Yayınevlerinin Fiyat Politikaları

Başlatan tunaorhun, 25 Ocak, 2011, 21:51:00

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emre ozdamarlar

Dylan Dog'un 15 lira olmasi (veya 96 sayfalik fumettilerin 7.5 lira olmasi) gercekten cok fazla. Bugunku kurdan 9.5$ yapar, su an amazon.com'da örnegin Vertigo'nun 100 Bullets, Preacher, Hellblazer ciltleri 10-12$ civarinda. Ki bu kitaplarin daha buyuk boy, renkli, ve bazen daha fazla sayfa sayisina sahip olduklarini unutmamak gerekiyor.

pizagor

Alın size, NTV Yayınları'na Kızılmaske – Mandrake yayını çağrısı yapmanız için bir neden daha.

Bu grup elindeki reklam olanaklarını gayet güzel kullanıp çizgiroman klasiklerini çılgın adetlere ulaştırmayı başardı. Kalite/Fiyat olarak kıyasladığımızda (ki kalite derken baskıyla, albümün sunumuyla ilgili kaliteyi kastediyorum) konumu diğer yayıncılara göre oldukça iyi. Ve tüm bunları en azından Türkiye piyasası için bilinmedik, beklenmedik ve en önemlisi gerçek çizgiroman okurları tarafından benimsenmeyen, muhtemelen de satın alınmayan albümlerle yapıyor. Yani bu grup, çizgiromanı çizgiroman okumayan kitleye pazarlıyor. Hele bir de çağrımı ciddiye alıp, eski ya da halen okur konumundaki çizgiroman okurlarının nostaljisine yönelirlerse bu ekibi çizgiroman konusunda tutabilene aşkolsun...

İşte o zaman patlayan satış adetleri sadece yayıncıyı değil düşen birim maliyetlerin fiyat yansıması olarak biz okurları da güldürür. Rakipler ise karalar bağlar...
İlk Biriktirici... Vampir Dişçisi... Huysuz İhtiyar...


Tarkan Kurt

Aslında ansiklopedi fiyatına çizgi roman almaktan kurtulmamız için bence de hepimizin bildiği anlamda çizgi romanlara NTV Yayınları, Yapı Kredi Yayınları, Altın Kitap, Remzi kitabevi, Turkuvaz Kitap gibi güçlü yayıncılar el atmalı, aslında kısmen de olsa yapmaya çalışıyorlar ama yetmez.

