Zagor'un Hayatı (1961-2020) [Kısa Özet]

Başlatan teks55, 10 Ekim, 2020, 21:30:30

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

teks55

Bilindiği gibi Zagor serisi 1961'de yayınlanmaya başlamıştır. Bu seri günümüzde (2020'de) halen devam etmektedir. Fakat Zagor hikayesinin geçtiği yıllar 1800'lerin başlarıdır. Yani kahramanımız 1800'lü yıllarda yaşamaktadır. Aktif maceralarının geçtiği yıllar 1820-1840 yılları arasıdır.



(Zagor'un 1961-1974 yılları arasında yayınlanan Çizgi Romanlarının özeti)



Zagor (Asıl adı: Patrick Wilding)


1804-1810 yılları arası: Zagor, Darkwood bölgesinde, Clear Water yakınlarındaki bir kulübede doğar.Zagor, Amerika Birleşik Devletleri'nin kuzeydoğusundaki ormanın ortasında (Darkwood'da) bir çiftlik evinde ailesiyle birlikte yaşıyordu. (Ebeveynlerinin isimleri Betty ve Mike Wilding'di ve İrlanda kökenliydi) Babası, ormanda hayatını yaşamak için emekli olmuş eski bir ordu subayıydı. Patrick (Küçük Zagor) eğitimini annesinden alırken, babası ve oranın Kızılderilileri ona ormanın tüm sırlarını öğretir.


1813-14 yılları civarı: Zagor 10-11 yaşlarındadır. Bir gün bu mutlu ailenin hayatını kökten değiştiren üzücü bir olay olur. Zagor, henüz küçük bir çocuk iken anne-babası, Darkwood yakınındaki evlerine Salomon Kinsky tarafından kışkırtılan Kızılderili Abenaki kabilesinin düzenlediği saldırıda öldürülür.(Evlerini ateşe veren Rahip Salomon Kinsky liderliğindeki bir Abenaki Kızılderilileri çetesi tarafından saldırıya uğrarlar. Bu saldırıda Zagor'un anne ve babası öldürülür.) Zagor, baskın sırasında hiç istemese de, anne-babasını evde bırakarak nehre atlar, bir süre sürüklenir. Önce geride kalan anne-babasını düşünüp, kendini akıntıya bırakarak ölmeyi düşünse de, sonra bu kararından vazgeçer. Daha sonra Nathaniel Fitzgeraldson (Wanderer Fitzy) adındaki bir avcı tarafından fark edilerek kıyıya çıkarılır ve büyütülür) Böylece Zagor'un bakımını maceracı Wanderer Fitzy üstlenir.(Nathaniel Fitzgeraldson, bir zamanlar zengin bir tüccardı. Hayatından bıkmış, işini bırakmış ve orta batıda macera arayışına girerek bir avcı olmuştu.) Bir gün Darkwood'dan geçerken nehrin sularında boğulan genç bir çocuğu(Zagor'u) kurtarır. Daha sonra Zagor ile beraber anne ve babasının öldürüldüğü yere gider, onları gömmeye yardım eder ve Zagor'un bir nevi üvey babası olur.


1824-25 yılları civarı: Zagor 20'li yaşlarına gelmiştir. Fitzy ile geçirdiği yıllar boyunca avlanmasını ve balta fırlatmasını öğrenir. Kendini şair-filozof olarak tanımlayan Fitzy, Zagor'a ormandaki hayatı ve özgürlüğün değerini öğretir. Ancak yıllar geçtikçe Zagor'un intikam ateşi yüreğini kavurmaktadır. Wandering Fitzy onu bu niyetinden vazgeçirmeye çalışsa başarılı olamaz.


1825: Zagor, Salomon Kinsky ve Abenaki kabilesini aramaya koyulur. Bir gün Salomon Kinksy'nin yerini öğrenir ve intikamını almak için Fitzy'den ayrılır. Gerçekleştirdiği bir baskınla oradaki kızılderilileri öldürür. Ancak Rahip Solomon Kinsky ile yüz yüze geldiğinde korkunç bir gerçeği öğrenir.(Salomon'un onun babasını öldürme sebebini öğrenir.) Evlenmeden önce orduda rütbeli bir subay olan (Zagor'un babası) Wilding, Abenaki Kızılderililerine bir katliam gerçekleştirmiştir ve kendisinden de bunun intikamı alınmıştır. Yani babası aslında Kızılderililerin tüm nüfusunu katleten sayısız suç işlemiş acımasız bir subaydı. Zagor önce buna inanamaz, ancak gazetede babasının bu suçtan suçlu bulunduğuna dair bir makale gördüğünde dizlerinin üzerine çöker ve umutsuzluğa kapılır. Babası hakkındaki gerçeği öğrendikten sonra karışık duygular içindeki genç (Zagor) şoka girer. Bu sırada Solomon fırsatını bulup ona arkadan saldırır fakat Zagor'un üvey babası Fitzy tarafından engellenir ve Solomon ölür. Solomon ölmeden önce Fitzy'ye ağır bir darbe vurur ve Fitzy de Zagor'un kollarında ölür.


1825: O günden itibaren Zagor, bu trajik olaylardan sonra, babasıyla aynı suçları işlediğinin ve aynı zamanda Fitzy'nin ölümünden dolaylı olarak sorumlu olduğunun farkına varır ve hayatını kökten değiştirmeye karar verir. (Zagor, kızılderililere karşı sayısız katliam gerçekleştirmekle suçlanan eski bir subayın oğlu olduğunun farkına varır. Bu nedenle hayatını, babasının yaptığı hataları ve işlediği suçları telafi etmeye adar.) Zagor, kendini bu topraklarda barışı sağlamak için bütün gücüyle çalışmaya adar. Sonra şöyle der "Artık sadece huzurun sağlanması için çalışacağım! Kızılderililerle beyazları uzlaştırmaya, onlara daha fazla anlayış getirmeye çalışacağım. Kimin hangi ırktan olduğunu düşünmeden, doğru olduğunu düşündüğüm kişilere yardım edeceğim.''

Böylece adaletsizlikle mücadele yolculuğuna başlar. Zagor bir gün; akrobat ve cambaz topluluğu olan bir aileyi, "Sullivanlıları" bir Kızılderili kabilesinin saldırısına uğramaktan kurtarır. Kurtardığı akrobat topluluğu, daha sonra onun büyük dostları olacak olan Sullivan ailesiydi.Zagor, onlarla tanışırken üzücü hikayesini anlatır.

Bu topluluk, (Patrick'in )Zagor'un iyi niyetini anlar ve ona karizmatik bir karakter olabilmesi için bazı hileler öğretir. Ona bir kostüm yaparlar.(Saçaklı kollu kırmızı bir tunik, göğsünde stilize bir kartal, mavi pantolon ve saçaklı botlar) Ayrıca bu yeni dostları ona Kızılderili Algonkin Kabilesinin dilinde "Baltalı Ruh" anlamına gelen "Zagor Tenay" adını verirler. Zagor , bölgedeki tüm aşiret liderlerinin toplandığı yıllık toplantı olan büyük konseyde ilk kez sahneye çıkmaya karar verir.(Havai fişekler ve gök gürültüsü efektli metal levhalar ile) bir tepede gökten inen bir ruh gibi görünür ve Kızılderililer arasında korku uyandırır.Toplantı sırasında, bir alev çemberi belirir. Kızılderililer bunu görünce bunun bir hayalet olduğunu ve onu Manitu'nun gönderdiğini düşünürler.Sonra Zagor şöyle der: "Korkuyu yürekten atın, Manitu'nun oğulları! Büyük Ruh, beni sizi cezalandırmak için değil, size doğru yolu göstermek, size akıllıca kararlar göstermek için gönderdi. Zagor Tenay benim adım ve bu balta benim işaretim! Bunu unutmayın!


