Aslan Şükür Kapakları

Başlatan gamlıbaykuş, 05 Ocak, 2011, 15:35:11

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

superzagor

Ferri nin, Aslan Şükür den etkilenmesi çıkan sayıların tarihine baktığımız zaman inandırıcı gelmiyor. Aslan Şükür'ün İtalya da çizelen kapakları kendi yorumunu katarak yeniden çizdiğini okumuştum. Mister No 21. sayı İtalya'da Şubat 1977 de yayınlanmış. Aslan Şükür'ün çizdiği kapağın sayısına baktığımızda fasikülden sonra yayınlanmaya başlayan seri olduğu görülüyor. Bu sayının şubat 1977 den önce çıkmasına imkan yok.

Burada bir hata olduğunu düşünüyorum....

gamlıbaykuş

Bu kesinlikle böyle olmuştur demiyorum ben sadece bulduğum bu resmi paylaşmak istedim. Sitenin adı zaten orada yazılı isterseniz inceleyip resimi yükleyen kişiye de sorabilirsiniz. İnanın ben de merak ettim...
Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

Lami Tiryaki

Bunlarda üstadın 1971 yılına ait ilk dönem çalışmaları. Seri kapaklarını taraken bir tutam da sizlerle paylaşayım dedim.

Selamlar
Lami

[IMG]http://img829.imageshack.us/img829/4184/nsonumaabaca.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[IMG]http://img696.imageshack.us/img696/6953/unhayaleti.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[IMG]http://img195.imageshack.us/img195/4522/046denizylan.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

gamlıbaykuş

Eline sağlık Lami Abi, bu güzel örneklerden arada bizimle paylaşırsan sevinirim, Teşekürler Abicim...
Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

Lami Tiryaki


Lami Tiryaki

Aslan Şükür, 1972 yılından itibaren Zagor 100 küsurlu sayıları çiziyor. Ancak rengarenk başladığı seriye bu dönemden itibaren  kırmızı-kahverengi tonlar hakim olmaya başlıyor.
[IMG]http://img233.imageshack.us/img233/9030/129kanlgeit.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

1973'lerde keskin geçişleriyle alıştığımız Aslan Şükür tarzı iyiyden iyiye belli olmaya başlıyor.

[IMG]http://img153.imageshack.us/img153/1576/147uursuzmaden.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

Selamlar
Lami

gamlıbaykuş

Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

gamlıbaykuş

Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

gamlıbaykuş

Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

gamlıbaykuş

Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

gamlıbaykuş

Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

gamlıbaykuş

Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

gamlıbaykuş

Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

nacho_grande

Fanatiklerini kızdırmak istemem ve de üstadın Türk çizgi roman dünyasındaki önemi de ortada. Dolayısıyla aşağıdaki eleştirilerimin daha çok teknik anlamda olduğunu belirteyim.

Üstadın çalışmalarda anatomi, perspektif detayları ve renk seçimlerini oldukça kısır buluyorum. Kısa kollar, büyük suratlar, her daim doygun renkler göze batıyor. Özellikle de suratlardaki tekrarlar beni çok sıkıyor. Şöyle ki, aynı surata uzunca siyah saç koyunca Zagor, favorileri beyazlamış kısa siyah saç koyunca Mister No, uzun sarı saç koyunca Jeriko, Silindir şapka ile Mandrake ve Kızılmaske kostümü ile de Fantom oluyor. Bu da çalışmaların özgünlüğünü öldürüyor. Elbette bir çizerin, kendine ait bir tarzı olması ve okuyucular tarafından tanınması çok önemli, ama o tarzın da bir çıkış noktası, argümanı olması gerekir. Üstelik stil gereği deformasyon ile hatalı anatomi arasında göze batan büyük farklar var. O dönemde kendisinin çok adette ve hızlı iş yetiştirmek zorunda olduğunu, bir de üzerine iş dalındaki ekonomik koşullar göz önüne alındığında, bazı özensizlikler görülmesi çok doğal, ama bu sonuçta bir sanattır ve de layık olduğu şekilde icra etmek gerekir. Üstadın katkıları yadsınabilir mi? Hayır. Başarılı örnekler midir? Bence ona da hayır.

Tamamen subjektif görüşümdür, üstada ve de sevenlerine saygımız sonsuzdur. :)

aaciltan

Alıntı yapılan: nacho_grande - 03 Nisan, 2011, 07:05:36
Fanatiklerini kızdırmak istemem ve de üstadın Türk çizgi roman dünyasındaki önemi de ortada. Dolayısıyla aşağıdaki eleştirilerimin daha çok teknik anlamda olduğunu belirteyim.

Üstadın çalışmalarda anatomi, perspektif detayları ve renk seçimlerini oldukça kısır buluyorum. Kısa kollar, büyük suratlar, her daim doygun renkler göze batıyor. Özellikle de suratlardaki tekrarlar beni çok sıkıyor. Şöyle ki, aynı surata uzunca siyah saç koyunca Zagor, favorileri beyazlamış kısa siyah saç koyunca Mister No, uzun sarı saç koyunca Jeriko, Silindir şapka ile Mandrake ve Kızılmaske kostümü ile de Fantom oluyor. Bu da çalışmaların özgünlüğünü öldürüyor. Elbette bir çizerin, kendine ait bir tarzı olması ve okuyucular tarafından tanınması çok önemli, ama o tarzın da bir çıkış noktası, argümanı olması gerekir. Üstelik stil gereği deformasyon ile hatalı anatomi arasında göze batan büyük farklar var. O dönemde kendisinin çok adette ve hızlı iş yetiştirmek zorunda olduğunu, bir de üzerine iş dalındaki ekonomik koşullar göz önüne alındığında, bazı özensizlikler görülmesi çok doğal, ama bu sonuçta bir sanattır ve de layık olduğu şekilde icra etmek gerekir. Üstadın katkıları yadsınabilir mi? Hayır. Başarılı örnekler midir? Bence ona da hayır.

Tamamen subjektif görüşümdür, üstada ve de sevenlerine saygımız sonsuzdur. :)

Sevgili arkadaşımın görüşlerine katılmadığımı belirtmek isterim. Son kitap fuarında büyük üstad Ferri bile Aslan Şükür'ün çizdiği kareleri methetti (hem de samimi olarak)
Ben de şahsen ve subjektif olarak Aslan Şükür'ün Türkiye'de yetişen en önemli çizerlerden birisi olduğunu düşünüyorum. Keşke ona yaklaşabilen çizerlerimizin sayısı daha fazla olsa...