rumar80

    Bu konuyu Eyyüp beyin de dediği gibi okumak, düşünmek, hatta hakkında yazı yazmak bile insanı sıkıyor. Havanda su dövmekten farksız bir iş yapmaktayız. Hepimiz piyasada olanlar hakkında az çok fikir sahibiyiz ama elimiz kolumuz bağlı dişlerimizi gıcırdatarak durumu izlemekteyiz. Bazen sevgili Underfined'a hak vermiyor da değilim. Bu kadar para verebildiğimize göre ya bağımlıyız, ya para basıyoruz ya da .....
    Bakın birçok neden burada sıralanabilir kitaplar neden pahalı diye, birçoğu da kendi açısından haklı olabilir, ama baazı noktalarda insaf demek lazım.
    Tartışmanın fitilini yakan Lal'den başlayalım: Kitaplara zam yapmak yetmezmiş gibi, aynı fiyatları eski kitaplardan da isteyebilme kabiliyetindeler. İki ay önce basılmış, bir nedenle alınamamış bir kitabı zamanında alamamanın cezası olarak daha fazla para ile mi almalı okuyucu? Bu okuyucuya ne demek oluyor?
     Peki sahaflarda bu kitaplar etiket fiyatından mı satılıyor?????? O halde aradaki fark kâr olarak kimlere gidiyor? Bu nasıl önlenebilir? Bu okuyucuya nasıl yansır? Biri bunu açıklamalı. Elinde bu ülkenin tüm çizgi roman okuyucuları tarafından saygı ile karşılanan, yıllardır büyük bir saygı ve düzenle okunan kitapların varken, insanlara istediğini yaptırabilme gücünü kendinde bulmak...... Karaoğlan, Nathan Never gibi farklı yayınları satmıyor diye kapatabilmek. Zarar etmiş olabilirler, ama diğer kitaplar kâr etmiyor mu sizce?
    Oğlak için söylenecek bir şey yok. Zam olayını ilk dayatan onlar değil mi? Tex gibi bir kahramanla hele. Ellerindeki diğer değerli yayınlar ne oldu peki? Sadece Dampyr değil Nathan cilt, Zagor klasik?
    1602 için ne kadar olumlu şeyler yazdık. Gerçekten iyi bir çizgi roman. Ama ne kadar para ödedik? Telifti, maliyetti, renkti vs cebimizden. Bunu tepki olarak söylemiyorum ama comics okumak fumettiden biraz daha pahalı anılıyor gibi.
     HOZ'a gelince: Tamam seri bitiren yayınevi olarak saygın bir ad aldı, ama yayın düzensizliği konusunda da "başarılı" bir çizgi çizmekte. Sürekli yayınlar belki yayonlar halini aldı. Bir de zam eklenince..... Ayrıca basılan yayınların zarar etmesinden durmadan yakınmak biraz üzücü geliyor. Bakın Mişel Bey ile yaptığım bir görüşmede Thor'dan bahsederken, zarar edeceğini düşünüyorum ama o da bizim tek riskimiz olsun diyordu. Bu riski bilerek göze almak daha saygın bir duruş gibi geliyor.
    Miray çizgi hakkında birşey yazmayı düşünmüyorum bile.
    Marmara çizgi düzenli olmamakla birlikte kaliteli yayınlar yayınlamakta. Bir de ne zaman neyi okuyabileceğimizi bilsek
    1001 romana baktığımızda hızlı, aktif ve etkili başladılar, şu aralar biraz yavaşladılar ama inşallah sonları iyi olur. Bir de sürekli yayınları çıkarabilseler...
    Farkındaysanız ülkemizde şu aralar one shot çıkarmak daha makbul kabul ediliyor. Süreli yayının one shot'a göre daha az tercih edildiğini gözlemliyoruz. Bu yeni politika bana biraz ters geliyor. Belki daha sağlamcı ama okurun beklentisini karşılamaktan uzak. One shot ya da limitli seriler yayınlanmalı itirazım yok ama düzenli yayın yayınlanmazsa insanlar neyi bekleyecekler? Neyi soracaklar? Yoksa sormasınlar mı? Amaç bu mu? Önlerine verdiğimiz aperatifle doysunlar, esas yemeği beklemesinler mi?
     Fiyat politikasından yola çıkıp genel sorunlara da biraz değinmek istedim. Kimse boykot taraftarı değil, ayrıca bunu yapabilecek bir organizasyon da mümkün değil, ama durmadan önemsenmemek insanı kırar.
    Ayrıca 200 kişi herşeyi yayınlamak için yetmiyor muydu?
    Sevgiler

siyahderikoltuk

Abi cahilliğimi bağışlayın( :)), nedir bu Miray Çizgi'nin hal-i ahvali? Ben bastıkları hiçbir yayını okumadım ama bir kerede olumlu bir söz duymadımki haklarında..

tommikser

Şahsına münhasır bir yayın evi özel kitaplar basıyor.Hiç ismini bile duymamışsındır maceraların.Belki yaratıcısı bile duymamıştır. ;D

siyahderikoltuk

Sevgili Güneş, sanırım şu Çelik Blek İstanbul'da dan bahsediyorsun :).. Google amcaya bir arattırdımda niyeyse bu yayınevi hakkında pek birşey yok, aynı isimli bir çizgiromanevini saymazsak.. Benim anlamadığım bu kadar eleştiri alan bir yayınevinden bile hala niye beklenti içindeyiz ( bakınız Rıza abinin şu cümlesi -Miray çizgi hakkında birşey yazmayı düşünmüyorum bile- ?

