Ana Menü

Oyun Genel

Başlatan emre ozdamarlar, 05 Haziran, 2011, 13:01:52

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

drfuhrer

dostum 25 yıllık aktif bir oyuncu olarak uncharted 3 ve de batman:arkham city diyorum...inan bana duacı olursun...

Harun Ça

Bugün comic-con'da yayınlayan fragmanla deadpool oyunu duyurulmuş oldu. Deadpool'a yakışır eğlenceli bir vidyo olmuş. Linkten göz atabilirsiniz ; http://www.youtube.com/watch?v=6S2MoeCpvP4

Oyunun resmi siteside : www.deadpoolgame.com

pukay

high moon  studios yapıyorsa kesinlikle eğlenceli bir oyun olacak

Nightrain

Süper ötesi gözüküyor. :D Yalnız, şimdilik PS3 ve Xbox 360 için gözüküyor. Umarım PC'yi ihmal etmezler.
"Bu yıldızı çok mu istiyorsun Heatie? Al ye o zaman!"


hennessy

Murat : Hasan abi Avengers dağılmış duydun mu?
Hasan: Duydum duydum toplanın Tellioğulları

DAMPYR

Hitman: Absolution, IO Interactive tarafından geliştirilen, Hitman serisinin beşinci oyunudur. 20 Kasım 2012' de PC, PS3 ve XBOX 360 için çıkış yapmış olan oyun ayrıca Türkçe dil desteğine de sahiptir.

Hitman: Absolution
Yayımcı(lar)   Square Enix
Yapımcı(lar)   IO Interactive
Oyun motoru   Glacier 2
Platform(lar)   PC, PlayStation 3, Xbox 360
Çıkış tarih(ler)i   20 Kasım 2012
Tür(ler)i   Aksiyon
Biçim(ler)   Tek oyunculu
Sınıf(lar)ı   ESRB: M
BBFC: 18
PEGI: 18+
OFLC: MA15+
CERO: Z
Ortam   DVD
Hitman: Absolution İnceleme
Oyun
Enis Kirazoğlu - 24.11.2012 - 2 Yorum



Ajan 47 uzun bir aradan sonra tekrar kendini oyuncuların kollarına bırakıyor.

Hitman: Blood Money oyunundan sonra uzun bir sessizliğe gömülen seri, yeni oyun duyurusuyla hepimizin dikkatini üstüne çekmeyi başarmıştı. Ama bu uzun arada Hitman'in rakipleri çoğaldı. Oyuncuların beklentileri farklı yönlere doğru şekillendi.

Hitman'in yokluğunda oyun piyasası suikast ve gizlilik açlığını Assassin's Creed, Splinter Cell, Metal Gear oyunlarıyla gidermeye çalıştı. Her ne kadar hepsi de üst düzey yapımlar olsa da hiçbiri Hitman serisinin verdiği o gizlilik havasını bizlere yaşatamadı. Peki bu kadar uzun bir aradan sonra çıkan Hitman Absolution, kendi özünü hatırlayabilecek miydi?

Oyuncuların beklentileri doğrultusunda oyunlar, Hitman serisinin bir önceki oyunundan bu yana oldukça değişti. Eskisi gibi düşünerek ve taktik geliştirerek ilerlediğimiz oyunlar yerini daha sinematik ve hızlı aksiyon yapısına sahip oyunlara bıraktı. Böyle bir oyun piyasasında taktik geliştirmeye dayalı bir oyun yapısını, Hitman tekrardan oyunculara kabul ettirebilecek miydi, benim için merak konusuydu. Ancak oyunun değişen bu beklentilere boyun eğmeden eski havasını korumaya çalışması takdir edilmesi gereken bir durum.
Hitman: Absolution'ın oyun piyasasındaki yerini bir kenara bırakıp, içeriğine odaklanmak gerek. İlk olarak Ajan'ımızın hikayesine bakalım.
Yeni Hitman bizlere önceki oyunlardan daha duygusal bir hikaye sunuyor. Ajan 47'yi çok duygusal bir karakter haline sokmasalar da kalbiyle hareket ettiğini oyun boyunca görebiliyorsunuz. Hikayenin duygusal boyutuyla beraber mücadele ettiğimiz saflar da güçlenmiş. Bir tarafta herşeyden haberi olan Agency, diğer tarafta yozlaşmış kelimesinin vücut bulmuş hali Blake Dexter, üçgeni tamamlayan diğer taraftaysa Ajan 47. Bu üç tarafın birbiriyle çekişmesi oyuna bölüm tasarımları açısından da zenginlik katmış. Oyun boyunca birbirinden farklı ve üzerine iyi düşünülmüş bölümler elde edilmiş. Madem bölüm tasarımları dedik, onları da kapsamlı değerlendirmeden olmaz.

