Mahmud Asrar Çizimleri

Başlatan hanac, 23 Mart, 2012, 14:19:28

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hanac

Bu hafta çıkan Supergirl#7 nin kapağı ve iç sayfa resimleri






hennessy

Murat : Hasan abi Avengers dağılmış duydun mu?
Hasan: Duydum duydum toplanın Tellioğulları

yunusmeyra

comics piyasasında çalışan sanatçılarımızdan, git gide daha işçilikli,daha kıvrak ve akıcı "güzel" çizimler görüyoruz..asrar ve aynı şekilde çınar çizimlerinin son 15 yılını takip etmiş bir okuyucu olarak bu çizim macerasının burda örneğini gördüğümüz "hero" sayfalarına taşınmasını büyük bir mutlulukla izliyorum..ancak bir şey var.. okuyucu olarak istediğim ve göremediğim bir şey..veya bu sadece benim kuruntum,bilemiyorum..bu kadar sayfa ve yıl sonra bu sayfalara bakan çizerlerimiz çizgilerini piyasada ki diğer çizerlerden ayıran bir özgünlük görüyorlar mı ?  ::)
HULK DEĞERLİ BİR KAHRAMANDIR!
HSD YENİ ÜYELERİNİ BEKLİYOR

kalidor

Valla Tarkan Abi dijital işin içine girdikten sonra pek bir özgünlük kalmıyor. Tabi Mahmut Asrar'ı tebrik ediyorum. Yıldırım'la beraber bu alanda medar-ı iftiharımız.

Crom! Ölüleri Say...

connyapku

cizigi romanda dijital olayindan nefret ediyorum.

hennessy

Ben Yıldıray'ında Mahmud'un da çizimlerini çok beğeniyorum.Sonuçta güzel çizgiler karşıma çıkıyor ve el emeğide az değil özellikle Yıldıray'ın ki ni yakından görmüş biri olarak.Evet işin içine dijital giriyor.Bu zamanda girmese tuhaf olur zaten ama bunları yapacak dünyada sayılı kabiliyetli insanlardan bir kaçının Türk olması beni ayrı bir haz ile bakmama neden oluyor.
Murat : Hasan abi Avengers dağılmış duydun mu?
Hasan: Duydum duydum toplanın Tellioğulları

