Yayınevleri Dijital Çizgi Roman Satmayı Düşünmeli mi ?

Başlatan Gambit, 06 Aralık, 2012, 10:24:30

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yunusmeyra

  sorun bir metni okumak,not almak,rahat ve her ortamda okumak,taşıma güçlüğü çekmeden okumak ve sayılamayacak bir sürü sebep ise farklı yollar denenebilir..ki bunun en iyi yolu dijital ortamlarda ve asıl konumuz olan ebook formatında okumaktır..bu teknolojilerin hem arşivin ve kitabın ulaşımı,hem korunması,hem de okunması yönünden bir çok kolaylıklar getirdiği muhakkak..(berk'in pdf'sini okudum ve itirazları haklı gözüküyor..)
   işimiz bir "metin" ile düşünsel bir bağ kurma,okumak eylemi ise ebook çok avantajlar getirir  ve bir çok basılı kitabın bildik sebeplerden yerini tutabilir hiç kuşkusuz..ancak bugün bizim okuduğumuz çizgi romanların  üretimleri ve yayın aşamaları belli "zevkler" ve  "sanatsal" kaygılar gözetilerek olmaktadır..panellerin büyüklüğü,sıralaması,renklendirilmesi,konuşma balon ve efektlerinin yerleştirilmes v.s. belli görsel ihtiyaçlara cevap verecek tarzda hazırlanmaktadır..hatırlayın thorgal'ın serisini tamamlanmasını isteyen bizler hayalimizde eserin grafik yeterliliği ve görsel yanını bize en iyi vereceğini düşündüğümüz boyutlarda yani frankofon orjinalleri gibi basılmasını istiyoruz aslında..yani çizgi romanı düz bir anlatı gibi metni takip ederek ve düşünsel bir faaliyet içinde bulunarak veya bir şiir okur gibi harf ve kelimelerden oluşan anlamları ve imgeleri takip ederek okumuyoruz..gözümüz (dolayısıyla beynimiz..) belli bir tercihe göre boyutlandırılmış ve bizden onay gören bir sayfa ölçüsü ve dergi-kitap sayfası hacmi sınırları içinde belli bir kurguyla dizilmiş panelleri ve konuşma balonlarını birleştirip, beynin herkese özel kurgusuyla "peşi sıra akıtarak" okuyor..bazı albümler a-4 veya b-4 boyutlarında -yakınken bazıları cep boylarda veya fumetti boyutlarında..mangalar bambaşka bir alem..frankofon albümlerin boyutlarına dikkat edin..veya gazete bant ve çizgi roman sayfalarının kimi zaman 35*50 cm'i bulan  boyutlu basımlarında bir okur olarak aldığınız hazzı ve yaşadığınız "deneyimi" düşünün..
    çizgi roman eğer "e-ortamlarda" okunacaksa ona uygun anlayışlarda çizilmelidir..(panellerin kullanılacak cihaza göre büyüklüğü,çözünürlüğü v.s.) bunla ilgili çalışmalar vardır ve olacaktır..yalnız bunun ayrı bir kulvar olduğunu şimdiden görmek lazım..sözkonusu bir resme sadece ulaşamak  ve "farkında" olmak,"okumak" ve "bir şekilde haberdar" olmak ise diyeceğim yok..ancak bir  resmin orjinali ile kurulacak ilişki ve yaşanılacak "görsel-sanatsal" deneyim nasıl özelse ,basılı olarak okuyucu ile buluşarak o özgün boyutlarda bir "görsel-sanatsal"etki yaratmasıda o kadar özeldir ve istenilen budur..picasso'nun bir resmini dijital ortamlarda görmek bir deneyimdir,bilgidir,farkındalık yaratır ancak bir müzede,galeride ve bize ulaşması için yapılan ölçülerde görmek farklıdır..yani klasik medya formları ile bize bir görsel-metinsel ileti sunan çizgi romanları herhangi bir "e-ortamda ancak "görücüsü" ve "farkında olanı","haberdar olanı "olursunuz..
   çizgi romanlara gelirsek;orjinalleri yerine bu "üretimleri" arşivlemenin bir kolaylığı vardır..ancak teknolojik aletlerin markaları değişecek ve çizgi roman üretimleri size hep aynı "pixellerden" bakacaktır..ancak alınan her çizgi roman kitabı elimize aldığımız andan itibaren bizle iletişime geçer..dokunduğumuz sayfalara bizden geçen bir şeyler vardır..benim ve filancanın kindlle'ı arasında fark yoktur..ama benim okuduğum fasiküller ve kitaplarla kurduğum göz ve dokunma teması sonrası diğer tüm kopyalarla arasında bir fark oluşur..çizgi roman bir sanatsa bu etkisiyle bir sanat olmaktadır aynı zamanda..düşünsenize ressam "monet" meşhur "nilüfer" tablolarını 12*24 metrelikstüdyosunda devasa tuvallere çalışıyordu..aynı resimler 50*70 cm. tuvallerede yapılabilirdi kuşkusuz..ancak bu büyük tuvallerin "monet"nin estetik anlayışı ve ustalığıyla birleştiğinde "modern sanatın"gelişimindeki önemli duraklardan biri olduğu kabul edilmektedir..unutmayalım "çizgi roman "will eisner'ın tanım mealindeki gibi;"panel ve metnin" bir bütün halinda kaynaşarak bir biri peşi sıra kurgulanan "ardışık bir sanattır"..sanatçı(lar) ve yayınevi ve dahi "piyasa" üzerinde anlaştıkları-(bazen anlaşamadıkları ve bağımsız çıkarılan) belli boyutlar ve teknik-görsel özelliklerle üretimlerini okuyucuya sunarlar..bu sunumun basılı olması çizgi roman okuma deneyimini biricik kılar ve özellikli kılar..düşünsenize belli sanatçıların posterlerini,resimlerin tıpkı basımlarını neden edinir,asar veya saklarız..belli zamanlarda veya her ona yönelmemizde özel bir anı,duyguyu yaşamayı mümkün kıldığı için..
   bir sanat müzesinde bir tablonun karşısında durun ve onu anlamaya,ilişki kurmaya çalışın..bir de aynı ölçülerde bir ekrandaki aynı resmin görüntüsüyle bir ilişki kurmaya çalışın..sonra duygularınızdaki farkı anlamaya çalışın...1. ve 2 .örnekteki duygu alışverişi daha farklı olacaktır..ancak 2. örnekteki "pixeller" üzerinden bize ulaşan görüntü ve görüntüden çıkarılabilecek anlamlarlada sanat yapmak mümkündür ve bu yeni bir arayışın sonucu olarak farklı bir "tür" olarak nitelenir..mesela "video sanat" olabilir..
HULK DEĞERLİ BİR KAHRAMANDIR!
HSD YENİ ÜYELERİNİ BEKLİYOR