Hitman oyunlarını her zaman için keyifli kılan en büyük kozlardan biri bölüm tasarımları olmuştur. Her bölümünde bizi geniş ve dolambaçlı yerlere bırakan seri, son oyununda bu kaideyi biraz bozmuş. Açıkçası bölüm tasarımlarını, mekanları başarılı bulsam da eski oyunlardaki gibi geniş alanlar yerine çoğunlukla daha dar alanlar tercih edilmesi beni rahatsız etti. Bunun sebebi biraz da yeni oyuncuların ayak uydurmalarını istemiş olmalarından kaynaklanıyor sanırım. Eski Hitman oyuncularının bölüm tasarımlarıyla ilgili rahatsız olacakları tek nokta burası olur. Onun dışında, önceki oyunlardaki gibi alternatif yollar yeni oyunda da bol bol bulunuyor.
Müzikler ve Grafikler
Hitman oyunu denilince akla gelen şeylerden biri de müzikleridir. Jesper Kyd'in müzikleriyle adeta özdeşleşen seri, son oyununda değişikliğe giderek Kyd yerine birden fazla isimle çalışmış. Oyunun vurucu noktalarında müzikler beni etkilese de önceki oyunlardaki gibi müzik yüzünden durduk yere kendimi kaptırdığım bir durum olmadı. Her ne kadar müzikler, Hitman'in yarış içerisinde olduğu diğer oyunlardan aşağı kalmasa da maalesef eski oyunlarının gölgesinde kalmış.

Yapımcı firma, Absolution'ın grafiklerinde iyi bir iş çıkarmış. Çevre kaplamaları çok kaliteli gelmeyebilir ancak grafikler oyunun atmosferini yansıtmada oldukça başarılı bir iş çıkarıyor. Ajan 47'imizin modellemesi ve diğer baş karakterlerin modellemeleriyse olması gerektiği gibi; sizi tatmin ediyor. Bunların yanında kalabalık ortamlardaki insan modellemeleri de kendilerini çok tekrar etmeyerek bizden artı puanı alıyor.

Bir Hitman oyunundan ne ararsınız bilemiyorum. Ancak benim için en önemli iki unsur var. Bunlardan biri başta değindiğim bölüm tasarımları. Diğeriyse oynanış mekanikleri. Yazının son kısmını oyunun bu yönüne ayırdım. Oyun çıkmadan önceki tanıtım videolarında, oyunu ister gizli gizli istersek de aksiyona dalarak oynayabileceğimiz vurgulanıyordu. Bu durum çoğu Hitman hayranını korkutmuştur. Çünkü Hitman bir aksiyon oyunu değil, düşmanları kurşuna dizerek ilerlemek oyunu bitirebilmek için tercih edilecek bir yol olmamalı... Ki korkmayın böyle bir durum yok. Oyunu, düşmanları vura vura bitirmek için Easy seçeniğinde oynamanız gerekiyor. 5 farklı zorluk seviyesinin an altında kalan Easy dışında bu durum oldukça zor. Hele ki Normal'in üstü seviyelerde neredeyse imkansız diyebilirim.

