Souls like Türü Oyunlardan Nefret Ediyorum !

Başlatan ghostrider, 12 Temmuz, 2020, 00:46:44

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ghostrider

Bu tür yüzünden sevdiğim seriler bile değişmeye başladı ve eski zamanlarda günümün nasıl geçtiğini anlamadığım oyunları şimdi oynamak istemiyorum.(Gow 2018) From Software i sevmiyorum ve sevmeyeceğim.Ben müşteriyim ve para veriyorum,sen  benim adıma karar verip oyuna zorluk derecesi koymadım diyemezsin,istediğin zaman checkpoint yapamazsın da diyemezsin.Atmosferi,hikayeyi merak ederken aşırı saçma zor olan oyunu ben neden oynayayım?Her oyuncu istediği kararı verir oyununu öyle oynar,sen niye karışıyorsun anlamıyorum. >:( >:( >:( >:( >:(
Büyük güç büyük sorumluluk gerektirir.

darbove

From sofware'in hikayelerine bayılıyorum. Dark soulsun berserkten esinlendiği söylenir. Hideteka miyazaki(souls ve bloodborne serilerinin yaratıcısı) koyu bir berserk fanı ve oyunlarda bir çok esinlenme görülebiliyor. Ama dediğiniz gibi. Souls-like oyunlarda hikayeyi anlamak için tonla sorunlara zorluk gerip bir hikaye kırıntısı elde etmek için saatler vermek bir yerden sonra sıkabiliyor. Eğer ki sistem dizersem hikayede kaybolmak isterim. Soulslikedan nefret ettiğimi söyleyemem. Alışmış kudurmuştan beterdir hesabı :S
The Bird of Hermes is my name, eating my wings to make me tame.

ZGeralt

Soulslike oyunları ben de sevmiyorum, özellikle checkpoint sistemi beni hasta ediyor. Ancak GoW'a bir soulslike oyun diyemeyiz. Sadece dövüş sisteminde bir etkilenme söz konusu ki bu da son derece olumlu çünkü soulslike oyunlarının en güçlü yanı bu. Keza GoW'un da en güçlü yanının bu olduğunu düşünüyorum. Zaten zorluk seçeneği var ayrıca hem kendiniz save alabiliyorsunuz hem de autosave alıyor. 

From Software'ın bu tercihlerine saygı duyuyorum bu arada, her ne kadar hiç sevmesem ve oyunlarını almasam da. Belli bir rotaları var, kendileri çizdiler ve oyun dünyasını etkilediler. Ama genele bakarsanız soulslike oyunların,her sene binlerce yeni oyun çıkan sektörde, çok da fazla yer kaplamadığını düşünüyorum. Kendi oyunları dışında, Nioh, Surge, CodeVein gibi nispeten büyük bütçeli oyunlar dışında 9-10 tane de indie oyun geliyor aklıma.
Siz müşterisiniz ama adamların sunduğu ürün de bu :) Zaten bu tercihleri onlara para kaybettirse çoktan vazgeçerlerdi, günümüzde oyunlar ciddi maliyetlerle ve ciddi sürelerde yapılıyor. Son oyunları Sekiro yanılmıyorsam ilk haftasında 2 milyondan fazla satış açıklamıştı. Yani orada alan memnun ve satan memnun durumu yaşanıyor.

Ve evet, Bloodborne'un dünyasında dilediğim gibi save alarak oynamayı ben de isterdim, çünkü oyunun mekanikleri ve atmosferi çok başarılı. Ama bana bunu sunmuyorsa ben de almıyorum, Bloodborne'u da PSN Plus bedava verdiğinde denemiştim :)



ghostrider

Haklısın ama Devil May Cry serisi son oyunu da God of War gibi köklü değişiklikler yapmadı ve kendini koruyup ,ufak değişiklikler ile yoluna devam etti. Demek ki biraz değişiklik yapıp da yeni oyun yapılabiliyor . Ninja Gaiden serisinin de hastasıyım o da aşırı kökten değişiklik yapmamıştı ama Cory Barlog benim gibi serinin bütün oyunları bitiren kesime ihanet etti,kamera açısı,oynanışı vs değiştirdi. Klasik olan eserlerde kökten değişiklik yapılmasına karşıyım. Gow Ascension i bitirdim ve sevmedim,ama daha iyi çalışarak daha iyisi yapılabilir.
Büyük güç büyük sorumluluk gerektirir.

