Mister No Çizerleri

Başlatan hanac, 28 Eylül, 2018, 11:44:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ferzan

    Merak ettiğim bir şey var...Yukarıda paylaşılan sayfalarda birbirine yakın da olsa iki ayrı tarz var...Bir karışıklık mı oldu acaba diye düşünmeden edemedim...Benzer sayfaları alt alta sıraladım aşağıda, yukarıdaki iletiden ödünç alıp...

    Aşağıdaki ilk üç sayfada daha lekesel ve siyah gölgeli bir tarz var...Tarama neredeyse yok gibi...Taa ki kırmızıyla çektiğim sınıra kadar...









    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Buradaki örneklerden itibaren ise çinileme tadı değişiyor, siyah lekeler yerini taramalara bırakıyor ve çizgi daha oyunlu ve tatmin edici bir hale geliyor...













    Merak ettiğim nokta şudur ki; söz konusu çizer acaba bazen farklı bir çiniciyle mi çalışıyor?..Desenler aynı çizerin elinden çıkmış gibi ama çini farklı...Yoksa iki ayrı çizer söz konusu ve referans alınan kitaplarda bir yazım hatası mı mevcut?..Benim tahminim, aynı çizerin işini iki ayrı çinicinin çinilediği yönünde...Biri kendi çinisi, diğeri de destek aldığı bir çizerin çinisi olabilir...Fotoların referans alındığı kaynaklarda tek çizer ismi olarak Viglioglia mı geçiyor?
Bağnaz okur, memnuniyetsiz beşer, işkilli büzük, sıfır tolerans iksmen, taş kalpli ahkam efendi...

https://ucuztefrika.blogspot.com

darkwood

Alıntı yapılan: hanac - 09 Ekim, 2018, 12:58:57
5-Giuseppe Viglioglia

1969 doğumlu olan çizer, 1994-2001 arası 4 macera çizmiştir.



Çizdiği Mister No Maceraları;

254, Speciale Mister No 9, 12, 15

Örnek çizimler,

Bulunamadı  ???

Giuseppe Viglioglia Örnek Çizimleri;

Mister No Lal yeni seri Cilt:48 Macera: Dark City









Darkwood Sakinleri..

ferzan

    Peki diğer bol tarama atan, yer yer Giraud 'un çinileme tarzını andıran güzel çizer kim öyleyse?..Hani benim bir önceki iletimde yukarıdan alıntıladığım, kırmızı sınırdan sonraki 5 sayfanın sahibi kim?..Kesinlikle iki ayrı bilek söz konusu...
Bağnaz okur, memnuniyetsiz beşer, işkilli büzük, sıfır tolerans iksmen, taş kalpli ahkam efendi...

https://ucuztefrika.blogspot.com

NIC

 Es-Es'in üç kitabinin çizeri Viglioglia idi ve ben beğenmiştim şahsen.Burda paylasilanlari görünce bende sasirdim kimisi cok guzel kimisi cok feci ???

Mister NO

Alıntı yapılan: ferzan - 14 Ekim, 2018, 19:01:04
    Peki diğer bol tarama atan, yer yer Giraud 'un çinileme tarzını andıran güzel çizer kim öyleyse?..Hani benim bir önceki iletimde yukarıdan alıntıladığım, kırmızı sınırdan sonraki 5 sayfanın sahibi kim?..Kesinlikle iki ayrı bilek söz konusu...


Paylaşımda belirttiğim gibi Bir Western Öyküsü ve Asfaltlı Cangıl isimli maceralardan kareler aldım.

Tek çizer olarak Giuseppe Viglioglia adı geçiyor.

Tuco Ramirez

İlk örneklerdeki çizgisiz siyah tonlamalı tarz bence oldukça iyi. Ben de Viglioglia iyi ki Mister No çizmiş diyorum.

Mister NO

Sevgili Darkwood, Giuseppe Viglioglia Örnek Çizimleri için Mister No Lal yeni seri Cilt:48 Macera: Dark City i benden önce paylaşmışsın. İyi de yapmışsın.

