Fumettilerde Kullanılan Klişeler

Başlatan hanac, 10 Mart, 2011, 12:45:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hanac

Arkadaşlar, fumettilerde kullanılan kilişeleri yazalım buraya.

Amacımız dalga geçmek değil biraz eğlenmektir.

Aynı klişeler bölümünü comics için de yapacağız.

İşte ilk aşamada benim aklıma gelenler;

Kahramanımız uçurumdan aşağı düşer. Herkes öldüğünü sanır.
Ama kahramanımız yaşlı bir kadın tarafından kurtarılır.
Kimsenin bilmediği gizli bir mağarada tedavi edilir.
Kahramanımız tam iyileşmeden tekrar yola çıkar, yaşlı kadın ağlayarak peşinden el sallar.


Kahramanımız kötü insanlar tarafından takip edilmektedir.
İzini kaybettirmek için nehre doğru atını sürer.
Suyun içinden giderek izini kaybettirir.
Nedense aynı yöntemi kötüler kaçarken tercih etmezler.
Deneseler bile kahramanımız izlerini hemen bulur.


Kahramanımız muhakkak 2-3 ayda bir gizli bir vadi bulur.
Bu vadide yüzyıllar öncesinden kalma bir medeniyet vardır. (Büyük ihtimalle Vikinglerdir)
Ayrıca bu vadide yine soyu tükenmiş dinozorlar ve değişik hayvanlar mevcuttur.
Kahramanımız buradaki macerasından sonra kimseye burayı anlatmayacağına dair söz verir ve vadiden ayrılır.


Kahramanlarımız her zaman en kestirme yolu bilirler.
Kötü insanlar ata binmelerine rağmen onları yaya olarak takip eden kahramanımızı atlatamazlar.
Kestirme yol genellikle bir yer altı nehri olarak karşımıza çıkar.
Kötü adamlar birden karşılarında kahramanımızı görünce şoke olurlar.


Maceranın sonunda yapılan kavgalar çr  lerde çok sık kullanılır.
Nedense kahramanımız önce dayak yemeye başlar ama dövüşün ortasında olay tersine dönmeye başlar.
Kahramanımız kazanır ama kötüyü öldürmez, bir dahaki karşılaşmalarına kadar kötüyü adalete teslim eder.


Kahramanımız mahkemeye ifade vermeye falan gitmez.
Ama tek şahit kahramanımız olmasına rağmen kötü adam hapsi boylar.
Kötü adam intikamını alacağına yemin eder.


Kahramanımız elini kolunu sallayarak albayın odasına girer.
Onu bir güzel döver ve hiçbir şey olamamış gibi kaleyi terkeder.
Bu hareketini herkes takdir eder, albay bunu haketmişti derler.


Kahramanımız haberleşme konusunda da çok hızlıdır.
Hemen bir ateş yakar ve 30 cümlelik mesajını duman işaretleri ile her tarafa bildirir.
Gerekirse yerdeki bir kalası tam tam olarak kullanarak da işini görür.

hanac

Kahramanımız büyük şehre gelir, herkes giyimi kuşamı ile dalga geçer.
Buna bozulan kahraman birini döver, herkes susar ve dalga geçme biter.
Ama kahramanımız pek empati kurmamaktadır,
Şehirden birileri kendisini ziyarete geldiklerinde bu şekilde burada dolaşılmaz, doğa ile uyumlu olun der.
Gerekirse yine döver.


Kızılderililer için elinden geleni yapar ama nedense kızılderililerin zaaflarından yararlanarak kendisini farklı gösterir.
Kızılderililer o olmadan karar veremezler, kararlarına karşı çıkanı duelloya davet eder ve yener.
Yenilen kızılderili utanç içinde köyü terkeder ama dönüşü muhteşem olacaktır.


Kurşunlar hep kahramanımızın kafasını sıyırır.
Öldü sanılır ama aslında bayılmıştır.
1-2 saat içinde kendine gelir, hızlıca ayağa kalkar ama başı döner çünkü kan kaybetmiştir.
Biraz dinlenir ve tekrar çatışmanın içine atlar, yine vurulur ve öldü zannedilir.
Ama kahramanımız ölmemiştir, kurşun sadece sıyırmıştır.
Bu böyle devam eder.