Oga-Ito denen ve beyazlardan nefret eden adam dışında, bütün şefler Zagor'u koruyucusu olarak kabul eder. Ardından (Şeytani) Oga-Ito ona saldırır. Zagor darbelerden kurtulur. Zagor, kızılderililerin önünde Oga-Ito'ya meydan okur ve düelloyu kazanır. Zagor, otoritesini sağlamayı başarır. Zagor oradan vahşi bir çığlık atarak ayrılır, sersemlemiş Kızılderililerin damarlarındaki kanı dondurur, o zamandan bu yana meşhur savaş çığlığı: << AAHHYAAAKKK! >> orada yankılanır.

teks55


1830 yılı: (27-28 yaşındaki) Zagor, sığınak olarak Darkwood ormanının ortasında kumla dolu (bataklıkla çevrili) bir yer bulur. Burada, her türlü pusuya karşı tedbir olarak hayaletimsi görünümlü bir kulübe inşa eder.Ardından Zagor'dan, bir ordu generali tarafından bazı tuzakları veya bazı Kızılderili kabileleri ile ilgili çok zor vakaları çözmesi istenir. Çiko adlı komik bir Meksikalı, kana susamış Delaware Kızılderilileri tarafından saldırıya uğrayınca arkadaşlarıyla birlikte nehre kaçar. Çiko'nun yoldaşları Kızılderililer tarafından katledilir.Katliamdan sağ kurtulan Çiko, işkence edilerek öldürülmek üzere yakalanır. Ancak onu bir panter gibi hareket eden, daldan ok gibi fırlayan ve düşmanlarını taş baltası ile yere seren efsanevi kahraman Zagor kurtarır. Ardından Zagor ve Çiko tanışır.Daha sonra olaylar geliştiğinde, içlerinde Kızılderili büyücü Kanoxen'in de bulunduğu bir entrikayı ortaya çıkarırlar.
Daha sonra Zagor pusuya düşürülür ve bağlanıp suya atılır. Sonra Çiko, onun hayatını kurtararak iyiliğine karşılık verir.Böylece iki zıt karakterler olsalar bile iyi birer dost olurlar ve maceralara beraber atılırlar. Zagor, savaşçı kabileler veya beyaz kanun kaçakları ile çatışmalara girer.Uzun zaman önce yeni kıtaya yelken açan Fransızların torunları ile karşılaşır. Cadı Yaska ile savaşır.Küçük insanları büyük örümceklerin saldırılarından kurtarır. Hellingen ve devasa Titanı ile savaşır.



1830: Zagor, Timber Bill ile çatışır. Demir Adam ile savaşır. Korku Kapısı'ndan geçer ve Taş Devrindeki ilkel insanlar ile karşılaşır. Haksız yere hırsızlıkla suçlanır ve Hellgate Hapishanesine atılır. Bat Butterton ile karşılaşır. Digging Bill ile karşılaşır. Profesör Verybad ile karşılaşır.One-Eyed Jack(Tek Gözlü Jack) ile savaşır. Ayrıca Baron Icaro La Plume ile karşılaşır.


1830: Zagor, Gitar Jim ile karşılaşır.Kara Kurtlarla çatışır, Mnogooki(Dörtgöz) ile karşılaşır. Bat Butterton ile birlikte Korku Evi meselesini çözer.Büyük şehir Chicago'ya gider ve Count Lapalette ile karşılaşır. One-Eyed Jack(Tek gözlü Jack) ile tekrar çatışır. Fishleg ve ekibiyle karşılaşır, Hellingen ile başka bir çatışmaya girer. Bahamalar'a giden bir gemiye zorla bindirilirler.


1830: Zagor, Florida'ya gider. Ordu ile Seminole arasındaki çatışmaya katılır. Manetola ile karşılaşır. Darkwood'a geri döner, Tennessee'de Satko ile karşılaşır.Bir kurt adamla çatışır.Virginia'daki gizli Maya şehrini keşfeder. Darkwood'a geri döner ve Iron Man(Demir Adam) ile başka bir çatışmaya girer.Bat Butterton ile Kızılderililer'in arasındaki bir davayı çözer.Kırmızı üniformalı (Noel baba kılığındaki) adamlarla çatışır. Mohican Jack adlı bir gazeteci, Kızılderili sorununa hükümetin dikkatini çekmek için onlar gibi yaşamakta ve bir Kızılderili kabilesi ile çevreye dehşet saçmaktadır. Zagor, yakınlardaki bir kaleye saldırma hazırlıkları yapan Jack'i engellemeye çalışır.Tanıştıkları ve rehberlik ettikleri kişilerin bağımsızlık savaşının yenilgisini hazmedemeyip tekrar örgütlenmek isteyen İngilizler olduğunu öğrenen Zagor, planlarına engel olmaya çalışır.Robin Hood'a özenen bir adam, bu amaçla çevresinde bir topluluk oluşturmuştur. Daha soma, planlarını anlayan Zagor'a karşı savaşır.Going Going(Bir tür ördek) ortaya çıkar.Zagor, Kaptan Fishleg'in daveti üzerine Port Whale'ye hareket eder ve Vikinglerle çatışır.Kartal Kralı Ben Stevens ile çatışır. Kingston'da altı yaşlı denizci kaçırılır. Hazine avcısı Digging Bill, (çok para taşıyan) geminin nerede karaya oturduğunun söylenmesini isteyerek onları kaçırır. Zagor onun planını bozar ve Digging Bill hapishaneye düşer. Ama bazı kişiler tarafından serbest bırakılır. Zagor, Arap şeyhinin mücevherini çalan Gitar Jim'i yakalamaya çalışır. Ayrıca Araplarla çatışır.


1830: Zagor, Kanada'ya gider, Molok ile çatışır. Darkwood'a geri dönerken bir Eskimo ile çatışır.Bir vampirle(Baron Rakosi) ile çatışır. Darkwood'dan tekrar ayrılır. Amerikan Odyssey'in başlangıcı olan Tallapoosa Nehri'nden aşağı iner.Alabama'dan, (Georgia üzerinden) eve döner. Manatola(Seminoller) ile karşılaşır ve Britanya adası olan Karayipler'e gitmek için Liberty Sam ile karşılaşır. Adaya vardıklarında kaptan, onları köle olarak adadaki İngiliz garnizonuna teslim eder.Brittania Adası'ndan sağ kurtulan ancak okyanusta sürüklenen kahramanlarımız Haiti'ye çıkarlar.Ardından Zagor ve Çiko, O'Keefe adamları çatışırlar.Ancak esir alınırlar fakat Vudu, kara büyü ve zombiler dünyasıyla yüzleşirler ve onlar sayesinde O'Keefe ve adamlarını yenerler.Ardından Zagor ve Çiko, Haiti'deyken arkadaşları Kaptan Fishleg ve hazine avcısı Digging Bill ile karşılaşır. Zagor bir hazine haritası ile ilgili bir maceranın peşine düşer.Zagor ve Çiko, Meksikaya gelirler. Galveston'a giderler. Jim Guitar'la karşılaşırlar.Sonra eve geri dönerler.Louisiana ve New Orleans'a giderler. Sonra Rapid City'ye giderler. Orada Bat Batterton ve Baron Icaro La Plume ile bir macera yaşarlar.

teks55

(Zagor'un 1974-1980 yılları arasında yayınlanan Çizgi Romanlarının özeti)



1830-31 yılları civarı: 8 ay aradan sonra Darkwood'a dönen Zagor buradaki bazı yerli köylerinin tahrip edildiğini görür. Hellingen tekrar (üçüncü kez) geri döner ve Birleşik Devletler'e ihtilal hazırlığı içindedir. Zagor, Hellingen'in yaptığı güdümlü füzelerin Washington'ı nasıl tehdit ettiğini gözleriyle görür. Fakat Tonka ile beraber bu durumun üstesinden gelirler. Going-Going tekrar döner. Zagor, Profesör Kruger ile yeniden karşılaşır. Kara Bataklık'a gider ve "su altı canavarı" ile savaşır.(İlk aşk durumu yaşadığı) Frida ile tanışır. Kış Yılanı ile karşılaşır.Samuray ile çatışır. SüperMayk ile çatışır.Alaska'dan Darkwood'a Ruslar gelir.Zagor, kabilelerin yardımıyla sorunu çözer. Zagor, Bat Batterton ile (beşinci) ve Digging Bill ile (dördüncü) defa karşılaşır.Kandrax ile ilk kez savaşır.Darkwood'dan kısa bir süre uzaklaşır.Sauka kabilesini ziyaret eder.Bir kaplan adamla bir çatışır.Eski siyah kölelerin yerleşimini ortaya çıkarır.Sullivens ile karşılaşır.Don Kişot'a özenen bir adam onun gibi davranır.Zagor, Don Kişot'un yaptığı hatalara müdahale eder.Uzaydan gelen etçil bitki ile karşılaşır. Boston'da, Count Lapalette'in yardımıyla Baron Smirnoff meselesini çözer.