Bu noktada rahatladıktan sonra oyun içi mekaniklere göz gezdirelim. Oyunun PC versiyonun kontrol şeması açısından rahat olacağına şüphe yok. Benim merak ettiğim oyunun gamepad'e ne kadar rahat adepte olabileceğiydi. Yapımcı firmaya büyük bir alkış gerek. Çünkü oyunun kontrolleri, denediğim Xbox 360 versiyonunda muazzam derecede başarılı olmuştu. Oyun süresi boyunca bir kere tuşları karıştırmadım, yanlış tuşa basmadım. Saklanmak istediğim zaman saklandım. Kıyafet değiştirmek istediğim zaman değiştirdim. Adam bayıltmak istediğim zaman bayılttım. IO Interactive (yapımcı firma), aynı anda yapılabilecek o kadar farklı şeyi, çok düzgün bir tuş atamasına, hatasız bir şekilde yerleştirmiş.

Üzerinde tam kontrole sahip olduğumuz Ajan 47'mizin, saçma sapan buglara kurban gitmemesi de bir o kadar sevindirici. Oyunda neredeyse hiç bug ile karşılaşmadım. Bu da demek oluyor ki oyun iyi bir test sürecinden geçmiş.

Oynanış mekaniklerinde önemli bir yer kaplayan düşman yapay zekasından bahsetmeden önce sizlere Ajan'ımızın yeni özelliği olan instinct (içgüdü) modundan bahsetmem gerek. Instinct modu yaptığınız başarılı eylemler sonucunda dolan bir barla aktif oluyor. Bu modda, kimliğinizi saklayabilir, aynı anda birden çok düşmanı vurabilir, düşmanlarınızı saptayabilir, gidecekleri güzergahları görebilirsiniz. Eğer, "oyun çok kolaylaşır öyle" derseniz (ki çok emin olmayın). Üst zorluk seviyelerinde instinct modunun kapandığını sizlere hatırlatayım.

Artık yapay zekadan bahsedebilirim. Instinct modunu kullanmadan yapay zekaya yakalanmamak gerçekten iyi taktik yapmanız gerektiren bir iş. Düşmanlarınızın sizi saptaması oldukça kolay. "Kılık değiştirdim artık rahat rahat gezerim" derken, iki adım ötede sizi enseleyebiliyorlar. Yapay zekayla ilgili tek şikayetim, oyun yapımcıları tarafından özellikle tercih edilmiş bir durum olduğu belli olsa da, saklanma yerleri. Örneğin; bir odada cinayet işlediniz ve bunu yan odadan biri gördü. Eğer bulunduğunuz yerde, sizi gören adamın görüş açısı dışında bir saklanma yeri varsa (dolap, çöp vs) oraya girdiğinizde sizi bulamıyor. Dolabın önünde dolaşıyor ancak içini açıp bakmıyor maalesef. Bu durum zaman zaman sinir bozucu olsa da yapımc ekip size kaçış noktaları sunmak için böyle bir yöntem izlemiş.



Hitman: Absolution gizlilik oyunu arayanların doğru adresi. Eğer hızlı, aksiyonu bol bir oyun arıyorsanız, farklı alternatiflere yönelmenizi tavsiye ederim. Oyun piyasasının ihtiyacı olan 'taktik yapmaya zorlama' mekaniklerine sahip bir oyun bu aralar çok fazla bulunmuyor. O yüzden bulduğumuzda sıkı sıkıya sarılmak gerekiyor.

Editör Puanı
Hikaye   8/10
Oynanış   9,5/10
Grafik   8/10
Ses   8,5/10
Çoklu Oyuncu Modu   8/10
Ortalama   8,5/10

Alıntı: Oyun
Enis Kirazoğlu - 24.11.2012

Bu oyunu oynayan varmı.Fikrinizi söylermisiniz.Almaya değermi... ??? ::) ;)

ercoktay

Son zamanlarda çıkmış oyunlardan almadığım neredeyse bir bu oyun kaldı. Assasins creed 3, FarCry 3 borderlands 2ne ararsan aldım. Resmen bir arayış içerisindeyim. Bilgisayarımda yüklü A kalitede neredeyse 20 oyun var. Sıkılıyorum oynarken bir bir. Genellikle oyunları sindirirek ve yavaş oynadığım için hiçbirini bitiremiyorum. Pöfff. Eğer FPS tarzı bir oyun arıyorsan çizgi roman çizimlerinde olan Borderlands 2 yi kesinlikle tavsiye ederim. Acayip zevk alıyor insan.