Maceralarda kurtardığı kızlar kahramanımıza aşık olurlar.
Ama kahramanımız onları gözü yaşlı olarak bırakır ve sadece kendisinin bildiği kestirme bir yoldan (yer altı nehri) kaçar.
Ama güzel kız kahramanımıza hak verir, "Senin kurtadamlarla, vampirlerle mücadele etmen lazım, ben seni bekleyeceğim" der gibi arkasından bakar.


Kötü adamların ağzı nedense hep çarpıktır.
Allah çarpmış zaten, kahramanımız da bir tane çarpar.
Bu kötü adamlar traş olmazlar ve pis pis gülerler.


Dar bir kanyon varsa pusu var demektir.
Kahramanlarımız bunu bilmelerine rağmen kanyona girerler ve pusuya düşerler.
Atları vurulur ama kendileri vurulmaz, en kötü ihtimalle kurşun sıyırır.
Pusu kuranlar başarısız olurlar ve kaçarlar.
Kahramanlarımız yollarına devam ederler ve yeni bir kanyona gelirler.
Acaba mı diye düşünürler ama kanyona girerler ve pusuya düşerler.
Kurşunlar kahramanlarımızın kafasını sıyırır.


Kötü adamlar kötülük yaparlar ve kaçarlar.
Kahramanımız yerde bulduğu bir mahmuz ile kötü adamı bulur.
Nedense aradan günler geçmesine rağmen kötü adam yeni mahmuz almamıştır ve tek çizmesi mahmuzlu olarak ortada gezmektedir.
Kahramanımız olayı çözer ve yeni bir mahmuz bulmak üzere yola çıkar.

hanac

Kötü adam poker oynarken hile yapar.
Karşısındaki bunu farkedince koluna sakladığı Dillinger'i çıkarır.
Tam ateş edecekken kahramanımız gelir ve duruma müdahele eder.
Kötü adam dayak yer ve saloon'dan atılır.
Kahramanımız herkese içki ısmarlar.


Kahramanımız karşısında kötü adam da olsa öldürmez.
Kötünün elindeki silahı ateş ederek düşürür.
Veya şapkasına ateş eder, 1 cm bile hata yapmaz kahramanımız.
Bu yönü ile takdir edilir.


Kahramanımız şantaja hemen boyun eğer.
Kötü adam, "Çık ortaya yoksa ..." derken ortaya çıkar.
"Tamam elinizdekileri bırakın ve beni alın, onlar masum" der.
Kötüler bunu bildikleri için hep kullanırlar.


Kahramanımıza bir mektup gelir.
Yıllardır görüşmediği eski bir dosttan gelmektedir.
Hiçbir açıklama yoktur sadece yardım istenmektedir.
Kahramanımız bunun üzerine yol binlerce kilometre de olsa hemen yola çıkar.


Kahramanımızın arada sırada karşılaştığı dostlarından biri sempatik bir hırsızdır.
Gerektiğinde bu uzmanlığını kullanır ve kahramanımıza yardım eder.
O kadar sempatikdir ki kendisine kızamayız, helal olsun bile deriz.
Bu hırsız muhakkak maceranın sonunda birinden bir hatıra alarak kaybolur ama kimse kendisine kızmaz, herkes gülmektedir.
Herkes çok mutludur.

rumar80

   Hasan'ın bu yazılarını okuyunca aklıma Carson'un devamlı delinen şapkaları geldi. Arizona'da asıl gelir şapkacılıktadır. Bir de cenaze levazımatçısında. Çevrede Tex ve kankası varsa ne köşe oluyorlardır.  ;D

V

Kahramanlarımız yerli çetelerinin olduğu bir bölgeden geçmektedirler.Gece saldırıya uğramamak için onlarca büyük ateş yakarak kalabalık bir grup oldukları izlenimi vererek yerlileri caydırmayı amaçlarlar.Oysaki saldırı ihtimaline karşı elleri tetikte,ateşlerden uzakta gizlenmişlerdir.
"İstemem,eksik olsun.."