BAHADIR

Alıntı yapılan: JuDaS2099 - 01 Şubat, 2011, 22:04:38
Lal elindeki "hit"lerle piyasayı belirliyor adeta.Diğer yayınevlerinin Lal'in piyasayı ateşlemesini
takip etmeleri trajik tabi..1001 Roman'a dikkat!Zamları yakında patlatır..Oğlak,Gerekli Şeyler.
Marmara Çizgi,NTV gibi yayınevleri bambaşka alemlerde zaten..

Sevgili Judas bu mesajdan önce mesajına binaen cevabımı vermiştim.Doğru demek ki tekmiş.

Alıntı YapAma Türkiye de birileri öncü oluyor..."Bak bak zam yapmış bizde zam yapalım...", "Filanca evini şu kiraya veriyor,benim evimin ondan neyi eksik " haydaa ondan sonra ev fiyatları tavan yapıyor...Olay zaten hep spekülasyon değil mi?

Sevgili Rumar 200 kişi herşeyi yayınlamak için yetmez.Amma 200 kişinin sırtından, yayınlanacak yayın maliyeti yüksek rakamlarla çıkarılır...Bak buna eyvellah, 200 değil 300 kişi bulalım...Fiyat da yüksek olsun...ama 301 tane kitap basılmasın...ki o kitaba o parayı verenlerinde elinde kolleksiyon değeri olan bir kitap olmasının yanında 300 tane Türkçe baskısından birisininde kendisinde olmasının ayrıcalığını yaşasın...Böyle 300 tane inek'ten biri olmayı kabul edebilirim (Sağmal ineğe gönderme yapılmıştır.Yanlış anlaşılmasın, gerçi şu an kalmadı gariplerimden piyasada) Ama yok 2000-3000 basarım 500 sattım mı maliyetimi kurtarırım geriside nasılsa kar olur zihniyeti ile etiketleme yapılırsa biz daha çok sağılırız...Bizden iyi süt veren mi var?

Daha ne söyleyebiliriz,gerçekler ne kadar daha görmemezlikten gelebiliriz bilmiyorum...

rumar80

   Sevgili Ömer,
   Ben 200 kişinin yeteceğine ASLA inanmıyorum. Ama zamanında "Bana 200 garanti verin istediğinizi basayım" denmişti. Ona gönderme yapmaya çalıştım.
   Sağa sağa süt bitecek ama!!!!

Underfined

Benim alışveriş yaptığım bir sahaf var Ankara da zaten..Gide gele iyice kanka olduk sahibiyle.En güncel sayıları bile %30-%40 arası indirimle alıyorum.Diyeceğim şu gidip pazarlıksız yerlerden alacağımıza sahaflardan daha ucuza alalım.Böylelikle alan razı satan razı olsun :)

rumar80

   İşte benim anlatmaya çalıştığım nokta!!!!
  Eğer bir sahaf %30-40 indirim yapıyorsa ve hala kâr ederse (indirim sevabına yapmıyordur herhalde) o zaman tam fiyata satan kişi nasıl kâr ediyor düşünsenize. Bu kârı okuyucuya yansıtmanın yolu yok mu?

Underfined

Vallahi abiciğim ben kaç yıldır bu işin içinden çıkamadım...Kendimi kitabevinden çizgi roman alınca enayi gibi hissediyorsam bunun sorumluları biraz düşünmeli bence bu konuda...