Pulluk

Oyunu oynamaya başlayalı baya oluyor aslında ama işten güçten dolayı ne yazık ki çok fazla ilerleyemedim.  :-\
Hayallerine giden yol kutuplardan bile geçse vazgeçme!

DAMPYR

Alıntı yapılan: BulentT - 07 Şubat, 2013, 16:05:43
Oyunu oynamaya başlayalı baya oluyor aslında ama işten güçten dolayı ne yazık ki çok fazla ilerleyemedim.  :-\
Yani almı diyorsun almamı eski bölümleri süperdi bu nasıl ki.... ??? ::) :D

darkwood

Diablo 3'ün orjinal cd.ni alıp, nihayet keyfini sürmeye başladım ve ilk 16 bölümünü bitirdim.
Özellikle gerçekçi ortamlar detayları çok çarpıcı olmuş, nefis efektleri, yeni canavarlar (özellikle savaşan ağaçları çok sevdim),  yeni silahlar, ve savaşçı-büyücü oynayabileceğiniz yeni karakterlerle beklediğimize değmiş gibi görünüyor.

Not:Cd den oyun keylerini, diablo'nun oyun sitesi battle.net'ten account tan giriş yapıp, oyunu update etmek gerekiyor.
Yoksa orjinal cd si bile olsa, iskelet krala kadar demo olarak oynuyorsunuz ve orada kalıyorsunuz.









Darkwood Sakinleri..

Gambit

of su akrepli goruntu supermis.  CD yi alali yaklasik 6 ay oldu hala yukleyememistim. Hemen yukleyeyim bugun artik :)

Solomon Kane

Alıntı yapılan: darkwood - 13 Nisan, 2013, 20:58:57
Diablo 3'ün orjinal cd.ni alıp, nihayet keyfini sürmeye başladım ve ilk 16 bölümünü bitirdim.
Özellikle gerçekçi ortamlar detayları çok çarpıcı olmuş, nefis efektleri, yeni canavarlar (özellikle savaşan ağaçları çok sevdim),  yeni silahlar, ve savaşçı-büyücü oynayabileceğiniz yeni karakterlerle beklediğimize değmiş gibi görünüyor.

Not:Cd den oyun keylerini, diablo'nun oyun sitesi battle.net'ten account tan giriş yapıp, oyunu update etmek gerekiyor.
Yoksa orjinal cd si bile olsa, iskelet krala kadar demo olarak oynuyorsunuz ve orada kalıyorsunuz.


Ben tamamen internet üstünden oynanıyor sanıp almamıştım. Bunu duyduğuma sevindim kesinlikle alıcam :)
Hiç bir yerde huzur bulamazken ölmek için endişe etmek neye yarar? JUDAS

Yarım uyku 4 sandviçe bedeldir. ( Demir Pençe Filminden)

" Çelikten yüreklerimiz, tunçtan ruhlarımız, kurşundan mermilerimiz vardır."

Bütün çizgi romanları bulabileceğiniz tek yer cennettir. ( Ben :) )


Solomon Kane

yahu ben ps2 de Hitman 4 ' ü bitirdiğimde bizim 47' yi öldürmüşlerdi. Bunu başında nasıl canlandırdılar merak ettim. Boluya gidince Ps3 için kesinlikle alıcam. Ama Bizim boluda ki cdci eğer atmasyon söylemediyse 4 ve 5 arasında bir de özel bir bölüm çıkmış bunu duyanınız var mı ? Bizim ajan sadece sniper ile ateş ediyormuş
Hiç bir yerde huzur bulamazken ölmek için endişe etmek neye yarar? JUDAS

Yarım uyku 4 sandviçe bedeldir. ( Demir Pençe Filminden)

" Çelikten yüreklerimiz, tunçtan ruhlarımız, kurşundan mermilerimiz vardır."

Bütün çizgi romanları bulabileceğiniz tek yer cennettir. ( Ben :) )


HayalGücü

Son oyunu çıkmadan önce oyunu tanıtmak ekstra bir bölümdü.

Adı: hitman sniper challenge