Teks Özel Seri (Dev Albümler 25.Cilt sonrası)- Çizgi Düşler

Başlatan köstebek, 26 Şubat, 2016, 11:14:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

memospinoz



Bir zamanlar California'da pek çok kabile yaşıyordu ama sonra neredeyse hepsi, birkaç eski İspanyol misyonunun arşivinden çıkan parşömenlerdeki kayıtlar hariç, arkalarında hiçbir iz bırakmadan yok olup gitti. Hataları ne miydi? Fazlasıyla uysal olmak.Bu yüzden tarihten silinip gittiler; sanki hiç var olmamış gibi, sanki var olmaya hiç hakları olmamış gibi.

Önce İspanyol istilacılar, sonra silahlı göçmenler ve altın arayıcıları tarafından darmadağın edildiler. Geriye en fazla, kesilip yendikten sonra artan kısımları akbabalara bırakılan büyükbaş hayvanların kemiklerini andıran iskeletleri kalabildi. Ama tarih Modoc'ları hâlâ hatırlıyor. Neden? Çünkü onlar mücadele etti. Direndiler. Beyazların kanını döktüler.

Kimileri nasıl yaşadığına bakılarak değerlendir,

Kimileri de nasıl öldüğüne.

Sayfa Sayısı: 240
Etiket Fiyatı: 30 TL

köstebek

Bu arada küçük bir not ekleyeyim... Kapakta, Tex ve Carson'un arkasında, ufuk çizgisinin oralarda görünen ağabeyimiz Yüzbaşı Jack'tir.  300 Spartalıdan daha Spartalıdır kendisi...

peder clemente

Tex Dev (özel) albüm 31:"Yüzbaşı Jack" yorumum:
Kökenleri, binlerce yıl önce Bering Boğazını geçerek gelen Asyalı avcılara dayanan kızılderililer; Amerika tarihinde büyük trajedilerin kurbanları olmuşlardır.Modoclar, California'nın kuzeyinde, Oregon sınırı yakınlarındaki Tule gölünün çevresinde yaşarlarmış.Reisleri Kintpuash, beyaz göçmenlerle çok sık görüşüyor ve ismini kolayca telaffuz edebilsinler diye Yüzbaşı Jack olarak değiştiriyor.Delmer Daves'in yönettiği 1954 tarihli "Drum Beat=Savaş Davulları" adlı filmde Charles Bronson, Yüzbaşı Jack'i mükemmel şekilde canlandırmış.Bu macera, Modocları ve Şefleri Yüzbaşı Jack'in dramını anlatıyor.
   Senaryo Tito Faraci'nin.Tarihi gerçek kişi ve olayların içerisine Tex'i kurgulamış.
   Çizgi Roman dünyasının büyük ustalarından Enrique Breccia, muhteşem çizgileriyle senaryoyu havaya kaldırıp uçurmuş.Sergio Bonelli, yıllar önce kendisine dev albüm konseptine Tex çizmesi için teklif götürmüş, ancak Breccia yüklendiği bir görevle ilgili sorumlulukları nedeniyle bu teklifi kabul edememiş.Arjantinli Sanatçı 2011 yılında 66 yaşında İtalya'ya yerleşmiş ve Sergio Bonelli'yi tekrar aramış.Karşılıklı konuşarak anlaşmışlar.Birkaç gün sonra da Sergio Bonelli vefat etmiş.Breccia, bu son görüşmeyi sık sık hatırladığını ve hüzünlendiğini anlatıyor, eserin başında yer alan röportajında.Bu macera, Üstâd Enrique Breccia'nın ustalık dönemi çalışması olarak unutulmaz Tex albümleri arasındaki yerini alacak.Arşivinize katmanızı öneririm.Zira, Western'i bilen,seven,anlayan sanatçılar azalıyor.Jesus Blasco, Jose Ortiz, Victor De La Fuente, Galep,Alberto Giolitti (Gilbert) artık aramızda değil.Villa, Ticci, Seijas, Breccia gibilerin de değerini bilmemiz gerekir.
    Beğendiklerim:
    -Panellerin dizilişinden, karakter yorumlarına kadar çizimler tam usta işi.Breccia, fırça kadar kalem de eline yakıştığı için; karakterler ve objeler onun elinde nefes alan bir gerçekliğe kavuşuyor.Askeri konvoyun gelişi, Modoclar içeriye girerken mağaranın içinden görünüm, çatışmaların geçtiği yer olan lav yataklarının (Lava beds) tasvirleri, kale kumandanının çalışma odasının ayrıntılı çizimleri, eski büyük ustaların çizimlerinin kalitesinde.
   -Breccia'nın çizimlerinde; macera boyunca yırtıcı kuşlar maceranın tanığı gibi olayları gözlüyorlar.Eski Ranger Foster'in çiftliğine Modocların yaptığı baskın, yırtıcı bir kuşun avını yakalaması ile paralel kurgulanarak görsel eğretileme yapılmış.Kartal da bir metafor olarak bazen Yüzbaşı Jack'i, bazen de Tex'i (ne de olsa "Gece Kartalı") temsil ediyor.Tex'in, Salapurya Jim'i yakalaması, kartalın avını yakalaması metaforuyla anlatılmış.
   Beğenmediklerim:
      -Eserin başındaki Editoryal yazılarda, çizer olarak Enrique Breccia'nın resmi koyulmasına rağmen, bir önceki sayının (30-Galveston'da Fırtına)Ressamı Massimo   Rotundo'nun biyografisi yazılmış.Çizgi düşler bize Breccia'nın biyografisini borçlu.İnternette yayınlasınlar bari.
     -Dev albümün normal boyda basılması.Editoryal yazıları pertavsızla okudum.
   240 sayfalık bu özel albüm okuması sonunda;Modocların akıbetini öğrenmek, Yüzbaşı Jack, Salapurya Jim, Çopur Charley, Şaman Kıvırcık Hekim,General Edward Canby gibi gerçekten yaşamış karakterleri tanımak, ayrıntılı ve gerçekçi Breccia tasvirleriyle bir western ziyafetine dönüşüyor.Yüzbaşı Jack de, vahşi batı tarihinde Oturan Boğa, Çılgın At,Kochise, Geronimo,Mangas,Victoria,Apache Kid yanında unutulmazlar arasındaki yerini alıyor.Bir Afrika atasözü:"Aslanlar kendi tarihçilerine kavuşuncaya kadar, kitaplar avcıyı övecektir" der.
   Benim puanım 8/10.