hanac

Kahramanımız kızılderililer tarafından saldırıya uğrayan göçmenler görür.
Kızılderililere kalabalık gözükmek için atların arkasına çalılar bağlanır.
Havaya bol bol ateş ederek ve çalıların çıkardığı tozlar ile kalabalık izlenimi yaratılır.
Hele birde elde bir trompet varsa ne ala, süvariler geliyor izlenimi verilir.

rumar80

    Kahramanlarımız ister açık havada ister kapalı mekanda uyumaya başlarlar!
    Bunu gören kötüler de bunu bekleyip onları öldürmek için hareket ederler

A) Kahramanımızın arkadaşı çok horlar, atlar ürker vs, kahramanımızı uyku tutmaz ve saldırıyı farkeder
B) Kötüler ateş eder ve kahramanımızı vurduklarını sanırlar. Oysa kahramanımız olayın çoktan farkına varmıştır ve kötüleri vurduğu sadece battaniyedir. (Kötüler onları gözetlerken nasıl değiştirirlerse)

pizagor

Kahramanımızı öyle 3-5 haydut kesmez, hep daha fazlasının peşindedir, karşısındaki haydutların sayısı arttıkça daha da gaza gelir, topunu tepeler. Kahramanımızda olsa olsa sıyrıklar vardır, o kadar...

Macera isimlerine dikkat :)

Tex Altın Seri 2: Yirmiye Karşı Bir                                         Tex Altın Seri 8: Yüze Karşı İki

               
İlk Biriktirici... Vampir Dişçisi... Huysuz İhtiyar...


rumar80

   Kahramanımız tamamı ile haksız nedenlerden dolayı hapise gönderilir (bu bazen kahramanın arkadaşı da olur). Ağır hapishane koşulları, hain gardiyanlarla çatışan ve hapishaneden kaçmayı planlayan kahramanımız bunu kısmen de olsa başarır.
    Bu arada arkadaşları da dışarıda onun masumiyetini ispatlarlar ve dostumuz tamamen özgür kalır.

tommikser

Bu konuştuklarınız hep Tex'le ilgili arkadaşlar.Biraz Zagor'a bakın.Adamın tüm düşmanları ölüp ölüp dirlir gelirler.
Darkwood'da altın vardır,beyazlar altınları ele geçirmek için masum beyazları öldürerek kızılderilere atar.Zagor bu işin peşine düşüp halleder.

rumar80

   Neden sadece Tex olsun ki.... Benim örneklerim Zagor için de geçerli.

pizagor

Darkwood sanki dünyanın en önemli stratejik ve jeopolitik noktasıdır... Dünya hakimiyeti kurmayı düşleyen tüm kötülerin ilk ele geçirmek istedikleri yer, planlarının başlangıç noktası hep Darkwood'dur...
İlk Biriktirici... Vampir Dişçisi... Huysuz İhtiyar...


tommikser

Haklısın abi senin dediklerinde vardır.Ben daha fazla okuyamadığımdan dolayı :D

V

Tema western olunca yerlilerle beyazların arasını açarak yerlilere silah satmaya çalışanlar,yerlilere alkol satanlar,yerlilere çiçek hastalığı taşıyan battaniyeler dağıtanlar,rezervlerde yaşayan yerlilere gönderilen hayvan ve malzemeyi çalarak rant sağlamaya çalışanlar,çeşitli bulaşıcı hastalıkların tedavisini araştırmak adına yerlileri kobay olarak kullananlar,topraklarından demiryolu geçecek yerlileri savaşa kışkırtarak katlettirenler ve yine topraklarında altın bulunan yerlileri katlettirenler türün klişelerini oluştururlar.
"İstemem,eksik olsun.."

hanac

Bir cinayet işlenir, öldürülen bir kızılderilidir.
Kızılderililer hemen savaş baltasını topraktan çıkarıp beyazlara savaş açmak istemektedirler.
Kahramanımız burada devreye girer, suçluyu 48 saat (veya 72 saat) içinde bulacağına yemin eder.
Bulamazsam beni işkence direğine bağlarsınız der.