1831 yılı civarı: Zagor, fatihlerin torunları ile çatışma gerçekleşen yer olan Florida'ya gider. Ardından Darkwood'a döner. Going-Going üçüncü kez ortaya çıkar. Zagor, Tropical Squad ile dövüşür, Albay Perry'yi kurtarır. Kaptan Fishleg'in daveti üzerine Norfolk'a doğru hareket eder. Fishleg'in yeğenini haydutların elinden kurtaran Zagor onun genç bir kız olduğunu görür. Norfolk'ta iktidar mücadelesi yapan iki Çin'li grup vardır. Bunlardan bir tanesi Fishleg'in yeğeni Virginia'yı kaçırınca Zagor Ramath'ın büyüsüyle onu bulmaya çalışır. Zagor, Çinlilerle savaşır. Virgina ile Zagor arasında bir aşk yaşanır. Zagor, Kuzey'e, büyük göllere gider.Butcher ile savaşır. Tekrar Darkwood'a geri döner.Profesör Verybad'in ile tekrar görüşür. Verybad insanı görünmez yapan haplar icat etmiştir. Ancak icat ettiği hapları haydut Jim Kelly çalar. Zagor, Kelly'nin peşine düşer, kendisi de görünmezlik ilacını kullanır.(Yarı insan yarı kartal olan) Stevens ile (ikinci kez) savaşır. Alabama'ya gider. Viking arkadaşlarıyla buluşur.Atlantik'i geçen ataları tarafından birkaç yüzyıl önce kurulan bir koloni arar.(Koloni Tennessee'de bulunuyor) Tekrar eve döner. Kramer adlı haydut ahaliyi bölgeden uzaklaştırmak için canavar balıklar yetiştirip nehre salar. Kramer'in sığınağını bulan Zagor, canavar balıkları engellemeye çalışır. Jim Guitar ile karşılaşır, sonra Charleston'a gider.Akıl hastanesindeki Hellingen'in durumunu merak eden Zagor ve Çiko onu ziyaret etmeye karar verirler. Ancak gittikleri kalede askerlerin öldürülmüş olduğunu görürler ve Hellingen'i bulamazlar. Daha sonra Darkwood bölgesinde garip olaylar olur. Ve bir gece Zagor ve Çiko ormandaki kulübelerinden Akronlular'ın uzay gemisiyle kaçırılırlar. Geldikleri Nataani Dağı eteklerinde uzaylıların bir şehir kurduklarını görürler. Hellingen, hapisteyken yaptığı vericilerle Akronlular'ı dünyayı işgal etmeye ikna etmiş, onlarla işbirliği yapmıştır. Keokuk'un ve bir takım büyüler'in sayesinde Zagor, Akronluları ve Hellingen'i (dördüncü kez) yener. Akota ile karşılaşır.

teks55

(Zagor'un 1980-2019 yılları arasında yayınlanan Çizgi Romanlarının özeti)


1831: Sahip oldukları altın madenini kaybeden Sullivanlar'la karşılaşan Zagor onların güç durumda olduğunu fark eder. Yardım etmek amacıyla müşterek bahislerin oynandığı bir turnuvada Sullivanlar adına ringe çıkar ve dövüşür. Zagor ve Çiko güçlü ve kuvvetli birtakım kişilerin ortadan kaybolduğunu görürler. Durumu araştırınca bu kaybolmaların arkasında Basileo adlı bir ihtiyarın olduğunu öğrenirler. Zagor'u da yakalayan Basileo eski Yunan tarihine meraklı bir çılgındır. İnşa ettirdiği eski Yunan tarzındaki sığınağında ölümcül yarışmalar tertiplemektedir.Zagor onunla savaşır. Daha sonra (ikinci kez) bir vampirle dövüşür. Vermont'a gider, çılgın bir bilim adamı olan Von Axel ile savaşır. Ormanda başı kesilmiş bir Kızılderili cesedi bulan Zagor bu durumu araştırmaya karar verir. Büyücü Dörtgöz un yardımıyla Hakaram adlı bir adamın bu işleri yaptığını anlar. Hakaram'ın gizli üssünü bulan Zagor burada onun Kızılderililer'e karşı olan öfkesinin nedenini öğrenir ve ona engel olmaya çalışır. Pierre adlı bir dostu Drunky Duck vasıtasıyla Zagor'a bir kitap yollar. Zagor ve Çiko paketi açınca içinden dumanlar yükselir. Kitap garip bir alfabeyle yazılmıştır. Daha sonra kitap garip bir yaratık tarafından ormandaki kulübeden kaçırılır. Zagor ve Çiko dostları Pierre'i bulmak için yola çıkarlar. Ancak onun evine vardıklarında cesediyle karşılaşırlar. Kısa bir süre sonra çıkan yangında alevler kuru kafa biçimini alır. Daha sonra Pierre'in tarif ettiği yere doğru giden kahramanlarımız artık geri dönülmeyen topraklara ve başka bir boyuta geçerler. Ardından Zagor, Kara Lord'a karşı savaşır. Darkwood'da kuraklık hüküm sürmektedir. Bu arada Dickwick adlı bir şarlatan, yardımcısı Alfred ile birlikte yerli köylerini dolaşmakta ve yağmur yağdıracağını söylemektedir. Shawnee'lerin köyüne gelen bu iki adam burada makineleriyle gösteri yaparlar. Gece olunca Alfred Shawnee'lerin kıymetli eşyalarını çalmak ister ve yakalanınca da bir cinayet işler. Zagor'dan kaçan Alfred garip bir kayadan yayılan ışınlarla kendinden geçer. Öldüğü sanılan Alfred olağanüstü güçlerle geri döner. Dokunduğu kişileri elektrik yüküyle öldürecek boyutta güçlenen Alfred bu becerisini kanundışı yollarda kullanmak ister. Yalnız Kurt adlı bir Kızılderili esrarengiz bir adam tarafından aranmaktadır. Yalnız Kurt'la karşılaşan Zagor ondan bir şey öğrenemez ve yaptıkları kavga sonucunda Yalnız Kurt kaçar. Yalnız Kurt'u izleyen Zagor ondan birtakım adamların ona saldırıp eşini öldürdüklerini ve civardaki bir altın madeninin yerini öğrenmek istediklerini işitir. Macera yeni başlamıştır, hem Yalnız Kurt'un ailesini yok eden Warren'in izini bulmaya hem de mahkemede beyazların adaletini güvenmeyen Yalnız Kurt'un tanıklığına ihtiyaç vardır.Çiko, (beşinci kez karşılaştıkları) Kazmakürek Bili ile birlikte bir hazine peşine düşmek için Zagor'dan ayrılır. Susquehanna adlı bir ırmak civarında bir gemi enkazı bulunduğu rivayet edilmektedir. Bu arada hazinenin peşine Howard Flecker adlı biri de düşmüştür. Zagor, Kazmakürek Bili ve Çiko'nun izini bulduğunda Howard Flecker ve adamlarıyla da çatışır. Kendi adamları Howard'ı öldürmek üzereyken yetişen Zagor onları kurtardıktan sonra hep birlikte ırmağın sularında Discovery adlı hazine gemisini aramaya başlarlar. Bir gece Martenson kuyruklu yıldızının geçtiği bir anda efsane gerçekleşir ve geminin enkazı suların üstünde belirir. Ancak kimsenin aklına gelmeyen başka bir fenomen de içten içe gerçekleşeceği anı beklemektedir. Huronlar'ın Şeytan Maskesi adlı büyücüsü silah ve viski satın alarak onları beyazlara karşı kışkırtmaktadır. Yaptıkları bir dülleo sonucu Şeytan Maskesi ölür ama nehrin dibindeki hayali Zagor'a geri döneceğini söyler. Yerlilere silah satan Manning'in peşine düşen Zagor, onun evinde çıkan bir kavga ve yangın sonucu Manning'in kendisi dahil her şeyin yok olduğunu görür. Askerlere durumu anlattıktan sonra Darkwood'a geri dönerler. Ancak Şeytan Maskesi düşlerine girip geri döneceğini söylemektedir hâlâ.