haysal

Her ne kadar olanı değiştiremesem ve hatamın telafisi olmasa da tüm Teks dostlarından özür dileyerek;

Enrique Breccia 1945'te Buenos Aires'te (Arjantin) doğdu. Ünlü çizer Alberto Breccia'nın oğlu olan sanatçı, çizgi romana babasıyla birlikte senaryosu Héctor G. Oesterheld'e ait olan "Vida del Che"yi çizerek başladı (1968). 1972'de mahlas kullanarak İngiliz Fleetway Yayınevi'ne "Spy 13"i, ardından "Linus" ve "Alter Linus" gibi dergilere bazılarının senaryolarını da yazdığı savaş hikâyeleri çizdi. 1976'dan itibaren Carlos Trillo'nun yazdığı "El Buen Dios","Alvar Mayor","Robin delle stelle" ve "Marco Mandrillo"nun çizimlerini üstlendi, 1983'te Robin Wood'un yazdığı "Ibáñez"i çizdi. Dört dörtlük bir sanatçı olarak birçok edebiyat klasiğini çizgi romana aktardı ve "Il collezionista di sogni" ve "Il cacciatore del tempo" gibi başyapıtları yarattı. 2000 yılından itibaren Amerikan Marvel ve DC Comics'le, 2001'de de Fransız Delcourt Yayınevi'yle çalışmaya başladı ("Le Sentinelle"). Spoleto'da yaşıyor.

peder clemente

Çok teşekkür ederim Haysal.Üstâd Enrique Breccia'nın biyografisini bir kağıda elle yazıp igili sayfaya koydum.Sanatçıya saygı bunu gerektiriyordu.

hanac


peder clemente

Ben teşekkür ederim Hanac.Forumda daha fazla Fumetti yorumu görmeyi umarım.Yorum olmayınca okumuyoruz zannediliyor.Halbuki okuyoruz, sadece yazmaya üşeniyoruz.

Dr.ArAmAS


hanac

İtalya'da 33. sayı yakında yayınlanıyor, Çizer MAJO








ZGeralt

Çok fazla Teks okumadım, elimde 4 adet Özel Seri, 1 adet Efsanevi Seri ve 2 adette Teks Maxi var. Ben en çok özel seriyi beğendim, hikaye anlatım tarzı, çizimler, diyaloglar hepsini diğer okuduklarımdan daha çok beğendim.

Bu tadı veren başka Teks serileri de var mı? Hangilerini tavsiye edersiniz ?


Mrtekin

Merhaba;

Öncelikle; aynı seri (Tex Albo Speciale) kapsamında; Çizgi Düşlerin öncesi, Maceraperest Çizgiler tarafından çıkarılan büyük (dev) albümleri deneyebilirsiniz. Bu albümlerin (1-23 nolu ciltler) tadı çok başkadır. Çizgi Düşler de aynı seriden "Küba Asileri"ni (24.nolu cilt) büyük formatta bastı.

http://altinmadalyon.com/altin/index.php/board,203.0.html

Sonradan, ekonomik gerekçeler nedeni ile, bu seri ufaltılarak, "normal" boyutlarda basılmaya başlandı. ÇD, bu girişimi, orijinal albüm referansını da vererek, ve de "Özel" şeklinde adlandırarak, yeniden numaralandırdı. Ezcümle, bu şekilde de 7 cilt, totalde 31 cilt, yayımlandı.

