Çizgi roman kapaklarındaki sorunlar

Başlatan HacıGeraltEmmi, 29 Ağustos, 2011, 22:46:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

HacıGeraltEmmi

Bugün internette gezinirken Ferri'ye ait bir Mister No çizimine denk geldim. Bizdeki Lal KM 14. ciltin kapağında kullanılan resim. Bir karşılaştırma yapınca; çizimin gereğinden fazla büyütülerek kullanılmasından kaynaklanan deformasyon orjinali ile karşılaştırınca daha fazla rahatsız etti gözümü. Muhtemelen grafik hazırlığı yapan kişinin özensizliğidir (hangi amaçla böyle boyutlandırdığını çözemediğim için özensizlik diye niteledim) ve gene muhtemelen bütün yayınlarda aynı şekilde davranmıştır diye düşünmeden edemedim.

Orjinal çizim:

[IMG]http://www.hizliupload.com/di-XNQR.jpg[/img]

KM 14'te kullanılan hali:

[IMG]http://www.hizliupload.com/di-P3PFWB82.jpg[/img]

FerdiFon

Haklısınız  Gözle Görülür Bir Şekilde Rahatsız Edici Bir Durum Söz Konusu  ...
Büyüdükçe Deformasyon  Çıkıyor Ortaya  ,Orjinaline Sadık Kalmak  Bu Kadar Zormuki ?
Lal Kitabın  Son Dönemde Zagor'un  Gelecek Ay Çıkacak Reklamlarını Verdiği Arka Sayfadada Bir Gariplik Var , Çıkacak Kitapların Resimleri  Bozuk Bozuk , Acaba Bu  Hep Bahsedilen Kağıdın  Düşük Kalitesindemi Meydana Geliyor  ...

HacıGeraltEmmi

Kağıtla ilgili bir sorun olduğunu zannetmiyorum. Grafik aşamasında kullanılan materyal ile ilgili diye tahmin ediyorum. Örnek vermek gerekirse; orjinal döküman illüstratör programında gönderilmiş ama grafiker arkadaş filme gönderme aşamasında pdf yerine jpeg dosya olarak göndermeyi tercih etmiştir. Kesin budur demiyorum, farklı sebeplerde olabilir.

a5555

Orjinal kapakda palmiyenin üst kısmıda var,yine orjinalde, alt kısımda askerin tüfeğide var,anladığım kadarı ile alt ve üstden kesilip büyütülmüş,neden böle işgüzarlık yapmışlar bende anlamadım,mecburen üst ve alt kesilince aşağı yukarı %25 büyütülünce ,böyle saçma işgüzarlıkla bozulmuş.Lal iyice boşvermişliğe  başladı bu ayki Martinin sırtı berbatilekeli,sorunca,bayram öncesi çıkarmak için acele etmişler.Yani, ne versek yerler demek istiyorLal, kaba tabirle. Ayıp oluyor yılların ç.romancı LAL!...
Bazı arkadaşlar bunu görmeyip tex almanakdan almanak yazısı kesilince, çok önemsiz kusurU bulan arkadaşlara duyurulur....

FerdiFon

Sebep Ne Olursa Olsun Bu Durum Hiç Hoş Değil , Bizimkiler   Uzakta Duran  Askerin Hemen Orasından Kesmişler  Daha Uzakta Olan  Üstünde Bayrak Dikili Olan Bina Nerdeyse Kitabın  Diğer Yarısında  ...

HacıGeraltEmmi

Bu da Bonelli'nin sitesinden aynı kapağın italya versiyonu

[IMG]http://www.hizliupload.com/di-YQ2MGGP8.jpg[/img]

