Zagor’da Ferri kapak çalışmaları,alıntılar ve esinlemeler

Başlatan mister, 05 Ağustos, 2013, 18:17:27

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


hanac

Çok güzel bir çalışma olmuş, teşekkürler.

Esinlemelerin sonu yok.

Oturup bir şeyi hayal etmek yerine, mevcut bir resme bakılması daha kolay oluyor.  :)

darkwood

Tarzan ile Zagor arasındaki kapak esinlemeleri bir hayli çok ve başarılı olmuş, güzel paylaşım için teşekkürler..
Darkwood Sakinleri..

aa

Esse Gesse Hayranı...

rumar80

  Bu titiz çalışma için teşekkürler. Ellerinize sağlık.

NIC

Bugün çizgidiyarında  görmüştüm bu kapakları,harika bir çalışma teşekkürler


Gambit

vay arkadas, ben de Aslan Sukur surekli esinleniyor diyordum, Ferri de cok farkli degilmis :)

kalidor

Alıntı yapılan: mister - 05 Ağustos, 2013, 18:17:27







Zagor'un en bilindik, en klişe ve ezan okurken vermiş olduğu bu poz bile arakmış. Daha ne diyeyim yaw  ::)
Crom! Ölüleri Say...

DAMPYR

Bunlar esinlenmeyi geçmiş artık birebir aynısını çizmiş ya... :o ::) :D

tommikser

Aynısı olsaydı aşağıda kaplan yanda irice maymun olurdu ;D :D ;)

nejat hüseyin özal

Çizgiromanda kapak resimlerinin ne kadar güzel ve etkileyici olduğunu biliyoruz. İlk dikkati çeken ve kitabın içerisine insanı çeken unsurun kapak resmi olduğunda kuşku yoktur sanıyorum. Hep hayal ediyorum ve bir gün gerçekleşir mi acaba diye bekliyorum. SAMİM UTKUN'un ve ASLAN ŞÜKÜR'ün yaptıkları kapak resimlerinin, kullanıldıkları çizgiromanın ismini, sayısını ve tarihini de gösterecek biçimde; bir başka anlatımla, "çizgiroman kapak resimlerini" içeren bir kitap yayımlansa ne kadar muhteşem olur. Hakan Alpin'in ÇİZGİROMAN ANSİKLOPEDİSİ ve Hoz'un yayımladığı ESSEGESSE kitapları kısmen bu içeriğe sahip mükemmel kitaplar ama sayısal olarak yeterli içeriğe sahip değiller. Bir "SAMİM UTKUN Kapak Resimleri" kitabı  çıksa, içinde binlerce resimle... Hayali bile muazzam bir düşünce...

hanac

Alıntı yapılan: nejat hüseyin özal - 26 Eylül, 2013, 09:35:14
Hep hayal ediyorum ve bir gün gerçekleşir mi acaba diye bekliyorum. SAMİM UTKUN'un ve ASLAN ŞÜKÜR'ün yaptıkları kapak resimlerinin, kullanıldıkları çizgiromanın ismini, sayısını ve tarihini de gösterecek biçimde; bir başka anlatımla, "çizgiroman kapak resimlerini" içeren bir kitap yayımlansa ne kadar muhteşem olur.

Nejat Bey, Louis Gara adlı arkadaşımız Aslan Şükür Kitabı konusunda epey yol almıştı.

Ama sonra sesi soluğu kesildi, epeydir haber yok.

http://altinmadalyon.com/altin/index.php/topic,4968.0.html

yunusmeyra

Ferri konusunda söylediklerimizi bizim kapak çizerlerimiz için tam olarak söyleyemeyiz aslında..mesela bir "Aslan" usta kapakları yaparken zaten hem orjinal yayının kapaklarını hem de iç sayfa çizimlerini kullandığını uygulamaları ile deklare etmektedir..bunu bir kopya olarak düşünmemekte kendi özgün ve sevilen tarzı ile bir yeniden yorumlama faaliyeti olarak yapmaktadır..bunu yayınevide kabul etmektedir..ancak verilen örneklerde tamamen farklı bir seri ve kahraman(lar)ın  çizilmiş kompozisyonları tekrar edilmektedir..bu özgünlük kelimesini aşındırmaktadır..bu en iyi tabir ile çizim yapılan piyasada çizer açısından dezavantaj oluşturan her türlü yaratım koşulunu aşmanın bir yolu olarak görülse de kabul edilemez..

   bir de farklı esinlenme ve kopyalama örnekleri vardır ki burada ya çizer okuyuculara doğrudan saygısızlık ederek bir başka eseri renk,kompozisyon,tipleme v.s. olarak olarak kopyalamaktadır veya zaten bunu çok bilinen ünlü bir eser veya çizime gönderme olması açısından kendi tarzıyla yorumlamaktadır.. çünkü bir zagor çizimini ferri kurşunkalem ve peşinden çini olarak çizer ve orjinal baskıda renklendirilip basılırken ,aslan şükür orjinal kompozisyonu alır ve "kendi tarzı" denilse yeri olacak tiplemeler ve özellikle özgün illüstrasyon tarzıyla yeniden yorumlar.. 
 
  mesela Ömer Muz'un Frazetta orjinalli illüstrasyonları yeniden çizmesi  kendi sanatında belli  bir aşamada olan ressamların ,bazı önemli "üstad"ların önemli yapıtlarını taklit ederek kazandıkları seviyeyi kanıtlamaları açısından kabul edilebilir.. buna rağmen tekrar çizimleri farklı bir espri taşımadıkları sürece özgün olmayan çalışmalar saymalıdır..çünkü ressam bir norem,bir jusko gibi tamamen kendi kurgusu bir kompozisyon kuramamakta bunları tamamen kendi özgün paleti ile renklendirememektedir..dahası bir çizerin en sıkı işleri kendi özgün çizimleridir..
buradan hareketle Ömer Muz'un en iyi conan kapakları kendi kurduğu sahneler ve kendi paleti ile oluşturduğu çizimlerdir,frazzetta taklitlerini ancak "iyi kopyalar" olarak değerlendirebiliriz-veya çok ta iyi olmayan kopyalar diyenler de olacaktır..(ancak bu kopya ve esinlenmeler geçmiş yüzyıllarda ve günümüzde bile  resim sanatında bir öğrenme ve ustalaşma metodu olarak saygı  görür; belli bir ustalık aşamasında da bırakılan çalışmalardır..)

bir çizerin belli aralıklarla  kompozisyon kurmada sıkıntı yaşadığında başka çizerlerin hazır işlerine "yumulması" çok ta iyi karşılanmaz..ancak nereden bakarsak bakalım piyasaya bağımlı yazar ve çizer tayfasının özgünlük ve özgürlükleri de tam bu noktalarda "vasata" teslim olmadıkları anda ortaya çıkar ve bu işler değer görür(diye düşündüm)...
HULK DEĞERLİ BİR KAHRAMANDIR!
HSD YENİ ÜYELERİNİ BEKLİYOR