ghostrider

Berserk in hastasıyım hatta bir söylenti var,From Software bu serinin oyununu yapacak ve ben oynamayacağım.Spoiler Gus denen adam tek başına 100 düşman kesmiş adam ama souls tarzı oyunda bir düşmandan tek yer ve ölür; bu karakter bence anime tarihinde en iyi silahşör den biridir.Yapacaksa bu oyunun Aaa sürümünü başka bir firma yapar , inşallah
Büyük güç büyük sorumluluk gerektirir.

ZGeralt

Alıntı yapılan: ghostrider - 12 Temmuz, 2020, 08:24:07
Haklısın ama Devil May Cry serisi son oyunu da God of War gibi köklü değişiklikler yapmadı ve kendini koruyup ,ufak değişiklikler ile yoluna devam etti. Demek ki biraz değişiklik yapıp da yeni oyun yapılabiliyor . Ninja Gaiden serisinin de hastasıyım o da aşırı kökten değişiklik yapmamıştı ama Cory Barlog benim gibi serinin bütün oyunları bitiren kesime ihanet etti,kamera açısı,oynanışı vs değiştirdi. Klasik olan eserlerde kökten değişiklik yapılmasına karşıyım. Gow Ascension i bitirdim ve sevmedim,ama daha iyi çalışarak daha iyisi yapılabilir.

Devil May Cry zaten third person action diyebileceğimiz bir hack'n slash. Şöyle ifade edeyim eski DMC oyunlarının tarzı güncelliğini koruyor. O tarzı günümüz teknolojisi ile yenilemek yeterli oluyor. Ancak GoW'un eski oyunları bugün belki ancak bir kaç indie oyunda görebileceğimiz mekaniklere sahip. Yani FIFA oyunu piyasadayken Sensible Soccer gibi üstten görünüşlü bir oyun çıkarmak olurdu bu (evet örnek fazla uç ama ne demek istediğim anlaşılıyordur sanırım :) ) Kısaca orjinal seri GoW'un mekanikleri ve kamera açısı yaşlandı maalesef.
Ben yeni GoW'a bayıldım, dövüş sistemi,o baltanın geri gelmesi falan beni aşırı tatmin etti :) sanat eseri gibi ince ince işlenmiş bir oyun bence. Ve oyunu beğenmeyen konuştuğum ilk kişisiniz bu açıdan biraz  şaşırdım dürüst olmak gerekirse ama sizin tercihiniz sizin zevkiniz, buna kesinlikle lafım yok.
Bir şans daha verin, belki bu sefer seversiniz :)


ghostrider

Yok hocam tek ben değilim,Metacritic ve Youtube yorumları vs.forumlarda serinin eski halini sevenler oyuna olumsuz eleştiler getirenleri görebilirsiniz,Örneğin yeni oyunda kaç tane boss dövüşü var ve çeşitliliği var mı?Cevabını biliyorum yine de sorayım dedim.Gow 3 te boss dövüşleri ve son oyunda ki boss dövüşlerini karşılaştırın kalite bakımından;Gow demek Boss ve oynanış kısmında akıcılık,çeşitlilik ve kombo yapmak demektir.Bütün seriyi bitirdim ama yeni oyunu 100 milyon dolar verseler oynamam.
Büyük güç büyük sorumluluk gerektirir.

ZGeralt

Yok, bir tek siz değilsiniz elbette, benim iletişim kurduğum tek kişi oldunuz dedim. Yoksa illaki her ürünün seveni sevmeyeni olacak.