Gambit

Alıntı yapılan: yunusmeyra - 07 Aralık, 2012, 01:19:10
..panellerin büyüklüğü,sıralaması,renklendirilmesi,konuşma balon ve efektlerinin yerleştirilmes v.s. belli görsel ihtiyaçlara cevap verecek tarzda hazırlanmaktadır..hatırlayın thorgal'ın serisini tamamlanmasını isteyen bizler hayalimizde eserin grafik yeterliliği ve görsel yanını bize en iyi vereceğini düşündüğümüz boyutlarda yani frankofon orjinalleri gibi basılmasını istiyoruz aslında..yani çizgi romanı düz bir anlatı gibi metni takip ederek ve düşünsel bir faaliyet içinde bulunarak veya bir şiir okur gibi harf ve kelimelerden oluşan anlamları ve imgeleri takip ederek okumuyoruz..gözümüz (dolayısıyla beynimiz..) belli bir tercihe göre boyutlandırılmış ve bizden onay gören bir sayfa ölçüsü ve dergi-kitap sayfası hacmi sınırları içinde belli bir kurguyla dizilmiş panelleri ve konuşma balonlarını birleştirip, beynin herkese özel kurgusuyla "peşi sıra akıtarak" okuyor..

Tarkan dediklerinde dogrular oldugu kadar yanlislar da mevcut dostum

oncelikle sunu herkes bilmeli ki, dijital cizgiroman i eger, PDF den okuyorsaniz, evet, bir cok sey eksik kaliyordur. Ama eger yayinevinin kendisinden para verip aliyorsaniz, apayri bir tecrube yasiyorsunuz. "Oynat" secenegini secerseniz, sayfalar tek tek gelmiyor karsiniza. Kare kare de geliyor cogu zaman. Bir kare de olan olayin siddetine - etkisine gore, bir sonraki kareye gecis degisik sekillerde (gorsel efektli oluyor) ve bu okumayi elinizde tuttugunuz basili cizgiromana gore cok cok daha ileri seviye de gercekci - zevkli kiliyor. Resmen icine giriyorsunuz cizgi romanin. Ornegin dark horse dan aldigim bir kac star wars macerasinda, darth vader mesela bir force push uyguluyor bir karede, bir sonraki sayfaya geciyorken, force push un etkisini goruyorcasina bir gecis yapiliyor gibi.