Zagor ve Çiko ormanda yaralı buldukları Mycroft adlı bir ajandan Dokumacı adlı birinin yönettiği gizli bir örgütün varlığını işitirler. Daha sonra gittikleri bir kasabada banka soygunu olur ve Çiko rehin alınır. Soyguncuların peşine düşen Zagor, Taş Kule adlı bir yere kadar onları takip eder. Çatışma sonrasında Zagor soyguncuları etkisiz duruma getirse de bir ninjanın darbesine maruz kalarak onları elden kaçırır. Örgütü takibe devam eden Zagor sonunda devlet makamlarıyla bir anlaşma yapar. Zagor ve Çiko düzenlenen bir tertiple tehlikeli haydutlar olarak tanıtılıp New York'taki hapishaneye konacaktır. Burada Dokumacı ve örgütünün Zagor'la Çiko'yu kendi örgütlerine katması amaçlanmaktadır. Nitekim beklendiği gibi olur ve Dokumacı ve örgütünün düzenlediği firarla Zagor ve Çiko hapisten kurtarılır. Darkwood'da olan bir deprem sonucu açılan çukurdan garip yaratıklar çıkmaya başlamıştır. Tonka ile çukurun başına giderler. Ancak Tonka yaralanınca çukura inmek Zagor ve Çiko'ya düşer. Aşağıya indiklerinde yeraltında çok çeşitli canlıların ve canavarların yaşadığını görürler. Burada tutsak edilen bir Mohawk genci olan Kainaka'yı kurtarıp geri dönmeye çalışırlar. Haydutların şefi Tek Gözlü Jack, üçüncü kez Zagor'un karşısına dikilir.Zagor onunla savaşır. DarkWood'da yerliler arsında seri cinayetler işlenir. Zagor Tunicanlar'm köyüne gittiğinde orada da cinayet işlenir ve şüpheler Zagor'a yönelir. Zagor rehin alınan Çiko'yu kurtardıktan sonra gerçek suçluların peşine düşer. Ancak suçlular bu sefer de "Canlılar Cehennemi" ve "Mister Mister" olayında Zagor'la birlik olan büyücü Tawar'ı öldürür. Zagor gerçek suçluları göl kıyısında gizli bir mağarada görür. Suçlular Darkwood'da karışıklık çıkarıp buraları satın almak isteyen bir politikacının emrinde çalışmaktadır.Çift beyinli bir adam çete toplayıp soygunlar yapmaktadır. Olayın peşinde olan bir bilim adamı Zagor'dan Koca Kafa'yı yakalamasını ister. Zagor da bir çete toplayıp Koca Kafa'nın bankadan parasını çalar. Dost Satko ikinci kez görünür ve düşman Timber Bill'in ikinci ve son kez görünür. Daha önce köle ticareti yapan Timber Bili bu kez de Satko'nun kabilesininin olduğu arazide ağaçları kesen Wertman adlı birinin emri altındadır. Bu arada oduncular Zagor'a iftira atıp onun hapse düşürürler. Mahkemede hukuk okumuş Satko, Zagor'u savunur. Zagor, kuzeye gider. Winnebago yerlileri tarafından kaçırılan Çiko'yu kurtarmak için bir tür Kızılderili oyunu olan Lakros maçına katılır.Daha sonra eve geri döner ve Eskimo ile (ikinci kez) savaşır.



1832: Zagor, Supermayk ile bu sefer dostane şartlarda tekrar karşılaşır. Vahşi Batı'nın Atlantik'ten Pasifik'e geçişinde Lord Windham ile bir maceraya katılır.Sonra Darkwood'da bir takım maceralar yaşar. Zagor, Kiowalar'ın gururlu şefi Kış Yılanı ile arasını düzeltmiş ve onların bir şenliğine katılacaktır. Bir ara Kış Yılanı yanında kabilenin bir büyüğü olduğu halde Zagor'u atalarının kutsal emanetlerinin olduğu mağaraya götürür. Kıymetli mücevherleri gören Zagor yaşlı Kızılderiliyi vurur, Kış Yılanı'nı bayıltır ve kutsal emanetleri çalar.(Aslında bunları Zagor yapmamıştır) Bu, Olaf Botegosky'nin ikinci kez görünüşüdür. Hobel ailesinin fertleri esrarengiz bir biçimde öldürülmektedir. Zagor bir süre Hobeller'in yanında kalıp katili yakalamak için uğraşır. Profesör Verybad üçüncü kez askerler hesabına çalışmakta ve bir tür ölüm gazı yapmaktadır. Ancak kötü niyetli kişilerden Çavuş Marmaras bu buluşu kendi çıkarlarına kullanmak için profesörü kaçırmıştır. Bir tesadüf sonucu olayı öğrenen Zagor çetenin peşine düşer. Zagor'un eski arkadaşı Greg nehirde görev yapan devriyelerin zamanla tüccarlara baskı yaptığını anlatır. Koruma amaçlı olarak kurulan devriye O'Bannion denen adamın liderliğinde gemilere saldın düzenler. Zagor buna engel olmaya çalışır. Munrowhill kasabasının bankası soyulur. Soygun gezgin tiyatro topluluğunun üstüne kalır. Onlar da izlerini kaybettirmek için "Geri Dönülmeyen Topraklar" adı verilen yere giderler. Arabanın içinde uyuya kalan Çiko da onlarla birliktedir. Şerif ve adamları Zagor'la birlikte onların peşinden gider. Bu topraklarda suda ve karada yaşayan canavar balıklar, uçan kertenkeleler, insan yiyen dev kurbağalar yaşamaktadır. Zagor ve Çiko konuk oldukları Hupa köyünde esrarengiz davul sesleri duyarlar. Daha sonra bilinmeyen bir kabilenin adamlarınca saldırıya uğrarlar. Bilinmeyen kabile yeraltındaki bir mağarada gizli bir kent kurmuştur.



1832 ortaları: Albay Brent saldırıya uğrayan kervanların durumunu araştırmak için Zagor'u görevlendirir. Askerlerle birlikte devriye çıkan Zagor bir saldırıya uğrar ve askerlerin çoğu ölür. Daha sonra Zagor ihanetle suçlanır. Halbuki kale komutanı Kızılderili çetelerle işbirliği yapmakta ve silah yüklü kervanların yerini önceden bildirmektedir. Gri Tilki adlı bir yerli Zagor'dan yardım ister. Askerler bölgede bulunan altın yüzünden Gri Tilki'nin kabilesini göçe zorlamaktadır. Susquehannalar'a yardım etmek isteyen Zagor onları askerlerden korumaya ve Tunican yerlilerin topraklarına sağ salim götürmeye karar verir. Bu arada askerlerin rehberi olan Shover adlı biri sık sık Zagor'un yoluna çıkmaktadır. Hoosic kasabasından geçen Zagor ve Çiko, burada Bat Batterton'la karşılaşır. Civarda garip elbiseler giymiş birtakım adamlar kasabaya saldırmakta ve ortalıkta terör estirmektedirler. Batterton, Zagor ve Çiko'ya arkeolog Mc Leod'un bir süre önce Keltler'e ait eski bir kale yıkıntısını ortaya çıkardığını anlatır. Zaman geçmeden olayların arkasında Kandrax'ın olduğunu tahmin eden Zagor harekete geçer ve onunla çatışır. (Bu Kandrax'ın ikinci kez görünüşüdür) Zagor'la Çiko Walcoot kasabasında bir adamla tanışırlar. Gray adındaki bu adam eski bir subaydır ve intikam peşinde koşmaktadır. Kimya bilgisi yüksek olan Gray, zehirli gazlar, kâğıtları eriten tozlar gibi buluşlarla ortalığa dehşet saçmaktadır. Bu maceranın ilginç özelliği, Gray ile yaptığı düelloda Zagor'un ilk kez silahsız bir insana ateş açacak kadar nefretle dolması ve silahsız Gray'e ateş etmesidir. Yüzbaşı Matlow, Darkwood'da Choctaw adlı yerlilerle özel bir birlik kurmuştur. Kısa zamanda bu Kızılderili polisleri Darkwood'da terör estirmeye başlarlar. Kızıl Tilkiler adı verilen bu polisler kendi soydaşlarına karşı akıl almaz işkenceler uygulamakta ve yüzbaşının kişisel çıkarlarına hizmet etmektedirler.