Diğer "one shot" tarzı hikayeler açısından tavsiye vermem gerekirse; "Teks Almanak" (1001 Roman/Lal) ve Teks Renkli'den (Çizgi Düşler) devam edebilirsiniz.

Kesmedi, Teks hususunda biraz daha ilerleyim diyorsanız; Teks Oğlak Yayınları Süper Ciltler 1-10'u deneyebilirsiniz. Bizzat; Hasan (Hanac) Ağabey'in tavsiyesidir; ben direkt oradan başlamıştım ve çok memnun kalmıştım. Beğenirseniz, diğer ciltleri de koleksiyonunuza katarsınız. Gerçi; Oğlak Yayınları'nın (ve alt şirketi Maceraperest Çizgiler'in) Teks hususunda piyasadan çekilmesi ile, gerek yukarıda belirttiğim büyük albümlerin gerekse işbu Süper ciltlerin fiyatı gerçekten arttı. Eğer bulamazsanız; veya ekonomik gerekçeler mani ise; Çizgi Düşler'in Teks Aylık Seri'sinden de devam edebilirsiniz. Bu seride halihazırda İtalya'ya yetiştiğimiz için yavaşlandı biraz.

Forumda gelenekçiler (Klasik-Altın) ile yenilikçiler (Yeni/Süper) arasında sıkı bir münazara mevcuttur. Ben yenilikçiler tarafından tavsiyemi tarafınıza ilettiğimi, özellikle, belirtiyim.

Teks'e nereden başlamalı konusunda daha detaylı görüşler için;

http://altinmadalyon.com/altin/index.php/topic,8122.0.html
They drew first blood...

ZGeralt

Öncelikle çok teşekkür ederim, çok bilgilendirici bir yazı oldu. Forumu biraz daha eşelemek güzel olacak bu açıdan.

Teks özelinde değil ama ben 90 öncesi çizgi romanları okurken biraz zorlanıyorum. Hele ki 60-70 dönemi. Diyaloglar beni eserden koparıyor, fazla açıklayıcı fazla temiz dil kullanımı vs.  Ben muhtemelen "yenici" olurum :)  Yine de önyargılı davranmak istemiyorum biraz daha araştıracağım.


hennessy

Murat : Hasan abi Avengers dağılmış duydun mu?
Hasan: Duydum duydum toplanın Tellioğulları

peder clemente

    Tex görseli için Teşekkürler Hennessy.
32.Özel (Dev) albüm olan "Muhteşem Kanun Kaçağı" bir reboot. Tex'in 1948 yılında yayımlanan ilk bantı, "Lanet olsun! Hâlâ peşimdeler mi?" sözleriyle başlar Tex'in. Tex, o dönemde kovalayan değil kaçan, avcı değil av konumundadır. Bazı suçlara bulaşmış ve aranmaktadır. Henüz Texas Ranger'ı olmamıştır. Kit Carson'la tanışmamıştır daha. Tiger Jack ortalarda yoktur. Tex, lilyth ile evlenmemiş ve Kit doğmamıştır henüz. İşte bu dev albüm, Tex'in ilk macerasının yeniden yorumlanışı. İtalya'da çok beğenilmiş. Hiç hayatında Tex okumamış birisi bile başlangıç olarak alıp okuyabilir.

Tex: "Year One". Tex'in atı dinamit, apaçi kabile reisi ve Tex'in kankardeşi Cochise, iki güzel kızılderili kadın da macerada yerlerini alıyor. İlk Tex sayılarının atmosferi başarıyla yaratılmış. Boselli diyalogları bile Gianluigi Bonelli gibi yazmış. Tam arşivlik bir eser. Dev albümler (bizde mini) arasında, "Dehşet Vadisi" ve "Patagonya" gibi en iyileri arasında sayılıyor. Andreucci'nin bakmaya doyulmayan güzel çizgileri de Magnus veya büyük İtalyan ressamları ile kıyaslanıyor. "Tex story", yönünden önemli olan ve Tex'in doğumunun 70. yılı vesilesiyle yayımlanan bu albüm kaçmaz.

Tex Maxi 21: "Nueces Valley" (Tex'in doğduğu vadi.Orada çiftlikleri vardı) adlı albümde, Tex'in ilk gençliği, arkadaşlıkları ve şimdiye kadar hiç görünmeyen annesi de var. Bu albüm de, 70. yıl dolayısıyla yapılan ve "Tex Story" yönünden önemli bir eser. Yayımlanmasını dört gözle bekliyorum.

rumar80