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/god-of-war

Oyunun hem eleştirmen hem oyuncu puanı çok yüksek ancak bu puana rağmen 861 kişi negatif bildirim yapmış. Zaten oyunu beğenmeyen var. Ben ilk defa denk gelmiş oldum sadece :)

Boss meselesine gelince çeşit az ama oyun tarihinin en iyi, en şaşırtıcı boss dövüşlerinden birine sahip bu oyun.
Ayrıca opsiyonel olarak Valkyrie boss savaşları var. Oyunun en soulslike kısmı bu opsiyonel bosslar, aşırı zorlar, bir süre sonra sıkılıp vazgeçmiştim bir iki tanesinde :)

Sakızlı Ohannes Paşa

God of War konusunda yazdıklarınıza katılıyorum. Son oyunda adeta oyunun türünü değiştirdiler. Henüz oynamadım ama benim de hoşuma gitmedi. Bu zamana kadar oynamama sebebim biraz da bu. Eninde sonunda oynayacağım ama ilk üçlemeden alacağım keyfi alacağımı sanmıyorum. Hack & Slash olmaktan çıkardılar yani oyunu. DMC örneği gerçekten cuk oturuyor burada. Oynanışı değiştirmeden 1-2 yeni mekanikle koruyabilirlerdi aynı sistemi.

Ancak burada Dark Souls'a niye kabahat buldunuz anlayamadım? Bambaşka bir tür o. God of War popüler kültürün klişe 3rd person furyasına kurban gitti sadece. Tamamen oyuncuların suçu aslında bu da. Elalem en çok bu oyunları satın alıyor çünkü. God of War ve DMC 5 arasında satış rakamları açısından uçurum var. Hack n Slash silinmeye başlamış bir tür maalesef.

ghostrider

Alıntı yapılan: Sakızlı Ohannes Paşa - 16 Temmuz, 2020, 09:36:31
God of War konusunda yazdıklarınıza katılıyorum. Son oyunda adeta oyunun türünü değiştirdiler. Henüz oynamadım ama benim de hoşuma gitmedi. Bu zamana kadar oynamama sebebim biraz da bu. Eninde sonunda oynayacağım ama ilk üçlemeden alacağım keyfi alacağımı sanmıyorum. Hack & Slash olmaktan çıkardılar yani oyunu. DMC örneği gerçekten cuk oturuyor burada. Oynanışı değiştirmeden 1-2 yeni mekanikle koruyabilirlerdi aynı sistemi.

Ancak burada Dark Souls'a niye kabahat buldunuz anlayamadım? Bambaşka bir tür o. God of War popüler kültürün klişe 3rd person furyasına kurban gitti sadece. Tamamen oyuncuların suçu aslında bu da. Elalem en çok bu oyunları satın alıyor çünkü. God of War ve DMC 5 arasında satış rakamları açısından uçurum var. Hack n Slash silinmeye başlamış bir tür maalesef.
[/quote   Ben Souls türünü beğenmiyorum,aşırı saçma zorluğu ve istediğin zaman checkpoint yapamamak ve ana karakterin gelişmesinin çok fazla zaman almasını sevmiyorum.
Büyük güç büyük sorumluluk gerektirir.

Nomad

From Software oyunlarındaki atmosferi başka hiçbir oyunda bulamıyorum.
Attığım her adımdan, girdiğim her mekandan ölesiye zevk alıyorum.
Bilgi kırıntılarını birleştirerek ana hikayeye ulaşmak, kalan boşluklar için tahminler yürütmek, senaryolar yazmak en baba kitapları okumak kadar zevk veriyor bana.
Oyunun zorluğundan mütevellit her adımı düşünerek atmak, attığın her adımı hissetmek, ilerlediğin her adım için şimdi başıma ne gelecek diye tedirgin olmak anlatılmaz yaşanır.
Bloodborne ve Dark Souls 1 benim gözümde başyapıttır.
Firmanın diğer oyunları da fevkaladenin fevkindedir.