1833 Yılı: DarkWood'da askerler ve Kızılderililer arasında gerilim artmıştır. İçki kaçakçılarının adamı olan Pequot yerlileri kışkırtmaktadır. Bir şefler toplantısında Zagor'u düelloya davet eder ve hile ile kazanır. Düellonun sonunda bilinçsiz bir biçimde dolaşan Zagor'u bir puma yaralar ve sakat bir büyücü tarafından kurtarılır. Daha sonra yerliler kaleye saldırı düzenler ve kaleyi savunmak Zagor'a düşer. Don Kişot macerasında tanıdığımız "Ufaklık" bu macerada ikinci kez karşımıza çıkar. Zagor'un alışılmış Kızılderilileri etkileme gösterilerinde onun kılığına girerek Zagor'a yardımcı olur. Zagor gizli bir yerde saklı duran altınların esrarını araştırmak için Çiko ile bilgi toplamaktadır. Bu arada peşlerinde esrarengiz bir adam vardır. Macera sonunda hiç kimse altınları ele geçiremeyecektir. Kurbağa Surat adıyla anılan bir adam Mandan kabilesine çiçek hastalığı bulaştırır. Mandanlar'la yaşayan Kont Beau ise tüccarlar tarafından tutsak edilmiştir. Tüccarların yandaşı olan Pawneeler ise ortalığa dehşet saçmaktadırlar. Kurbağa Surat'm izini arayan Zagor onu Jampot adlı bir cücenin sahip olduğu dükkâna kadar takip eder. Bat Batterton kuzeni Bing ile birlikte Crabb adlı birinin dağlarda kaybolan babasını aramaktadır. Heyete katılan Zagor ve arkadaşları sarp bir araziden geçerken saldırıya uğrarlar. Daha sonra vardıkları kalede Profesör Clapperton adlı biriyle tanışırlar. O da aynı bölgeye gitmek üzeredir. Posta Arabası adlı serüvenden tanıdığımız Albay Maddenbrook, oğlu Walter'ın kayboluşu ile ilgili Zagor'dan yardım ister. Bu arada Zagor uğradığı bir yerli köyünün büyücüsü tarafından tehlikede olduğuna dair uyarılır. Zagor ve Çiko yolculuklarına devam ederken yüzyıl öncesini yaşayan bir kasabaya varırlar. Adı New Salem'dir! Çiko birtakım adamlar tarafından kaçırılır. Kaçıran kişi hapiste olan oğlunun Şeytan Vadisi denilen açık bir hapishaneye gönderildiğini ve Çiko'nun hayatına karşılık Zagor'un onu kurtarmasını söyler. Goodbar, Zagor'u kanun kaçağı olarak gösteren kâğıtlarla Şeytan Vadisi'nin olduğu ileri karakola götürür. Zagor askerler tarafından teslim alınır ve Şeyan Vadisi'ne yollanır. Burası olumsuz koşulların hüküm sürdüğü ve mahkûmların yiyecek azlığından gruplara bölünerek birbirlerine saldırdığı cehennem gibi bir yerdir. Mühendis Robson'a rastlayan Zagor ve Çiko trenle altın sevkiyatının yapılacağı haberini alır. Zagor ve Çiko da trene biner. Yolda treni korumakla görevli askerler altını çalmak isterler. Suç ortakları olan yerliler de askerlere yardım ederler. Safety Kalesi'nde giden Zagor ve Çiko kaleden ayrılan bir sivil grubun Sauklar'ın topraklarına girdiğini öğrenir. Kale komutanı barışın bozulmaması için Zagor'u sivil grubu uyarmak için arkalarından yollar. Gruba yetişen ve bir çatışmayı engelleyen Zagor grupta Kazmakürek Bill'i görünce işin ucunda yine bir hazine öyküsü olduğunu anlar. Grup, Sisli Dağlar'a gitmektedir ve altından yapılmış antik bir postun peşindedirler. Zagor ve Çiko da onlara katılır ve yola çıkarlar. Unutulmuş bir yerli kabilesinin elinden kurtardıkları bir gençle dar bir boğazdan geçerken tehlike gökyüzünde belirir. Uçan kadın savaşçılar grubun tepesindedir. Bir gündüz uykusunda Ramath, Çiko'nun düşlerine girerek Işıldayan Dağlar'da yaralı olduğunu söyler. Ramath'ı bulmak için yola koyulan Zagor ve Çiko insanları parçalayan bir canavardan söz edildiğini duyarlar. Bir gece Çiko esrarlı bir flüt sesiyle bir insanı parçalayan Yeti'yi görür. Daha sonra Ramath'ı bulan dostlarımız Uzakdoğulu düşmanlarıyla savaşmaya başlar. İnsan avcısı Shamrock ile birlikte Fort Bent kasabasına gelen dostlarımız Treeshaw adlı salon sahibiyle kavga ederler. Aynı gece Zagor, kavga ettiği adamdan yardım isteyen bir mektup alır. Onun salonuna vardığında ise başına vurulan bir cisimle bayıltılır. Uyandığında Treeshaw'un cesedini bulur. Elinde tabancayla şaşkın bir vaziyette duran Zagor odaya giren şerif ve adamları tarafından tutuklanır ve cinayetle suçlanır. Hapisten kaçan Zagor'un peşine düşenler arasında insan avcısı Shamrock da bulunmaktadır.



Zagor, yine paralel bir dünyaya gider, bu kez o dünyada Darkwood'u yok etmeyi başaran Hellingen tarafından oraya aktarılır, ancak Akota'nın fedakarlığıyla Zagor geri dönmeyi başarır ve Hellingen hayali evreninde kaybolur.(Hellingen ile ilgili bu macera bazılarına göre gerçek değil, sadece bir kabustur.) Zagor'un bir grup arkadaşı ortaya çıkar.Pera Baronu, Albay Perry, Tonka, Kiki Manitu ile karşılaşır. Hapisten kaçan Jess ile karşılaşır. Bir canavarın saldırısına uğrayan Tonka değişim geçirmekte ve bir canavar halini almaktadır. Zagor onu, bu hastalıktan ve lanetten kurtarmak için Kutsal Dağ'da yaşayan Hogal adlı bir büyücüye götürmek ister. Bu arada iki fırsatçı da Tonka'yı yakalayıp sergilemek amacıyla bir arabaya kapatır.Zagor, Tonka'yı kurtarır.Ayrıca onu bu korkunç bir lanetten kurtarır. Zagor, Tonka ile (ikinci kez) savaşır ve avcı dostları Sullivans ile karşılaşır.Digging Bill ile yeni bir maceraya atılır.Uzaydan gelen korkunç bir yaratıkla savaşır.Bir dizi fantastik macera yaşar.



1833 yılı sonları: Zagor, tekrar paralel bir dünyaya gider, Wakan ülkesine gider , Wendig'e karşı savaşır, Heyoku the Opposite ile karşılaşır.İçki tüccarları ile maceralar yaşar ve Kızılderili isyanını yatıştırmaya çalışır.Henry the Shadow Thief ile karşılaşır.Profesör Verybad dördüncü kez ortaya çıkar.Zagor, rakibi Hegel Von Axel ile (ikinci kez) karşılaşır.Darkwood'dan ayrılır ve uzun bir macera yaşar.(Bu uzun macera'da) Fishleg ve denizcilerle birlikte bir maceraya gider. Arkadaşı Rochas ve Lord Frasier'i kurtarmak için Kuzey Kutbu'na doğru yola çıkar. Nat Murdo ile karşılaşır. Akutan'ın karısını kaçıran Nat Murdo'yu arar. Alaska'ya gelerek Ruslar ve Tlingitler arasındaki çatışmada yer alır.Honest Joe ile karşılaşır.



1834-1835 yılları: Honest Joe'nun gemisi ile güneye inmeye devam eden Zagor, Çinli korsanlarla karşılaşır. Kaliforniya'ya gelir, Los Angeles'ta tekrar Nat Murdo ile savaşır. Arizona'dan geçer, Cibola'nın efsanevi 7 kentini arar. İlk kez eski savaşlarda birbirini yok eden Mu ve Atlantis medeniyetleriyle karşılaşır.Navajo ve Apaçiler ile bir takım maceralar yaşar.Teksas'a gider ve Texas Rangers ile bir takım maceralar yaşar.Kazmakürek Bill, onunla Louisiana'ya gelir, Gambit ile karşılaşır.Madame Laveau ile karşılaşır, Lassalle ailesiyle ve korsan Connor ile karşılaşır, zombilerle bir macera yaşar.Öldü sanılan Liberty Sam'a rastlar ve diğer kölelerle birlikte Afrika'ya kaçmasına yardım eder.Mississippi'de Gambitle tekrar karşılaşır. Georgi'ya varır, Çerokelere ve Satka'ya yardım eder. İki yıl aradan sonra Darkwood'a, evine gelir.Ama orada korkunç şeylerle karşılaşır.Eski düşmanı Ben Stevens ile çatışır.Kötü Ruh Wendigo tarafından canlandırılan Hellingen ile (altıncı kez) çatışır. Heyoka geri döner. Edgar Allan Poe ile karşılaşır.İmkansız vakalarla ilgilenen gizli bir servisin varlığını öğrenir, örgütün merkezi Philadelphia'dadır. Fishleg'e yardım etmek için Port Whale'ye gider.Şehir karanlık güçler ve gizemli Dagon tarikatı tarafından yönetilir.Andrew Cain ile karşılaşır.Daha önce varlığını öğrendiği gizli servis ile ikinci kez işbirliği yapar.Zagor, Kraken ile savaşır. Lord Frasier ve Nat Murdo ile karşılaşır.Bu maceradan sonra Boston'a iner ve burada Honest Joe ile karşılaşır ve Grönland'da bir maceraya atılır, ikinci kez Atlantis ve Mu savaşıyla karşılaşır. Honest Joe onu New York'a getirir. Zagor, Mortimer ile çatışır.Bir vampirle (üçüncü kez) savaşır. Paralel bir dünyaya, (Tir-Nan-Og'a) bir geçiş yapar. Mortimer ile başka bir çatışmaya girer.Teksas'ta bir macera yaşar.Comanches ve Texas Rangers ile yeniden birleşir. Louisiana'da, Digging Bill(Kazmakürek Bill)'e yardım eder.Jacques Lassall ve korsan Connor ile bir karşılaşır. Afrika'ya gider.



