Vampirella (2019) - Ergün Gündüz

Başlatan ferzan, 19 Temmuz, 2019, 11:59:41

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ferzan

    Bir süre önce Ergün Gündüz 'ün Vampirella 'nın 50. yılı için kapak çizdiğini öğrenmiştik ama şahsen ben yeni serinin de çizeri olduğunu bilmiyordum...Hatta geçenlerde forumda da paylaşılmış olan kapak, bu serinin ikinci sayısına aitmiş...

    Ergün Gündüz 'ün ve Kenan Yarar 'ın kapakları için bknz;  http://altinmadalyon.com/altin/index.php/topic,2352.0.html

    İç çizimlerde Ergün Gündüz imzasının yanı sıra fasikülün açılış sayfasında (aşağıda paylaştım) özel teşekkür kısmında İlke Keskin 'in de adı geçiyor...


























    Ergün Gündüz 'ün 2000 'li yıllardan itibaren git gide daha fazla üzerinde durduğu aşırı fotografik, donuk ve dijital soslu tarzını sevemesem de, yerli ve yabancı piyasaya yaptığı ve yapacağı her işi memnuniyetle takip etmeye devam edeceğim...

    Öte yandan, bir nabza göre şerbet verme durumu da söz konusu sanırım...Ergün Gündüz 'ün daha evvel ABD için yapmakta olduğu (yayınlandı mı bilmiyorum, Roy Thomas ile birlikte bir çalışmaları olduğunu ve Efsun adlı başka bir comics projesini hatırlıyorum) projelerde de, Vampirella 'da da fazla donuk, janjanlı ve dijital takviyeyi göze sokan işler ortaya çıkarıyor...Oysa Frankofon piyasası için yaptığı çalışmalar bir o kadar sanatsal (suluboya, guaj ya da ecolin ile yaptığını sanıyorum), bir o kadar ağır ve uzun uzun bakılası işler...Meraklısı için forumdaki başlığından bir örnek verelim;

    http://altinmadalyon.com/altin/index.php/topic,12979.0.html

    Ergün Gündüz ustanın başarılarının devamını dilerim, daha nice yabancı yayında yerli sanatçılarımızı görebilmek; hatta yerli üreticilerimizden çıkmış öyküleri de okuyabilmek dileğiyle...Yakın zamanda bunun (kendi öyküsünü çizme durumunun) ABD 'deki tek örneği M.K. Perker (2009 'da Dark Horse 'un yayınladığı, bizde geçen senelerde basılan Insomnia Cafe) idi. Fransa 'daki tek örneği için de Ersin Karabulut 'u verebiliriz (http://altinmadalyon.com/altin/index.php/topic,12366.0.html). Tabi bu yakın zaman için geçerli, daha eski dönemler için adını zikredeceğimiz yazar/çizer ustalarımız nispeten daha fazla olacaktır...
Bağnaz okur, memnuniyetsiz beşer, işkilli büzük, sıfır tolerans iksmen, taş kalpli ahkam efendi...

https://ucuztefrika.blogspot.com

ferzan

    Bir de merak ettiğim bir konu var...İlke Bey burayı okuduğunda cevaplarsa sevinirim...

    Daha önce Europe Comics 'in dijital yayınına yönelik Marmara Çizgi 'nin çalışmaları olduğunu buradan konuşmuştuk...Hali hazırda Taksi Öyküleri 'nin iki albümü ve Avcı Nun albümleri, Marmara Çizgi tarafından yabancı piyasaya kazandırıldı...Hatta Avcı Nun başlığındaki son iletilerde Europe Comics için sırada hangi yerli eserlerin hazırlanmakta olduğu da paylaşıldı...İlgili başlıklardan bunu görebiliriz;

    http://altinmadalyon.com/altin/index.php/topic,13191.0.html
    http://altinmadalyon.com/altin/index.php/topic,7230.0.html

    Başlığın ilk mesajında paylaştığım görsellerden birinde yer alan açılış sayfasında İlke Keskin ismine de özel teşekkürle yer verildiğini belirtmiştim...Bu noktada sanıyorum ki kendisi, Ergün Gündüz ile Dynamite Entertainment arasında köprü konumunda...Yanılıyor ve tamamen kafamda öyle kurguluyor da olabilirim...Eğer sakıncası yoksa bu konuda biraz bilgi alabilir miyiz?..14-15 sene kadar önce Rodeo Kitap 'ın Ersin Burak ustanın çizgilerini Bonelli ailesine Volto Nascosto serisiyle kazandırmasında ki aracı rolü gibi bir durum mu söz konusu?..Eğer öyleyse, Kenan Yarar 'ın yine Dynamite Entertainment bünyesinde yer alan Barbarella serisindeki çizerlik sürecinde de benzer bir durum olmuş muydu?..
Bağnaz okur, memnuniyetsiz beşer, işkilli büzük, sıfır tolerans iksmen, taş kalpli ahkam efendi...

https://ucuztefrika.blogspot.com

ilke

Bu soruyu atlamışım kusura bakmayın,

evet bir nevi köprü ben oldum. Dynamite içindeki editörleri tanıyorum ve Frankfurt kitap fuarında senede bir kere muhabbet etme şansımız oluyor. Amerikan piyasasına açılması gerekip de bir şekilde açılamamış usta türk çizerleri kendilerine tanıtıyorum. Uygun bir proje çıktığında da süreç başlamış oluyor. Şimdilik benim aracılığımla sadece Kenan Yarar ve Ergün Gündüz'ün Dynamite ile çalışmaları oldu. Onun dışında Celor ve Yıldıray zaten Dynamite'la çalışıyorlar. İleride başka çizerlerin de olması için çalışıyorum.

ferzan

    Cevap için çok teşekkür ederim...

    Yaptığınız muhteşem bir şey...Yerli çizgi romancılarımıza dışarıya açılabilmeleri için verdiğiniz destek ve inşa etmeye çalıştığınız köprü, bir okur ve yerli çizer takipçisi olarak beni çok mutlu etti...

    Daha nice isimlere, nice örneklere vesile olunması dileğiyle...
Bağnaz okur, memnuniyetsiz beşer, işkilli büzük, sıfır tolerans iksmen, taş kalpli ahkam efendi...

https://ucuztefrika.blogspot.com