yazinin sonuna dogru sanat eserlerinin gercegi ve kendisinin kiyaslanmasini koymussun ve bu konuda hakli oldugun yer var. Orjinal cizim - kapak koleksiyonu da yaptigim icin, bir resmin orijinalinin basilisindan cok ustun oldugunu kabul ediyorum evet. Ama orjinal resim ile basili cizgiroman arasindaki fark o kadar buyuk ki, basili cizgiroman ile dijital cizgi roman arasindaki farkin onemini azaltiyor.

ben sahsen Turk yayinevlerinin makul fiyata dijital cizgiroman satmasindan yanayim. Zira ben mesela bir zagor u, gordon u, mandarakeyi, kit taylor'u.... sanat eseri olarak gormuyorum zaten.  Degerli olduguna inandigim ve ikinci kere okuyabilecegim yayinlari ise (blacksad, gibrat, red-kit (buyuk boylar), samuray, thorgal, le grand duc...zaten alip atiyorum yine kutuphaneye.

emre ozdamarlar

ben dijitale karsi olan herkese en kisa surede bi tanidiklarindan ipad ödunc alip denemelerini tavsiye ediyorum.
ben de karsiydim, arkadasin ipad'i ile denedim, en sonunda hak yolunu buldum :)

yunusmeyra

  Gambit aktardıkların,Berk'in de dediği gibi tamamıyla doğru..ancak siz ;dijital ortam için üretilen tipte  çizgi roman panelleri ve efektleri,bazen animasyonları ile bambaşka bir deneyim yaşıyorsunuz..bunun meraklısı için özel ve tercih edilebilir olduğuna şüphe yok..ama basılı çizgi roman başka bir deneyim ve onu okumak ve sayfalarını,mevcut kurgusu ve sayfa düzenini,panellerini ve metinlerini 2 boyutlu bir satıhtan takip etmek ayrı bir durum yaratıyor..yani demek istediğim aşağı yukarı bir yüzyıldır  bize ulaştığı ve değişip geliştiği haliyle basılı çizgi roman hiç bir zaman kendi kulvarını bırakıp dijital çizgi romana evrilemez..
  tabii ki bunu piyasa koşulları, talep edenlerin zevkleri ve çizgi romana nasıl yaklaştıkları ne bekledikleri v.s. gibi bir çok bileşen belirleyecek..mesela ben stephen king'i tablet veya kindle'dan da okusam deneyimim ve okuduklarımı anlamam değişmeyecek ve belki ileriki zamanlarda işlerimle ilgili teknik dökümanları okumaktan,dünya kütüphanelerindeki kitaplara ulaşıp okumaya kadar bu dijital format daha çok hayatımızın içinde olacak..ama senin dediğin tipte dijital sürümler için üretilen işler bende aynı heyecan ve zevki oluşturmuyor..kişisel olarak bu tip çizgi romanları onun için tercih etmiyorum..
   ve  evet ,doğrudur çizgi roman binlerce kopya olarak üretilir.iç sayfa ve kapak orjinallerine dokunmak ayrı bir hazdır..hele bundan estetik ve kültürel bir haz alan koleksiyoner için daha da fazlasıdır..ancak ressam ve teknik ekibin elinden çıkan ve basılınca son halini alan bir süreç sonunda çizgi roman "çizgi roman" olmaktadır..yani onun sanat olup olmamasısını veya genel geçer bir "popüler kültür" ürünü olmasını belirleyen son halindeki binlerce-yüzlerce kopya ve onların her biri ile bizim kurduğumuz bağ ve okuma sürecidir belirleyici olan.."monet" devasa nilüfer tablolarını bitirdiğinde ve izleyenleri ile buluştuğunda ve izleyenlerin duygu ve düşünce dünyalarında yer bulup düşünsel anlamda defalarca yeniden üretilildiğinde "sanat sürecini" tamamlar ve sürer..çizgi romandaki tek kişi veya grup üretimindeki her bileşen kendi katkısı oranında bir eser üretimine katkıda bulunur ve tek tek hünerlerin kendisinden çok izleyici ve okuyucuya ulaşan sanat eserinin toplamda son hali ve bunun bıraktığı estetik-sanatsal etkiler ve düşüncelerimizde bulduğu yer oranında değer kazanır..