1835: Zagor, Afrika'dan döner, Veracruz'da bir macera yaşar.Ylenia ile ikinci toplantı yapar.Kandrax ile üçüncü kez karşılaşır.Başka bir paralel dünyayı ziyaret eder.Rüzgar Vadisi'ne gider, James Mason ile savaşır.Washington'a gider, Cherokee'leri takip eder.Burges kalesine gider.Delaware'de bir macera yaşar. İnfaz edilmek üzere olan sarhoş Willie'yi kurtarır.Darkwood'a döner.Cayuge ve Chippewe'i uzlaştırır, Londra askeri subayına yardım eder.Denim Carpenter'ın kürk satmasına, nehirde yarışmasına yardımcı olur.Ontario'da bir maceraya atılır.Black Skin ile savaşır.Fishleg'in ekibiyle birlikte Demon Island'a gider.Zagor, kana susamış Dowler ailesine karşı çıkar.Ramath ile karşılaşır.Mac Quade, Dharma ve Thugs ile savaşır.Metrevelica ile karşılaşır, paralel bir dünyayı ziyaret eder.Adler'in geleceği güvence altına almasına yardım eder. Terk edilmiş bir kaleyi ziyaret eder ve Albay Carmody ile çatışır. Dr. Sand ile karşılaşır. Kızıl Ölüm adlı bir balinayı avlamak için Kaptan Sinn ile yola çıkar. Zeleni Rubac'ı ziyaret eder.Darkwood'a döner, Kutsal Puma'nın sırrını ortaya çıkarır.Zagor, eski soyluların Quibec'e ulaşmasına yardımcı olur.Kralın ajanlarını Fransız hazinesine götürür. Geçmişini hatırlayamayan Askenay'ı bulur.Denizcileri eğitir. Kaimakan ile savaşır. Butakama'ya tapanların mezhebini ortaya çıkarır. Metis'i kaçıranlarla savaşır. Kazmakürek Bill ve Çiko ile birlikte hazine aramak için gizemli bir adaya gider.Albay Corbett'in hayatını kurtarır. Verybad ile (altıncı kez) karşılaşır.Zagor, Poseidon gemisinin sırrını keşfeder, yaşam ve ölüm arasında bir belirsizliğe girer.Bill Eyck'in çetesiyle çatışır.Uzaylı Warzak ile karşılaşır.Mortimer ve Weaver ile karşılaşır.Volkanik bir patlama ile karşı karşıya kalır, bir askeri Kızılderililerden kurtarır.Derford kasabasının kayıp çocukları sırrını keşfeder.Cadı ile karşılaşır.Icarus Pero ile tekrar karşılaşır. Öldüren Balta ile savaşır. Bimba Sullivan ile savaşır, genç Rita Duff'u Kızılderililerden kurtarır. Dexter Green ile karşılaşır.Sümer Müzesi'nde bir maceraya atılır.Prof. Richter avı başlar.Chic'in ailesini ziyaret eder, Lafitte ailesiyle tekrar karşılaşır ve Azteklerle savaşır.- Dragoon gemisi ile Kuzey Atlantik'i ziyaret eder.Prof. Richter avı sona erer.Zagor ve Çiko, aylarca dolaştıktan sonra Amerika'ya döner.Lord Albert Lancaster ile karşılaşırlar ve onunla bir macerası olur.Prens Minamoto'nun intikamını almak için Japonya'dan gelen Samuray Takeda ile karşılaşır.



1835: Zagor daha gençken hayatını kurtaran Kirk Wheeler ile yıllar sonra tekrar buluşur.Wheeler Zagor'un kaçırılan bir çocuğu bulmasına yardım eder.Bostonlu bir tüccarın oğlu olan genç Jimmy, nehir avcıları tarafından kaçırılır.Balta'lı Ruh, haydutların ininin izini sürmeyi ve çocuğun esir tutulduğu dağlardaki mağarayı bulmayı başarır ve Çiko ile birlikte onu serbest bırakmaya çalışır.Zagor, Mississippi'ye gider.Genç David'e yardım eder.Huronlar ile çatışır.Tekgöz ve Çetesine karşı bir macera yaşar.Mohavlar'a karşı bir macera yaşar.Soyguncu haydut Palmer ile çatışır. (Mutant) Colin Randall, Hellgate hapishanesinde yıllardır hapsedilmiştir.Cezaevinde olduğu süre boyunca, Profesör Blaine tarafından bilimsel deneylere tabi tutulur.Gizli Servisler Skull'ı kendi amaçları için kullanmaya karar verir. Bu nedenle Kaptan McGregor ve Blaine, Zagor'dan Quandy'nin zihnini araştırmak için tehlikeli mutantı Washington'a kadar götürmelerine yardım etmesini ister. Zagor, Colin Randall'a Washington'a kadar eşlik ederken yolda bir takım maceralar yaşar.Kızılderililer konvoya saldırır.Zagor esir alınır ardından Munsee kampından kaçmayı başarır. Mutant Colin Randall serbest kalır. Zagor, askerleri ve üç arkadaşını (Çiko, Sophie ve Profesör Blaine)'i kurtarmak için yola çıkar. Mutant güçleriyle insanların zihinlerini kontrol eder.Zagor, Hatchet ile çatışır.İnsanlar yavaş yavaş hislerini ve hafızalarını geri kazanırlar.



1835: Zagor , büyük bir çiftliğe sığınan ve bütün köylüleri elinde tutan "Mutant"a ulaşmayı ve Sophie'yi kimseye görünmeden kenara çekmeyi başarır.Zagor, Sophie'yi Randall ile işbirliği yapmakla ve telepatik güçlere sahip olmakla suçlar. Zagor, mutant'ı durdurmaya çalışır. Sophie koşar ve (babası olduğu ortaya çıkan) Mutant Colin Randall'a sarılır.Zagor esir alınır.Zagor, Blaine ile beraber kurtulur.Mutant'ın peşine düşer.Mutant ölür.Sophie hapse atılır.Zagor'un (Yarasa Adam Marcus,Molok,Devil Mask) gibi bir kaç eski düşmanı intikam için geri döner.Zagor onlarla çatışır.Ormanın Gizemli Ruhu Entak ile çatışır.Zagor, Van Dergaard'ın ölüm makinesi (Shamrock adında bir dev)'i durdurmak için Lupo Valoroso ile işbirliği yapar.Lachman ve Boswell Rocky keşif gezisi için Rocky dağlarına doğru yola koyulur.Knofler, Zagor'a pusu kurma hazırlığı yapar.Zagor da bu keşif araştırması için Rocky Dağlarına gider.Zirveye çıktıklarında Zagor, gizemli bir hain ile çatışır.Dark Moon ve Canavar ordusu ile çatışır. Zagor, Tonka ve Kızılderili dostları, Dark Moon'dan çalınan siyah taşı kurtarır.Başka canavarların meydana gelmesini önlemek için taşı magmaya atıp yok etmek isterler. Dark Moon ve canavarlar onları engellemeye çalışır.Ulthai tarafından saldırıya uğrarlar. Zagor aynı zamanda kendisini bir pusunun ve çapraz ateşin ortasında bulur. Zagor, saldırıdan kurtulur.Dark Moon taşı ele geçirir tam o anda Zagor, onu ve elindeki taşı yanardağın dibine fırlatır.Zagor, uzun zamandır öldüğüne inanılan (ve daha sonra kendisine çelik bıçaklı ''protez'' bir el yapan Robert Gray) ile savaşır.Cayuga Kızılderililerinin lideri Hawak, iki adamdan üç beyaz kadını köle olarak satın alır.Bunu öğrenen Zagor, kadınları kurtarır.Zagor, Hawak'ın emri altındaki Cayugalar ile çatışır. Zagor, Atlantik'e gider. Stephan, ruhunu bir haydutun bedenine aktararak yeni bir kılıkla hayata döner.Zagor, Stephan ile savaşır.Darkwood'a geri döner.Çiko (gizemli bir şekilde) ortadan kaybolur.Zagor, Haiti'ye gidip onu bulur.(Zagor'un eski düşmanı) Mortimer, Zagor ve Çiko'yu Karayipler'in kalbindeki Haiti'ye götürmeyi başarmanın mutluluğuyla övünür.Mortimer plan dahilinde ona pusu kurmaya çalışır.Zagor, Mortimer ve kurduğu planlara karşı (tekrar) mücadele eder. Zagor, kaçakçı Le Loup ve vampirlerle ile çatışır.Darkwood'a döneceği sırada, Gambit'i ölüm cezasından kurtarmak için zamanla yarışır.Ordu, Kızılderililere savaş açmadan önce Zagor, senatör Rockson'un oğullarını bulmak için uğraşır.Darkwood'a geri döner.Köydeki erkekler canavara dönüşür.Kendisini Polyphemus ile karşı karşıya bulur.Tekrar bir Kurt Adamla savaşır.Huron Gölünde çetrefilli bir macera yaşar. Eski bir arkadaşı Frankie Flanagan'ın katillerini araştırır.Snake liderliğindeki Deamon'un adamları ile çatışır.Kazmakürek Bill geri döner.Zagor ona yardım eder.Ayı pençesinin yardımıyla barbar savaşçılara karşı çatışır.Profesör Verybad ile karşılaşır.Bir dağın kalbinde saklı olan devasa bir nesne ile ilgili bir dizi olay yaşar.Sharp liderliğindeki soyguncu çetesinin peşine düşer ve bir takım maceralar yaşar.