Karelerin büyüklüğü daha iyi olmuş.  ;)

Mister NO

Alıntı yapılan: Tuco Ramirez - 14 Ekim, 2018, 21:20:23
İlk örneklerdeki çizgisiz siyah tonlamalı tarz bence oldukça iyi. Ben de Viglioglia iyi ki Müşteri No çizmiş diyorum.

;) Tercih meselesi elbette.

ferzan

    Şu iki görseldeki tarz aynı elden çıkma, evet...






    Ama aşağıdaki iki görselde çok bariz bir çini farkı var ve bol miktarda tarama devreye giriyor...Bir çizerin bu kadar radikal bir tarz değişikliğine gitmesi mümkün değil...






    Anlatmaya çalıştığım şey bu...Eminim ciltlerde de çizer adı olarak Viglioglia yazıyordur, yanlış yazıldı falan demiyorum ama bu iki tarz arasındaki fark nasıl oluyor anlayamıyorum...Birinci örnek, yani içine Frank Miller kaçmışçasına siyah lekesel çinili örnek Viglioglia ise ikincisi, yani içine Giraud usulü çinileme arzusu kaçmış olan kim?..İkisi aynı kişi ise bu nasıl mümkün olabilir?..Bir tek bana mı arada bariz bir fark varmış gibi görünüyor?..
Bağnaz okur, memnuniyetsiz beşer, işkilli büzük, sıfır tolerans iksmen, taş kalpli ahkam efendi...

https://ucuztefrika.blogspot.com

peder clemente

Sevgili Ferzan, bu farklılık konusunda kendi fikrimi yazıyorum. Farklılığı farkeden dikkatin ve bilgin için teşekkürler.

Orijinal 254. sayı olan "Dark City" şöyle açılır: Manny'nin yerine, bol kıvrımlı vücut hatlarına sahip, dudakları davetkâr bir "Femma Fatale" girer ve şöyle der: "İyi akşamlar...Yardıma ihtiyacım var." Barda oturmakta olan Mister No kadına yardım eder. 1940-1950 lerden, üstü açık ve önünde kartal arması olan arabasını tamir eder (arabanın marka ve modelini merak ettim şimdi). Sohbet başlar. Mister No kendini anlatır: "Uzun hikaye. Kendime bir gelecek hazırlamak için geçmişe dönüyorum" der. Işıklar içindeki şehre girerler...Kapak (Jenerik) "Dark City" olarak çıkar. Kadın bir içki içmek için evine davet eder. Tam bir Film-Noir girişi ve başlangıcı değil mi. Benim en sevdiğim tür. Bu türde; ana akım sinemanın aksine, ışığın ve gölgelerin keskin bir zıtlıkla rahatsız edici boyutta abartılı kullanımları, husursuz kamera açıları tercih edilir. Çizimler de buna uygun olarak yapılmış. Special15: Bir Western Öyküsü adlı macera da, Jean Giraud yani Moebius tarzında çizilmiş. İkisi de bilinçli tercihler. Çünkü iki senaryonun türleri farklı. Biri Noir biri Western  türünde yazılmış. Çizimler de buna göre yapılmış. Sanatçı çinilemede farklı uçlar veya farklı kalınlıkta fırçalar kullanmış.Sen benden daha iyi bilirsin.

   Son olarak,Viglioglia'nın çizimleri, Asfaltlı Cangıl (Special no:12) olsun, yukarıdaki maceralar olsun UBC sitesinden on üzerinden 8.5 almış. (Onların puanlamasıyla 6/7). İyi bir sanatçı. Az sayıda macera resimlemiş ama hep yüksek puan almış. Ondan çok macera çizip de hep düşük puan alanlar da var. Örnek:Fabrizio Busticchi&Laura Paesani gibi.

ferzan

Alıntı yapılan: peder clemente - 15 Ekim, 2018, 12:35:57
Sevgili Ferzan, bu farklılık konusunda kendi fikrimi yazıyorum. Farklılığı farkeden dikkatin ve bilgin için teşekkürler.