   çizgi roman basılı haliyle bir modern zaman "sanatıdır" zaten..ama bu her eserin potansiyel olarak bu sanat türüyle üretildiğinde otomatikman "sanat"  olmasını gerektirmez..sinema bir sanattır..ama üretilen her eser "popüler kültür"ün ortalama beğeni ve genel geçerliğinin üstünde kalıp özgünlüğüyle bir "sanat eseri" olarak kalamaz..ancak sinemayı ,üretilen filmi nerede tükettiğinizden bağımsız olarak "sanat" yapacak bileşenleri yapısında taşır..dvd'de,sinema perdesinde,tablet veya lap top'ta filmi izlemeniz filmin öz niteliğini değiştirmez..ancak üretimin son haline ve nasıl izleyiciye ulaşacağına kara verenler kullandıkları "medya" türüyle sanatlarının içeriğini ve sunumunuda toplam olarak belirlemiş olurlar..müzik bir sanat türüdür..ama üretilen her eser "sanat" özellikleri taşımayabilir..biz hala fırsat bulursak canlı müzik dinlemenin "zevkini" tercih ediyoruz..ancak "mozart" dinlemek için hiç bir zaman geç olmayacak..yeni virtüözler onu bize canlı çalabilecek ve biz istediğimiz müziğin kaliteli kayıtları ile notaların kulağımızda bıraktığı etkilerin sonucu farklı duygusal ve düşünsel süreçleri yaşayacak ve yeniden üreteceğiz..yine tekrar etmekte fayda var:picasso'nun "guernica" adlı tablosunun dijitalortamda görmek bir kazanımdır,kitapta görmekte öyle,tıpkı basım ama küçük boyutlu posterlerini alıp asmakta bir deneyim ve değer atfetme ,eserin anlattıklarıyla duygusal ve düşünsel anlamada buluşmak için bir fırsattır,farkında olmaktır,haberdar olmaktır..ancak "guernica" ile orjinal boyutlarda bir eser olarak ve önünde sağında solunda dakikalar, saatler günler geçirerek bir çabaya girmek o eseri sanat yapan ve bizi bir "resimle" karşı karşıya getiren
yegane şeydir..amaçlanan ,picassonun kullandığı orjinal ortam ile birebir ilişkide hasıl olmaktadır..yani bir "bernard prince" albümünü orjinal büyük boy ve renkli,kağıt üzeri baskılı haliyle elinize alıp ,sayfaları kendinize özgü sürelerle takip ederek baktığınızda ve duygusal ve düşünsel olarak bir alış veriş yaşadığınızda süreç tamamlanır..bu kendine özgü bir şeydir..bunu "dijital" ortam için üretilmiş içeriklerle ikame etmeniz olanaksızdır..ve evet katılıyorum "dijital çizgi romanlar" vardır ve üretilecektir..ve bundan haz duyan bir kitle içinde bu "medya" kendi sanatını ortaya koyacaktır..fakat benim şahsi fikrim dijital çizgi roman çizgi romanın "yeni" ve evrildiği "ileri" hali değildir..ve son olarak:popüler ürünlerin üreticilerinin elinden çıkarak sermayeyi artırması için sakız kağıdından,çocuk bezine kadar kullanılıp tüketilmesi çizgi romanlar içinde geçerlidir..
not:"Guernica, Pablo Picasso tarafından 1937'de yapılan, İspanya İç Savaşı sırasında Nazi Almanyası'na ait 28 bombardıman uçağının 26 Nisan 1937'de İspanya'daki Guernica şehrini bombalamasını anlatan, 7,76 m eninde ve 3,49 m yüksekliğinde anıtsal tablodur. Saldırı sırasında 250 ila 1.600 kişi hayatını kaybetmiş, çok daha fazla sayıda kişi de yaralanmıştı.