SARACEN

Askerin elindeki tufek de yok, gozukmuyor.
To Boldly Go Where No Man Has Gone Before

yunusmeyra

sizin bahsettiğiniz sorunlardan bazıları yayınevlerinin grafik uygulamaları (orjinal tasarımlara renk,boyut,kadraj v.s. gibi noktalarda "müdahaleler"..) ile ilgili tercihlerden kaynaklandığı gözüküyor..ancak yıllar önce ad&de yayınlarından çıkan bazı serilerde çokça tartışılan ve açıkçası gözü bozan "netlik" sorunları vardı..özellikle iç sayfalardaki çizgi kalitesi; baskıdan kaynaklı veya kağıt seçiminden kaynaklı olduğu sanılan bozulmalarla göze hoş görünmezdi..tabii sorun ne o çok "parlak" denen kağıtlarda,ne de "trilyonluk" baskı tesislerindeki "ofset" araçlardaydı..mesela seneler önce yayınlanan  "ceylan" yayınları,"tay" yayınları serilerinde resimler "büyüsede","küçülsede" böyle "kırıklıklara" rastlanmazdı..çünkü yayınevleri baskılarını telif ödedikleri yayınevinden aldıkları orjinal filmlerle yaparlardı..yani "offset" baskı makinelerine takılacak kalıplar özel olarak kopyalanmış-basılmış film çıktısı tabakalarından üretilirdi.."çözünürlük" dediğimiz bir orjinal tasarımın kopyalanması sırasındaki görüntü kalitesini anlatan teknik terim sorunlu gözükmüyordu..ancak orjinal tasarımın bir kaç kat büyütülmesinde ve orjinal ebatlardan büyük basılmasında dağılma,saçılma,"kendinden geçme" ve "sağa sola sataşma" eğilimleri görünürdü..daha "sayısal"(dijital) kopyalama çağı başlamamıştı..dijital çağla birlikte "çözünürlük" terimleri bilgisayar lisanı üzerinden tarif edilmeye başlandı..resimlerimizin orjinalleri baskı öncesi "fotografik" yöntemlerle değil doğrudan "dijital" yöntemlerle kopyalanmaya,üretilmeye ve baskıya verilmeye uygun hale getiriliyordu..artık moda değimler;"ppi" ve "dpi" gibi dijital çözünürlük birimleri olmuştu..kısaca söylersek bana teslim edilen 300 ppi çözünürlük değerli bir sayfayı çözünürlüğü aynı kalmak şartıyla ne kadar büyütürsem o kadar sorun ve görüntüde kırılma-"buzlanmalarla" karşılaşırım..yayınlanacak her görselin(çizimin,fotoğrafın v.s.) baskı öncesi orjinalden kopyalanması sırasında gerekli teknik özellikler,baskıya aktarılırken hem korunur hem de uygu formatlara dönüştürülür..italyadan bir "çizgi roman"kapağının orjinal "dijital" kopyasını yayınlamak için alır ve ülkemizde aynı çözünürlük ve boyutlarad yayınlarsanız sorun çıkmaz..ama boyutlar farklı "kadraj" tercihleriyle büyümeye başladığında soru çıkar..çünkü baskı teknolojilerine "iş" hazırlayan makineler "sayısal" tercihler yapar ve boyut büyürken, çözünürlük yani baskı kalitesi düşer..bir de "monitör" ekranında gördüğünüz görselleri çözünürlüğü "72 ppi" veya "96 ppi" tabir edilen boyutlardadır..yani görüntünün 1 inch (türkçesi 2.24 cm.)uzunluğundaki bir çizgisi 72 veya 96 "pixel" tabir edilen "kare (çoğunlukla..)" noktalardan oluşur..baskı için ise bu ölçek enaz 300 ppi(yani pixel per inch yani "inch" başına düşen nokta) olmalıdır..daha düşük bir çözünürlükle italya'da ki orjinali basarsanız veya "internet" ortamından aldığınız oldukça düşük çözünürlük ve "formattaki" görsellerle baskıyı yapmayı denerseniz resimler "buzlanır","kırılır" "dökülür", "kendini dağıtır"..aslında bu sıkıcı teknik konulara girmekte-çıkmakta sorunlu ama aşağıda bir "dijital" ortamda "çözünürlük" ,"görüntü kalitesi"neyi ifade eder ile ilgili bir alıntı işin tekniğini merak edenler için açıklayıcı olacaktır..bir sonraki cevap bölümüne uygun "teknik" açıklamayı ve "görselleri" ekleyeceğim..
HULK DEĞERLİ BİR KAHRAMANDIR!
HSD YENİ ÜYELERİNİ BEKLİYOR