Büyük bir boks turnuvası gerçekleşir.Kızılderililer Portville kasabasına saldırır.Zagor, Kızılderililere silah desteği yapan bir kaçakçı çetesini ortadan kaldırmaya çalışır.Zagor, kaçırılan bir kızı araştırır. Silah ve içkilerin (Kara yumruk emrindeki ayaklanan) Kızılderililere ulaşmasını önlemek için savaşır.Eski bir düşmanı ile savaşmak için iki savaşçı ile ittifak kurar.Karanlığın güçlerine karşı savaşır.Zagor, Cain'i bulur ve birlikte eski bir düşmanın hayaletiyle karşılaşırlar.Dexter Green ölümcül planlar hazırlar.Ölümsüz bir iblis, Zagor'u tehdit eder.Zagor onunla mücadele eder.Dexter Green, Profesör Richter'in tuzağına düşer.Zagor, bir hainin peşinde New Orleans'a gelir.Marcel Dutronc'u kurtarır. Barones Moreau'yu kaçıranların peşine düşer.Barones Moreau serbest kalır.Panama'ya giden bir gemide Çiko ile yola çıkar.Kaçak köle Samuel'e yardım eder.Ross Mc Gunn liderliğindeki İsthmian Muhafızlarının paralı askerlerine karşı mücadele eder.Captain Mission'ın gizli sığınağına ulaşır.Peru'ya doğru yola çıkar ve Callao limanına gelir. Orada bir katil çetesiyle çatışır.Tehlikeli bir maceraya atılır.Callao limanından Lima'ya gider.Macera daha tehlikeli bir hal alır.Yanındaki avukat Aguilar'ı öldürmek isteyen bir grup suçlu tarafından saldırıya uğrar.Dexter Green ve Yambo, Cuzco'ya doğru yola çıkar.Zagor da Barranco ile beraber Cuzco'ya doğru yola çıkar. Dexter Green'i durdurmaya çalışırken , başka tehlikeli olaylara karıştığını fark eder. Soledad'ın kaçırılır. Kızı aramaya koyulur.Antik bir sırrın saklandığı And dağlarına gider. Brezilya ormanında kafa kesen Jivaros Kızılderilileri ile karşılaşır. Çiko kaçırılır. Zagor, Amazon nehrinin kaynağına gider. Çiko'yu kurtarır.Dexter Green'in peşine düşer.Botanikçi Spruce ile karşılaşır.Öldüğü sanılan eski bir düşmanı ile karşılaşır.Kanlı bir intikamı önlemek için Cyristal ve Marie Laveau ile işbirliği yapar. Dorival'in Amazon avı devam eder.Brezilya kıyılarına ulaşır.Yambo'yu bulmayı umduğu Bahia şehrine doğru yol alır.Bahia şehrindeki köleler isyana kalkışır. Zagor hapsedilir. Eski bir dostu onu kurtarır. Zagor, Portekizli Rodrigues Lobo ile karşılaşır.Zagor, bu eski arkadaşının Brezilya'da köle olarak satılan eşini bulmasına yadım eder. Bahia isyanında savaşan iki grup arasında kalır.Askerler ve Cangaceiros arasındaki gerilla savaşına karışır. Xavante Kızılderililerinin düşmanlığını kazanır.İnsanların orada kayboldukları gizemli bir ormana doğru yola çıkar.Birbirleriyle savaşan iki mağara adamı kabilesi ile karşılaşır. Devasa ve korkunç dinozorlar ile karşılaşır.Grande Tepui'deki macera biter.Güneye gidecek gemiye binmek için Şili sahiline giderler. Çifte tehlikeyle karşı karşıya kalır. Ani bir yanardağ patlaması ve onları soymaya çalışan bazı madencilerin pususu ile karşılaşır. Şili'deki Concepcion limanına varır ve bir dizi macera yaşar.Şili'nin Concepcion kentinte büyük bir deprem yaşanır.Zagor, halka yardım etmeye çalışır.Rehin tutulan denizcileri kurtarmak için vahşi Patagonya'nın iç kesimlerine bir keşif gezisine liderlik eder ve kendisini dramatik bir savaşın içinde bulur. Mafulco'nun güzel kızı Amakaik, uğursuz Kaptan Herzog tarafından kaçırılır. Zagor onu ve kaçırılan Çiko'yu kurtarmaya çalışır. Güney Amerika'nın Macellan Boğazı'ndaki son limanı olan Punta Arenas'a gider. Orada Dexter Green'in izini bulur. Fakat cezaevinden kaçan bir grup tehlikeli suçlu ile uğraşmak zorunda kalır. Tehlikeli suçlular, Magellan Boğazı'nı geçip Şili'nin kuzeyine doğru yola çıkmak isterler.Zagor haydutlar ile çatışır.Savaş, Tierra del Fuego'ya taşınır, burada yamyamlığa bağımlı olan ve bölgelerine izinsiz girişleri sevmeyen bir takım adamlarla karşılaşırlar. Gizemli Ona, Vahşi Hilario'yu ele geçirir.Zagor onu kurtarmaya çalışır. Jemmy Button ile karşılaşır. Marilena gemisiyle Antarktika'ya doğru Endurance gemisinin peşine düşer. Dexter Green'in peşine düşerek Antarktika'nın kalbine gider. Dexter Green, Atlantis İmparatorluğu'nun kayıp kolonisinin binalarına girer. Kovalamaca sona erer. Zagor, Dexter Green ile yüz yüze gelir. Ancak Shayogan adlı tehlikeyle karşı karşıya kalırlar.Zagor, Summerisle'a yelken açar.Bir adaya giderler ve orada bir takım maceralar yaşarlar. Güney Amerika gezisinin ardından Zagor ve Çiko Darkwood'a döner. Mortimer intikam almak için geri döner. Mortimer, suç ortağı Jonathan Clark'ın yardımıyla Çiko ve Virginia Humboldt'u kaçırarak Zagor'u ölümcül bir tuzağa düşürmeyi planlar. Zagor, Mortimer'e karşı mücadele eder.



