Emanet Şehir-Levent Cantek&Berat Pekmezci..

Başlatan V, 22 Ocak, 2014, 23:25:45

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

B. Pekmezci

Teşekkürler yorumlar için.
Aslında hikaye dediğiniz gibi daha genişletilebilir/zenginleştirilebilirdi. Sonuçta bir dönem hikayesi ve bir kaybeden öyküsü, ne kadar derinlere inilse o kadar iyi. Ama Levent abini hikayesi sonuçta ve onun tercihi. Bir de sanırım benim de daha uzun bir kitap çizebilecek enerjim yoktu. Bu da etkiledi çalışmayı.
Özel bir tenten hayranlığım yok. Ama beğendiğim çizerlerin çoğu ligne claire avrupa ekolüne yatkınlıklarında dolaylı olarak benim çizgim de o yönde. İlk defa bu kadar uzun soluklu bir iş yaptım. Dönüp baktığımda gördüğüm bir çok hatam da var. Umarım daha fazla üretir ve kendimi geliştirebilirim.

kalidor

Dumankara'yı beğenmiştim. Henüz okumadım ama referanslar olumlu :) Deli Gücük'ün yeni albümü de yolda galiba
Crom! Ölüleri Say...

yunusmeyra

Alıntı yapılan: Berat p. - 22 Nisan, 2014, 15:05:37
..........
Özel bir tenten hayranlığım yok. Ama beğendiğim çizerlerin çoğu ligne claire avrupa ekolüne yatkınlıklarında dolaylı olarak benim çizgim de o yönde.

"ligne claire" terimi için viki'de ki açıklama gayet iyi olduğu için buraya alıyorum:
"Ligne claire (temiz çizgi), Tenten'i yaratan kişi olarak bilinen Belçikalı çizer Hergé'nin öncülüğünü yaptığı bir tarz. İsim, Fransızcada "temiz çizgi" anlamına gelir. Gölgelendirme veya belirli objeleri öne çıkarmak için yapılan çini yerine her biri aynı kalınlık ve önemde olan temiz ve kesin çizgilerin kullanıldığı bir çizim tarzıdır (Bu yüzden bazen bu tarza çizgilerin demokrasisi de denir). Bu tarzda güçlü renkler ve karikatürize edilmiş karakterlerin arkasına genellikle gerçekçi arka planlar çizilir. Gölgeler pek az görülür ve sayfadaki panellerden her birinde tüm öğeler temiz siyah hatlarla çizilir. Temiz çizgi terimi 1977'de Joost Swarte tarafından bulunmuştur.

Herge sanat hayatına 1920'li ve '30lu yılların Amerikan çizgi roman çizerlerinden esinlenerek çok daha rahat, kaba bir tarzda başladı. Ancak II. Dünya Savaşı'ndan sonra çizim tekniği ligne claire'e dönüştü. Hergé için bu stil sadece çizimle alakalı değildi, aynı zamanda hikâyeyi de etkiliyordu; konu açık ve basit olmalıydı.

"Brüksel okulu" üyeleriden - bir kısmı Tenten dergisi için de çalışan - çoğu çizeri bu tarzı kullandı, özellikle Edgar Pierre Jacobs, Bob de Moor, Roger Leloup, ve Jacques Martin.

Ligne claire 1950'lerde çok başarılı olsa da 60'larda etkisi azalmaya başladı; yeni çizerler bu tekniği eski moda olarak görüyordu.

1970'lerin sonlarında Joost Swarte ve Theo van den Boogaard gibi Hollanda yeraltı çizgi romanları sayesinde üne kavuşmuş Hollandalı sanatçılar ve Fransız sanatçı Jacques Tardi sayesinde tekrar beğeni kazandı.

1980'lerin sonunda Yves Chaland, Ted Benoit, Serge Clerc ve Floc'h Ligne claire stilini Fransa'da tekrar ortaya çıkardılar.

Ligne claire'in günümüzdeki kullanımı genellikle ironik amaçlarladır. Örneğin, van den Boogaard karakterlerinin ahlaksızlığı ile ilgili bir çatışmayı gösterek amacıyla basit, temiz bir çizim yapmaktaydı. Tardi ise Adéle Blanc-sec dizisinde hikâyenin her zaman böldüğü nostaljik bir hava yaratmak için bu tekniği kullanırdı. Yakın zamanda temiz çizgi kullanan bir diğer sanatçı ise Hollanda'nın Endonezya'yı işgali hakkındaki Rampokan dizisini yaratan Hollandalı Peter van Dongen'dir.

Ligne claire sadece Franko-Belçika çizgi romanları'na özel bir şey değildir. İngiliz Martin Handford ve Amerikalı Geoff Darrow gibi isimler de bu tekniği kullanmıştır."
HULK DEĞERLİ BİR KAHRAMANDIR!
HSD YENİ ÜYELERİNİ BEKLİYOR

B. Pekmezci

Merhaba,
Emanet Şehir ile ilgili Radikal kitap'ta çıkan inceleme yazısını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz:

http://kitap.radikal.com.tr/Makale/nereye-donse-hayat-yetersizligini-yuzune-vurur-395814

poe

Berat bey "Ankara üçlemesinin 2. kitabı" deniyor Emanet şehir için (ben tanıtımda farketmedim ama arka kapağın içinde öyle yazıyordu kitabı okuyup bitirince farkettim) 3. kitabı da siz mi çiziyorsunuz?

corvus