yunusmeyra

 dijital çizim,boyama,çinileme veya efekt tekniklerinin "comics"leri fazladan tektipleştirdiğini savunanlardanım...bir "comics" sektörü var ve her gün düzenli ve belli bir standartta (ya da bu standartı yakalayan..) binlerce sayfa üretilmesi lazım..bu da çoğu zaman işlerin belli kriterler dışına taşılmadan yapılmasını zorunlu kılıyor..zaten "comics tipi üretimde desenleri oluşturan ana çizer başta olmak üzere kimse işin tamamına hakim değil (az sayıda "deli" örneği hariç tutuyorum..).. ancak benim "kuruntum" başka bir şey:
  john byrne'ı comics'lerin şöyle böyle son 40 yılına gözatmış herkes tanır..70'li yılların ortalarında ilk sürekli ve profesyonel işlerini yapmaya başlayan "usta" doğal olarak bir çok ustadan ve çizim-anlatım tarzından etkilenmiştir..wikipedia'da bile kirby" ve "neal adams"'ın "doğalcı" tarzından etkilendiği belirtilir..ancak anatomi'ye,desene,teknolojik ve mekansal çizimlere getirdiği özgünlükler dikkatli her göze görünür..ülkemizde de bir dönem " fantastik dörtlü " sayfalarında örneklerini gördüğümüz panel çizimleri emsali her çizerden ayırt edilebilir niteliktedgir.. "thing"in anatomisi,"johnny"'nin alevlenmesi,"sue"nun tehlike anında suratındaki ifade,hareket ve güç-patlama efektleri,kozmik ışınların çizimi v.s. v.s... ve ilerleyen yıllarda "stili" çok daha farkedilir ve taklit edilemez  hale gelmiştir..bugün "byrne" veya "perez",veya "romita jr." sayfalarını ele alan herkes "farkın" farkındadır..ışığı ele alış,desen ve kompozisyona getirilen özgünlük,mevcut anatomileri yorumlayış hepsinde kendine özgüdür..
   çoğumuzun şimdiki "comics" işlerine nazaran daha "basit çizimler" gördüğümüz yıldıray çınar'ın 4 fasiküllük "karabasan" panelleri veya "hiç yüz" sayfa çizimleri daha özgündür..belki buradan gidilecek "tarz" ve "teknikleri" bambaşka olacaktı diye düşünürüm hep..burda yeterli bir piyasa ve okuyucu ile buluşamayınca şanslarını denedikleri "comics"'in anavatanında hem anlatım dili ve teknikleri hemde çizimleri olarak bambaşka yollarda gördük onları..ama ben bugün onların çizdikleri sayfaları imzalarıyla beraber  tam olarak ayırt edilebilir olmasını isteyen "okurlardanım"..
   mesela, "ferri"yi kendi "stilinde" ve sanatçılığının olanakları içinde değerlendiriyor ve beğeniyorum..onun yarattığı farkları her panelde hissediyorum..zagor'un acı ile bağırırken ki "portre" çizimindeki dudaklar,dişler,çatılan kaşlar ve beden dilini ele alış "ferri"ye özgü çünkü..kızılderililer ve kanolar,havanın esrarengiz "karanlık bulutları" ferri"'de farklı ve ona has..çünkü o,kendine özgü "stiliyle" kendine özgü bir "gerçeklik" algısı yaratıyor ve bizi buna ikna ediyor..60'ların başında kirby"'nin çizdiği "captain amaerika" ve "thor" panellerinin yanında "asrar"'ın panelleri  açık ara daha "göz doldurucu" gelir tamam ,ancak bir "kirby" ;bir ve sadece bir "kirby"dir..bilmem meramımı anlatabildim mi..  :)
HULK DEĞERLİ BİR KAHRAMANDIR!
HSD YENİ ÜYELERİNİ BEKLİYOR

BAHADIR

Sevgili Yunus;

Yazını okumak istedim...Amma paragrafı olmayan, cümle başları belli olmayan bir yazıyı tek bir cümleymiş gibi okumak, özür dileyerek söylüyorum ki  çok zor...Hele de uzunsa...

Tamam burası bir forum alanı ama yazılan herşey değerli ve bir birikim oluşturuyor diye düşünüyorum...Biraz daha özeni hakediyor kanımca... ;)

connyapku

sevgili yunusmeyra,sevdigim cizerlerden tut bu konuda ne hisediyorsam aynen yazmissin eline saglik.

hennessy

Murat : Hasan abi Avengers dağılmış duydun mu?
Hasan: Duydum duydum toplanın Tellioğulları

hennessy

Murat : Hasan abi Avengers dağılmış duydun mu?
Hasan: Duydum duydum toplanın Tellioğulları

hennessy

Murat : Hasan abi Avengers dağılmış duydun mu?
Hasan: Duydum duydum toplanın Tellioğulları

DAMPYR


hennessy

Mahmud Asrar'a teşekkür ederim.

Murat : Hasan abi Avengers dağılmış duydun mu?
Hasan: Duydum duydum toplanın Tellioğulları

s.b

Çizimler güzelde, böyle çiğere bakan kedi gibi olmak kötü. Madem bizim adamımız çiziyor öyleyse ağırlığını koyacak arkadaş.
Bu çizgiromanı veya diğerlerini Türkiye'de yayınlamak isteyenlere kolaylık gösterilecek.
İNANDIĞIN GİBİ YAŞAMAZSAN YAŞADIĞIN GİBİ İNANIRSIN