Lami Tiryaki

Okuyucu olarak, parayı veren kimseler olarak, olaya kendi tarafımızdan bakmak en doğal hakkımız. Ancak tarafsız gözle iki türlü irdelemekte de yarar var. Böylesine bir kaos ortamında yayıncıyım diye ortaya çıkmak biraz da yürek istiyor ve bence öyle her babayiğidin harcı değil. Cesur insanlar lazım bu işler için. Şöyleki;

Tayfun'un yukarıda bahsettiği üzere bir zamanlar köy bakkallarında dahi tonla çizgi romanın bulunduğu haftalık 100000 tirajların olduğu bir dönem yaşandı. O zaman işler kolaydı. O zaman da bu günkü gibi pek çok yayın denemesi yapanlar vardı. Çoğunluklada kar ederlerdi. Çok değil 10-15 yıl önce Kadıköy sahaflarının hemen hepsinde kapı önündeki kolilerin içinde bu günün parası 1 liradan Tay'ın fasiküllü ciltlerini bulabilirdiniz. Çizgi romanların yayınının durduğu bir döneme denk gelen yıllardı. Sonra ara bir dönemde koleksiyon rüzgarları esmeye başladı. Birdenbire eski kolilerde duran bu hazinelerin iyi bir rant kaynağı olduğu anlaşıldı. Ardı ardına çizgi roman satıcıları oluştu. Eh hemen arkasından da yayıncılık sevdaları baş gösterdi. Haliyle pastadan pay almak isteyen pek çok kimse veya kuruluş oldu. Ancak şartlar eskisi gibi değil. Eskinin 100000'e vuran tirajlarına karşılık bu gün 10000 ve altı(hatta 5000 ve altı) tirajlardan bahsediyoruz. Çoğu yayıncı yeni yayınlarının haberini vermeye çekiniyor bazan korkuyor. Çünkü iş basit esnaflıktan ticarete dönmüş durumda. Sürprizler oluyor. Aynı yayını birden çok kimse çıkaramıyor. Serbest rekabet ortamı oluşamıyor. Zagor'un telifine birden fazla firmanın katıldığı bu yıl Panini ilk iş telif fiyatını yükseltmiş. Yayıncılarda kabul etmişler. Üstelik Zagor'un sahiplerinin dünya para dökülerek, Türkiye'de Holywood yıldızları gibi ağırlandığı bir dönemde. Daha ne hikayeler var.

Böyle bir ortamda en zor iş okuyucu ve koleksiyoncu olmak. İşin son sözünü söyleyen bizler aynı zamanda en büyük yüküde çekiyoruz. Ama yayıncılıkta cesaret istiyor. Herkesin becerebileceği bir iş olmaktan çıkmış durumda. Bazan doğru dürüst taranmadan piyasaya veirlen bir yayını alarak yayınlayanın beceriksizliğini ödüllendiren biziz.  Bu yayını kendini gizlemeye gerek duymadan piyasaya vermeye cesaret edebilecek kadar cesur olan da onlar... 

Piyasa kendi dengeleriyle yürüyor. Çözümden daha önceleri bahsetmiştim. Periyodik yayınlardan ve kalın ciltlerden vaz geçmek lazım.

Selamlar
Lami   

hacibabs

Sevgili Lami,Ferri ve diğerleri için bir çok sponsör bulunduğundan düşündüğünüzün çok altında masraflarla bu işin altından kalkıldı ama ne olursa olsun Fuat bey için kim ne derse desin 40-50 yıllık bir camiaya sahip zaman zaman çok büyük firmaların bile beceremediği bir organizasyonu gerçekleştirdiği için şapka çıkarıp önünde eğiliyorum.Hoz Dylon Dogu 15 yaptı ama Svingde fiyat aynıdır.1001 roman ise zamlandı Greystorm 16 dan 20 ye ve Volto 12 den 16.-tlye çıktı.Arkadaşlar ben hep söylerim bir gün yine çizgi roman yayını sonlanacak çünkü hiç bu kadar yerlerde sürünmedi.Bu yüzden zaten indirimli fiyatlarla satan esnafa destek verir onları ayakta tutarsanız yayın durduğunda eski kitapları alabileceğiniz dükkanları muhatap olarak karşınızda bulursunuz.Sağlıcakla kalın.Tayfun Alemdağ.

Underfined

Bende dün Volto Nascasto nun 2.sayısını almaya gittim ancak 16tl olduğunu görünce almakten vazgeçtim..Gittikçe hepsi pahalanıyor.Sonumuz hayır olsun..