İspanyol hükümeti, Paris'teki 1937 Dünya Fuarı kapsamındaki Modern Hayatta Sanat ve Teknik sergisinin İspanya'ya ayrılan bölümünde sergilenmek üzere, Pablo Picasso'ya büyük bir duvar resmi sipariş etti. O sırada gerçekleşen hava saldırısından etkilenen Picasso, saldırıdan sonraki 15 gün içinde bu duvar resmini tamamladı. Tablo ufak bir dünya turu kapsamında çeşitli ülkelerde sergilendi ve beğeni topladı. Böylece İspanya'daki iç savaşa diğer ülkelerin ilgisi de çekilmiş oldu. Guernica, savaş trajedilerinin ve savaşın bireyler üzerindeki acı verici etkilerinin bir özetidir. Tablo zaman içinde, savaşın yarattığı trajedilerin anımsatıcısı, savaş karşıtı ve barış yanlısı düşüncelerin sembolü haline gelmiştir
." wiki'den..

HULK DEĞERLİ BİR KAHRAMANDIR!
HSD YENİ ÜYELERİNİ BEKLİYOR

altay1944


Rodeo kitap e-kitap dönemini başlatmış darısı diğer yayınevlerine...


Ken Parker Sayı 47

e-Kitap:

Sayfa Sayısı: 99

Baskı Yılı: 2012


Dili: Türkçe
Yayınevi: Rodeo Yayınları




Ken Parker serisinin 46. kitabı olan Adah çıktı!
Kitap, daha önce hiç Türkçe yayınlanmamış Ken Parker maceralarından biri olmanın yanısıra, Ken Parker dışındaki bir karakterin ön plana çıkmasıyla da dikkat çekici.
Amerikan İç Savaşı dahil olmak üzere yeni kıtadaki kölecilik tarihinin önemli olaylarına ve Güney eyaletlerinin kültürüne ince ayrıntılarla ve göndermelerle değinilen macera, köle olarak doğmuş Adahın 1908de New Yorkta kaleme aldığı hatıratı üzerinden yürüyor.
Giancarlo Berardinin senaryosunu çizgiye döken Ivo Milazzo, bu kitapta iki farklı üslubu dönüşümlü olarak kullanıyor: Adahın anlattıkları karşımıza lavi tekniği sayesinde zengin gri tonlarıyla çıkarken, diyalog da içeren kadrajlar net siyah-beyaz anlayışıyla görselleşmiş.
Adahı okurken, insanlık onuru adına sorgulanan çok sayıda kavramla karşılaşacaksınız: Yalnızca köleciliğe karşı emeğin ve hürriyetin yanında verilen mücadeleler değil; fuhuş sektörünün gerçekleri, toplumsal ikiyüzlülüğün ironisi, ırklar arası eşitlik hedefinin aslında hangi sebeplerle ta 20. yüzyıl sonlarına kadar ertelendiği gibi konular da bu Ken Parker kitabının sayfalarında yer buluyor.
Trajedi ve aksiyonun yanısıra, en beklenmedik anlarda kendini gösteren bir mizah anlayışı, Adahı Berardi-Milazzo ikilisinin başyapıtları arasına sokuyor.
Kitapta bu istisnai güzellikteki maceranın yanısıra, Amerikan İç Savaşının edebiyat ve sinemadaki diğer yansımalarına dair kapsamlı bir dosya da yer alıyor.
Otuz yıl önce yazılıp çizilmiş olan Adah, geçmişte ülkemizde farklı bir isim altında yapılmış Ken Parker edisyonlarına dahil edilmemişti. Bunun sebebi, tarihin ve insan ruhunun derinliklerine fazlaca inen böylesi bir anlatının, o dönemdeki çizgi roman okur kitlesi için fazla kaçacağı düşüncesi olabilir.
Rodeo, tam da aynı sebeplerle, Adahın ilk Türkçe edisyonunu gerçekleştiriyor olmaktan ayrı bir kıvanç duyuyor...


e-Kitap:

Sayfa Sayısı: 107

Baskı Yılı: 2012


Dili: Türkçe
Yayınevi: Rodeo Yayınları
Yarabbi bildir de
ben beni bileyim. Beni bilen ben ile kendime geleyim. Benim bensizliğim
ile ben seni bileyim. Seni bilmeyen beni ben neyleyeyim...


Hz. Mevlânâ

Gambit

bu haber nereden alinma, e-kitap i nerden aliriz hic bir bilgi yok  ???

hanac

Rodeo'nın sayfasında şöyle bir haber var;

Çiztanbul ve Şövalye Rodo, Dijital Edisyonlarıyla Dr.com.tr'de!

24.12.2012

Rodeo logolu e-kitaplara merhaba diyoruz...


Rodeo'nun dijital ortamdaki yaygınlaşma çalışmaları sürüyor. bugünden itibaren, Çiztanbul ve Şövalye Rodo'nun dijital nüshalarını Dr.com.tr üzerinden satın almak mümkün.