Orijinal 254. sayı olan "Dark City" şöyle açılır: Manny'nin yerine, bol kıvrımlı vücut hatlarına sahip, dudakları davetkâr bir "Femma Fatale" girer ve şöyle der: "İyi akşamlar...Yardıma ihtiyacım var." Barda oturmakta olan Mister No kadına yardım eder. 1940-1950 lerden, üstü açık ve önünde kartal arması olan arabasını tamir eder (arabanın marka ve modelini merak ettim şimdi). Sohbet başlar. Mister No kendini anlatır: "Uzun hikaye. Kendime bir gelecek hazırlamak için geçmişe dönüyorum" der. Işıklar içindeki şehre girerler...Kapak (Jenerik) "Dark City" olarak çıkar. Kadın bir içki içmek için evine davet eder. Tam bir Film-Noir girişi ve başlangıcı değil mi. Benim en sevdiğim tür. Bu türde; ana akım sinemanın aksine, ışığın ve gölgelerin keskin bir zıtlıkla rahatsız edici boyutta abartılı kullanımları, husursuz kamera açıları tercih edilir. Çizimler de buna uygun olarak yapılmış. Special15: Bir Western Öyküsü adlı macera da, Jean Giraud yani Moebius tarzında çizilmiş. İkisi de bilinçli tercihler. Çünkü iki senaryonun türleri farklı. Biri Noir biri Western  türünde yazılmış. Çizimler de buna göre yapılmış. Sanatçı çinilemede farklı uçlar veya farklı kalınlıkta fırçalar kullanmış.Sen benden daha iyi bilirsin.

   Son olarak,Viglioglia'nın çizimleri, Asfaltlı Cangıl (Special no:12) olsun, yukarıdaki maceralar olsun UBC sitesinden on üzerinden 8.5 almış. (Onların puanlamasıyla 6/7). İyi bir sanatçı. Az sayıda macera resimlemiş ama hep yüksek puan almış. Ondan çok macera çizip de hep düşük puan alanlar da var. Örnek:Fabrizio Busticchi&Laura Paesani gibi.


    Çok teşekkür ederim açıklamalar için...Demek öykünün gidişatına göre bir çinileme tercihi söz konusu diyebiliriz o zaman...Tıpkı renkli bir eserde, eserin atmosferine göre renk konseptinde radikal değişiklikler yapılması gibi...Bu durumda Viglioglia sadece iki ayrı çini tarzından ötürü bile övgüleri hak ediyor o halde...Adı çok duyulmamış mütevazi bir İtalyan sanatçıdan bu denli çeşitlilik beklemediğim için bu konuyu kurcalayıp durdum birkaç gündür...Şu an tamamıyla tatmin olmuş ve cevabımı almış durumdayım...Söz konusu sayıları okuma ya da inceleme fırsatım olduğunda daha da iyi idrak edeceğime eminim...Şimdilik Mister No okumalarımı kronolojik olarak yaptığımdan bir müddet daha bekleyeceğim gibi görünüyor...  :)
Bağnaz okur, memnuniyetsiz beşer, işkilli büzük, sıfır tolerans iksmen, taş kalpli ahkam efendi...

https://ucuztefrika.blogspot.com

hanac

Mister No ve Darkwood'a resim paylaşımları için teşekkürler.

Ferzan, NIC, Tuco Ramirez ve Peder Clemente'ye de muhabbetleri için teşekkürler.

gamlıbaykuş

Mister No için sadece Bignotti diyorum...
Hayat ne kadar güzel, hoş,
Haydi durma sevgiline koş...

hanac

7-Orestes Suarez

1950 doğumlu Kübalı çizer Suarez 1995-2004 arası Mister No çizmiştir.



Çizdiği Mister No Maceraları;

239, 240, 245, 251, 261, 269, 272, 286, 287, 292, 293, 309, 321, 352, 353, 354
Avventura Magazine (ortak çizerler ile)

Örnek çizimler,









Not: Bazı resimlerin gerçekten de Suarez'e ait olup olmadığını bimiyorum.