yunusmeyra

Görüntü temelleri (not:bu bilgiler ps dijital düzenleme programı,kullanıcı kılavuzundan alınmıştır..)
Bitmap görüntüler hakkında
Teknik olarak raster görüntüler olarak adlandırılan bitmap görüntüler, görüntü oluşturmak için resim öğelerinin
(pikseller) dikdörtgen bir ızgarasını kullanır. Her piksele belli bir konum ve renk değeri atanır. Bitmap görüntülerle
çalışırken nesneleri ya da şekilleri değil pikselleri düzenlersiniz. Bitmap görüntüler fotoğraf ya da dijital resim gibi
sürekli ton içeren görüntüler için en yaygın kullanılan elektronik ortamdır çünkü karmaşık gölge ve renk geçişlerini
daha verimli şekilde yapabilirler.
Bitmap görüntüler çözünürlüğe bağımlıdır, diğer bir deyişle sabit sayıda piksel içerirler. Sonuç olarak ekranda yüksek
oranda büyütme yapıldığında ya da oluşturulduklarından daha düşük bir çözünürlükle yazdırıldıklarında ayrıntıları
kaybolabilir ve pürüzlü görünebilirler.
Farklı büyütme düzeylerinde bitmap görüntüsü örneği
örnek:Farklı büyütme düzeylerinde bitmap görüntüsü örneği


HULK DEĞERLİ BİR KAHRAMANDIR!
HSD YENİ ÜYELERİNİ BEKLİYOR

s.b

Bu sorunlar orijinaline uymamaktan kaynaklanıyor. Birde yeterli özeni göstermemekten. Bugünün teknik imkanlarını kullanmayı bilmeyenler tarafından hazırlanan bu kapaklar ne yazık ki çok sırıtıyor.
İNANDIĞIN GİBİ YAŞAMAZSAN YAŞADIĞIN GİBİ İNANIRSIN

HacıGeraltEmmi

İşin Teknik yönünü çok güzel anlatmışsınız. Bizde yayınlanan eserler genellikle boyut küçültülerek yayınlandığı halde bu tarz problemlerin oluşması garip aslında. Kapaklardaki durum biraz farklı sanırım. Yayınevleri, yayın türüne göre farklı kapak dizaynı hazırladıklarından büyütme-küçültme gerekli olabiliyor. Örnek kapakta görüldüğü gibi grafiker veya yayıncı daha yakın plan tercih ederek büyüttüğü için deformasyon oluşmuş. Pek gerekli olmayan bir büyütme yapılmış bence. Orjinal ebat bizdeki baskı ebatına uygun çünkü. Aynı durum 1001 roman Tex almanak cildindeki ara kapaklarda da tartışılmıştı. Yalnız orada ilk ara kapakta bozulmalar belirgin iken, diğer kapaklar daha az rahatsız ediciydi.

Bonelli'nin Tutto Mister No serisindeki kapak, Lal'in klasik serisindeki üst şeritli tasarımla aynı nerdeyse, aynı kadraj kullanılsa hiç sorun olmazmış :-\

[IMG]http://www.hizliupload.com/di-M0ZL.jpg[/img]

HacıGeraltEmmi

İtalyanlar da kapak konusunda çok kararsızlarmış. ;D Buyurun iki kapak arasındaki 7 farkı bulun  ;D

[IMG]http://www.hizliupload.com/di-6GYF.jpg[/img] [IMG]http://www.hizliupload.com/di-UZSU.jpg[/img]

Berkdinho

Alıntı yapılan: designer73 - 30 Ağustos, 2011, 12:42:04
İtalyanlar da kapak konusunda çok kararsızlarmış. ;D Buyurun iki kapak arasındaki 7 farkı bulun  ;D

[IMG]http://www.hizliupload.com/di-6GYF.jpg[/img] [IMG]http://www.hizliupload.com/di-UZSU.jpg[/img]

   Mister No'daki durum hiç yoktan iyidir ama ya şu Zagor kapağı ?
   
The Right Man When Things Go Wrong