Çok sayıda diğer yayınımızın da ekleneceği dijital platformların sayısı da gün geçtikçe artacak. Çiztanbul'un dijital nüshasını 7.50, Şövalye Rodo'nunkini ise 5 liraya satın alıp, Iphone, Ipad, Reeder gibi, Adobe Digital Editions ile uyumlu tüm cihazlardan rahatlıkla okuyabilirsiniz.

altay1944

d&r sitesinden alınmadır+sitede 12 adet e-kitap satıştadır.
Yarabbi bildir de
ben beni bileyim. Beni bilen ben ile kendime geleyim. Benim bensizliğim
ile ben seni bileyim. Seni bilmeyen beni ben neyleyeyim...


Hz. Mevlânâ

DAMPYR

Desene eski nostaljik dönem yavaş yavaş bitiyor.Ama bu iş beni pek sarmaz, tüm yayınevleri e-kitap dönemine geçerse benim için çizgi roman dönemi biter... :-\ :'(  >:(

Gambit

ben hic bir sey anlamadim bu isten

saniyorum D&R da henuz anlamiyor ?

47. sayiyi aldim, dijital e-kitap olarak
adres falan sordu, girdim, ettim ama indirmek icin bir link ya da baska bir sey gelmedi ?


dijital kopyayi CD olarak mi kargolayacaklar simdi onu anlayamiyorum ? bilen var mi

emre ozdamarlar

Hocam amazon e-kitabi kindle icin satiyor, veya misal ipad'de kindle uygulamasini kuruyorsun o sekilde satin aliyorsun kitabi.

DR'in da bu tarz bir e-okuyucusu veya tablet cihazlarda kullanabilecegin bir uygulamasi olmali mantik olarak ama yoksa da sasirmam. :)

Gambit

Alıntı yapılan: emre ozdamarlar - 07 Şubat, 2013, 13:02:13
Hocam amazon e-kitabi kindle icin satiyor, veya misal ipad'de kindle uygulamasini kuruyorsun o sekilde satin aliyorsun kitabi.

DR'in da bu tarz bir e-okuyucusu veya tablet cihazlarda kullanabilecegin bir uygulamasi olmali mantik olarak ama yoksa da sasirmam. :)

oyleymis bro

dun gece gec saatte cozdum. Ipad e indirecegim de her yere goturecegim ne guzel kitap gibi okuyacagim derken, bilgisayar a indirilen dandik bir adobe program vasitasi ile ancak okuyabildigimi gorup bir hayal kirikligi yasadim

bu aksam o dandik adobe programinin ipad e kurabiliyormuyum onu deneyecegim ama bu kadar ugrastirana kadar, ipad ve diger platformlar icin app store dan direk indirebilecegimiz tarz bir sey yapilsa (uygulama) cok daha kolay, cok daha performansli olurdu

bilgisayarda ben okuyamiyorum zira e-cizgi roman. Eger ipad de okuma sansim olmazsa, bir daha almam Rodeo dan e-cizgi roman

kalidor

Crom! Ölüleri Say...

ercoktay

Alıntı yapılan: Gambit - 07 Şubat, 2013, 13:25:50
oyleymis bro

dun gece gec saatte cozdum. Ipad e indirecegim de her yere goturecegim ne guzel kitap gibi okuyacagim derken, bilgisayar a indirilen dandik bir adobe program vasitasi ile ancak okuyabildigimi gorup bir hayal kirikligi yasadim

bu aksam o dandik adobe programinin ipad e kurabiliyormuyum onu deneyecegim ama bu kadar ugrastirana kadar, ipad ve diger platformlar icin app store dan direk indirebilecegimiz tarz bir sey yapilsa (uygulama) cok daha kolay, cok daha performansli olurdu

bilgisayarda ben okuyamiyorum zira e-cizgi roman. Eger ipad de okuma sansim olmazsa, bir daha almam Rodeo dan e-cizgi roman

D&R'ın kendi ebook aplikasyonu var ipadde. Oradan indirmeyi denedin mi?

Bence oradan okuyabilirsin. Ben bakamadım bakımdaydı kendileri.

DAMPYR

Bence bu işe hiç bulaşmayın.yayınevleri e-kitap işine bir başlarlarsa ve bundan kar ederlerse bizim eski moda kağıt sayfalı kitaplara hepberaber elveda deriz gibi geliyor bana... :-\ :'( :P