Ferzan gibi arkadaşlar keskin gözlerle durumu aydınlatırlar.  :)

peder clemente

  Son derece detaylı ve gerçekçi çizimleriyle öne çıkan Lemus Orestes Suarez, 1950,Pinar Del Rio, Küba doğumlu bir çizer.Sanatçı çizgi roman koleksiyoncusu olduğu çocukluk yıllarını şöyle anlatır:"...Ama en büyüleyicileri Hal Foster, Burne Hogarth, Alex Raymond ve Frank Frazetta gibi ustalara aitti...Mahallemizde 'Monequitos' diye adlandırılan çizgi romanları aramızda takas yapardık.Bir parkın ortasındaki halk kütüphanesinde buluşup okuduğumuz sayıları bizde eksik olanlarla değişirdik." Tıpkı bizim çocukluğumuz gibi...Biz de sinema önünde değiştirirdik.Küba ve Türkiye'de 1950-1960'lı yıllarda aynı uygulamaların olması ilginç bir şey.
İş hayatına elektrikçi olarak başlayan Suarez daha sonra Havana'daki Pioneer, Pas gibi bazı yayınevleri için küçük işler yapmaya başladı.1977'de çizerlik kariyerine başladı."Vitralitos", "Camilia" ve İspanyol İç Savaşında öldürülen gazeteci Pablo de La Torrıente'nin biyografisi gibi en önemli eserleri Pablo de La Torriente adlı yayınevi tarafından basıldı.1868'de Küba'da başlayan "on yıl savaşı" ile ilgili bazı çizgi filmlerin çalışmalarına da katılmıştır."Me voy a Espana=İspanya'ya Gidiyorum" adlı eserinde İspanyol İç Savaşını anlatır.1983-1995 arasında çoğunlukla Zunzun magazin için çocuklara yönelik çalışmalar yaptı.1980-1990 arasında yaptığı işler arasında en bilinenleri "Camille'nin Maceraları" ve fantastik bir seri olan  "Yakro"dur.
Sergio Bonelli, 1994'te, üçüncü "Latin Amerikalı Çizerler" toplantısı için gittiği Küba/Havana'daki izlenimlerini şöyle anlatır:"...Saatler geçince adanın çizgi romancıları, yıllardır Küba'yı saran ambargodan şikayet etmeye başladılar.Hikayelerini çizmek için gereken şeylerden mahrumdular (çini mürekkebi, fırçalar,kâğıt,mürekkep vs.).Tabii dünyanın diğer ülkelerindeki meslektaşlarıyla iletişime girmeleri de fazlasıyla imkansızdı...Orestes Suarez de toplantıdaydı ve diğer çizgi romancılar gibi bir bardak rom eşliğinde kanepeleri yiyerek eğleniyordu.Deneyimli biri olduğu belliydi.Gelecekteki çizerimiz bize çalışmalarını gösterirken kendinden gayet emindi."
Sanatçı, 1994 yılında Sergio Bonelli Editore için ilk çalışmasını yaptı:Mister NO orijinal 239.sayı (Lâl 33) "Razza Salvaggio=Vahşi Irk" adlı macerayı Bianchini ile beraber çizdi.Bunu Mister NO için yaptığı  birçok çalışma izledi.2010 yılında TEX için 24.Dev Albüm olan "Rebels in Cuba=Küba Asileri adlı sıradışı macerayı resimledi.Bonelli için çalışmasının yanı sıra İtalya'daki Euro Yayınevi için de çizimler yapmakta.Eserlerinde kullandığı yoğun taramalarla zaman zaman Jean Giraud'yu(MOEBIUS) ama çoğunlukla Paulo Eleuteri SERPIERI'yi hatırlatır.Bence çizimleri biraz da Jose ORTIZ çizimlerine ve tarzına benziyor.Ortiz'i sevenler eminim ki Suarez'i de seveceklerdir.Gianmaria Contro'nun tanımıyla:"Coşturucu, dinamik ve kusursuz Latin özelliği çizgilere sahiptir.
Orestes Suarez'in çizdiği karakterler, gerçekten yaşayan,yaşamış,canlı tiplerdir.Bilgisayar başında dijital olarak üretilmiş plastik comics karakterleri değildir.Dokuzuncu sanatın, kağıt-kalem-fırça-hayalgücü ve hünerle yaratılmış has ve organik ürünleridir.
Not:Bu yazıyı hazırlarken, Mister No sayı 147(orj.353):Yanoama Adaleti adlı maceranın girişindeki editoryal yazıdan ve TEX Dev Albüm 24:Küba Asileri adlı maceradaki yazılardan yararlandım.Bazı ifadeleri aynen kullandım.