1838-1839 Yılları: Hellgate hapishanesinde isyan patlak verir. Mahkumlar gardiyanların çoğunu öldürür ve diğerlerini rehin alır. Rehin alınanlar arasında cezaevinin müdürü ve hapishaneyi ziyaret eden bir ordu generalinin kızı da vardır. Zagor onları kurtarmak için bir takım mücadeleler verir. Zagor, isyancıların lideri Lejyon ile yüzleşir. Çılgın bir Alman olan Kaufman, Virginia'nın Atlantik kıyısındaki ıssız bir adayı, her türden yırtıcı hayvanlarla dolu bir tür özel hayvanat bahçesine dönüştürür. Çiko esir alınır. Zagor onu kurtarmak için Kaufman'ın canavarlarıyla mücadele eder. Baron Kaufman ve adamlarına karşı çatışır. Uzaylı Akronlular geri döner. Zagor onlarla mücadele eder. Akronluların uzaylı makineleri ile çatışır. Hellingen'in yaşadığı ortaya çıkar. Zagor, Hellingen'e karşı mücadele eder. Yamyam bir katil ile mücadele eder. Kara Kurtlar ile çatışır. Gizemli bir piramit macerasına çıkar. Eski Mısır'ı andıran alternatif bir dünyaya geçiş yapar. Firavunun hizmetindeki adamlarla çatışır. Zagor Pennsylvania'ya gider. Merrywell kasabaasını kurtarmaya çalışır. Gizemli kökenlere sahip üç farklı yaratıkla karşı karşıya kalır. Zagor, geçmişte bir uzay gemisine hapsedilen Cani Hays'a karşı mücadele eder. Golnor diyarına gider. Orada bir dizi esrarengiz macera yaşar. Greenville köyüne gider. Bir vampir'in izini sürer. Newfoundland adasının başkenti St. John's'a gider. Tehlikeli bir kurtarma görevine girişir. Zagor, Darkwood'a geri döner. Herald of Cromm ile karşılaşır. Herald of Cromm İrlandalı bir göçmen ailenin evini ateşe verir. Zagor, Murphy ailesini gizemli Herald of Cromm'dan kurtarmaya çalışır. Bir kanun kaçağının peşine düşüp, Kingston'a varır ve burada tekrar Takeda ile karşılaşır. Zagor ve Takeda Amerika ile Japonya'yı uzlaştırmaya çalışır ancak ölümcül katil ninjalar ile mücadele etmek zorunda kalırlar. ABD'deki Japon büyükelçisi kaçırılır. Zagor ve Takeda onu bulmak için bir takım maceralara girişirler. Solucan benzeri canavarlar bir aileyi yok eder ve çoğalmaya başlar. Zagor onları durdurmaya çalışır. Smirnoff'un hayatta olduğu ortaya çıkar. Smirnoff İngiliz ve Rus İmparatorlukları arasında bir savaş başlatmaya çalışır. Zagor ona karşı mücadele eder. Başka bir macerada Blondie ile yan yana savaşır. Zagor'un iki eski düşmanı güçlerini birleştirerek Zagor'a karşı savaşırlar. Zagor yaralanır. Yaşamla ölüm arasında bir mücadele verir. Zagor, parmaklarından şimşek çıkarabilen bir süper kötüye karşı mücadele eder. Kaçırılan birini bulmak için New England sahiline gider. Orada gizemli bir takım maceralarla karşılaşır. Pequot Nehri'ne gider. Yılan Adamlarla mücadele eder. Ramath'ın hayatını kurtarmak için zamanla yarışır. Arkadaşını kurtarmak için cadı ve onun şeytanlarıyla ruh boyutunda yüzleşir. Uzak diyarlardan gelen, büyüleriyle uzaktan öldürme yeteneğine sahip bir adam ortaya çıkar. Zagor ona karşı mücadele eder.



(Zagor'un 2019 yılında yayınlanan Çizgi Romanlarının özeti)



1839-1840 yılları: Zagor , Pasifik kıyısındaki bir geziden dönüş yolculuğunda, Kızılderililerin saldırısına uğrayan bir kervanın kalıntılarıyla karşılaşır. Kızılderililer'in Bayan Julia Schulz'u kaçırdığını öğrenir. Yağmacıların ve tutsağın izine ulaşmaya çalışır. Zagor, onların izine ulaşır fakat Çiko esir alınır. Zagor onlara karşı bir takım mücadeleler verir. Darkwood ormanında büyük bir yangın meydana gelir. Daha önce Zagor'a yenilen eski bir kelt mezhebi takipçileri(Cromm'un Hizmetkarları) yeniden örgütlenir ve intikam almaya çalışırlar. Zagor, Lucius'u bir tuzaktan kurtarır. Zagor, Cromm'un Hizmetkarlarına karşı çetrefilli mücadeleler verir. Tonka, Akronların üslerini inşa ettikleri Naatani Dağı'ndaki bazı Mohawklar ile ilgili Zagor'u köyüne çağırır ve yardım ister. Hellingen'in eski asistanı Jupiter Quaritch, kendisi gibi Akronların cihazları sayesinde Hellingen'i Dünya'ya geri getirmeye kararlı olan bir grup bilim adamını bir araya getirir. Zagor ve ve Tonka onları engellemeye çalışır. Kurbanlarını yakarak hareket eden bir cellad'a karşı mücadele eder.



(Zagor'un 2020 yılında yayınlanan Çizgi Romanlarının özeti)



1840: Winter Snake, Darkwood'u ziyaret ederken Senatör Jebediah Blake'i öldürmeye çalışır ve Fort Summer'da hapsedilir. Zagor, Kiowa'nın isyan etmesini önlemek ve arkadaşını kurtarmak için harekete geçer. Winter Snake ve Senatör Blake yüzleşir. Mutant "Skull" un kızı Sophie Randall, Rochester'daki akıl hastanesinden kaçar. Zagor, ölümcül güçlere sahip kadını tedavi eden psikiyatrist Profesör Barryman ile birlikte onu durdurmaya çalışır. Mutantın kızı Sophie Randall, Zagor'u aramak için Darkwood'a gelir. Gelirken düzinelerce insanı korkunç bir şekilde öldürür. Korkunç telepatik gücüyle onları intihara zorlar. Zagor, Mutantın kızına karşı mücadele eder. Nova Spes'de siyah ve beyaz insanlar barış içinde bir arada yaşarlar. Ancak birileri tüm bunları yok etmek ister. Zagor bu adamlara engel olmaya çalışır. Korkunç büyücü Kandrax intikam için (başka bir boyutttan) geri döner ve dünyaya hükmetmeye çalışır. Zagor onu durdurmaya çalışır. Zagor, ölümcül su canavarına karşı mücadele eder.

teks55

(2020 Yılı Devamı)


1840: Lizard Çetesi, ıssız bir vadi olan Red Hook vadisine gelir. Bu haydutlar, Yerlilerin karanlık bir tanrı olarak taptığı bir yaratığı yanlışlıkla  serbest bırakır. Bu yaratık bir salgın çıkarır ve insanları zombilere dönüştürür. Zagor, bu salgını durdurmaya çalışsa da salgının yayılmasını önleyemez. Çiko, Pat ve Zagor'un diğer yoldaşları mümkün olduğunca insanı kurtarmaya çalışır. Zagor çok zor da olsa bu görevden başarıyla kurtulur. Bu macera bittikten sonra  Ormanın ortasındaki bir kulübede bir katliam yaşanır. Zagor, kurbanlardan birinin son sözlerini duymak için oraya gelir ve bir ipucu bulur. Ardından bu gizemli cinayeti araştırmak için şüphelendiği yer olan Heavenwood'a gider. Çiko ile birlikte olayın arkasındaki kişiyi araştırmaya başlar.


2020 Yılı özeti tamamlandı. Devamı olan 2021 Yılı özetleri gelecektir.

teks55

Zagor maceralarındaki bazı tarihi referanslar:

109 sayılı macera: 1829-1837 yılları arasında geçiyor. (Hellingen'in ABD başkanı Andrew Jackson'e şantajı)
362-364 sayılı maceraları: 1834-1835 yıllarında geçiyor. (bknz. Alamo savaşı)
376-379 sayılı maceraları: 1835 yılında geçiyor.
411-414 sayılı maceraları: 1836 yılında geçiyor. (Teksas bağımsızlık savaşından sonra geçiyor)
417/419 sayılı maceraları: (muhtemelen) 1835-1838 yılları arasında geçiyor.
552/556 sayılı maceraları: (tarihsel olarak) 1839 yılında geçmektedir. [Padişah Abdulmecit (1839-1861) döneminde geçiyor. Ancak bu Zagor kronolojisinde bazı karışıklar oluşturuyor)
559/562 sayılı maceraları: 1833 yılında geçiyor.
562/565 sayılı maceraları: 1833-1834 yılları arasında geçiyor.
570/572 sayılı maceraları: 1835 yılında geçiyor.
578-580 sayılı maceraları: 1835-1842 arası yıllarda geçiyor. (bknz. ve 1835 Concepcion depremi ve 1842'ye kadar süren Seminole savaşları )
586-588 sayılı maceraları: 1835 yılında geçiyor.
605/606 sayılı maceraları: 1838 yılında geçmektedir. (bknz. Edgar Allan Poe'nın yazdığı kitap)
623/625 sayılı maceraları: 1839 yılında geçmektedir. (bknz. Japonya'nın Edo Shogunate hükümeti tarafından Batı Çalışmaları bilginlerinin 1839'da bastırılması)
663/667 sayılı maceraları: 1840 yılında geçmektedir.